Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Bara för att detta börjar bli lite roligt så ger jag dig ett sista svar. Jag förväntar inte att det ska gå in mellan öronen på dig. För du är ju fan helt omöjlig. Du är 50+ och använder "om du vågar.."
Jag tycker inte det är ett dugg roligt, att det finns folk som uppenbarlgen har svårt att se verkligheten i trafikmiljön, trots att den finns rakt framför näsan på dem, utan istället gömer sig bakom korkade argument. Du verkar tyvärr vara en av dem...
Var ifrån får du att jag är 50+? Och hur påverkar det egentligen sakfrågan, mer än att jag högst sannolikt har mycket mer erfarenhet och kunskap om sakfrågan än dig.
Citat:
Först hävdar du att någon sagt att det är olagligt med VB, ingen har sagt det.
Har jag verkligen hävdat det, tror faktiskt inte det? Citera gärna, annars så far du ju med osanning, och det gynnar väl inte dig?
Citat:
Nu säger du "menar du att jag inte är kapabel att framföra fordon i rondeller bara för att jag VB i dessa?" Du tar saker alldeles för personlig och ingen har sagt det heller.
Jag ställde bara en fråga, får man inte det?
Citat:
Vi hävdar inte att VB:are gör något olagligt men att det är onödigt att göra om alla positionerar sig rätt från första början och på så sätt slipper vi olyckor från bl.a folk ligger i ytterfil för att ta sig ett helt varv runt.
Då ställer jag en av frågorna igen då, så får vi se om du klarar att svara på den nu då...?
Hur ser verkligheten ut, placerar sig alltid alla människor rätt i trafiken i alla situationer? Eller kan det bli lite fel ibland? Gör du alltid rätt i trafiken och alltid placerar dig rätt?
Jag kan upplysa dig om att vi människor inte är perfekta och felfria eller lever i en utopi. Fundera på om det kan påverka saker och ting i trafiken...
Citat:
Ditt s.k scenario och med din attityd så hade du säkert plogat rakt in i bilen bara för att visa en poäng!
Hur gammal är du egentligen? Lite Lunarstormvarning på dig med det påståendet...
Citat:
Om du hade brytt dig om att läsa foldern och fattat den så hade du fått svar på dina frågor. Men det gör inte du för du är så envis, jag känner din sort. Lite besserwisser och har aldrig fel.
Svårt med läsförståelsen har du med. Jag skrev klart och tydligt att jag känner till vad VV säger om rondeller och vilka foldrar de gett ut, alltsa har jag läst den. Jag förklarade också varför den inte kan tas som ett uttömmande svar på alla scenarion som kan uppstå i en rondell, vilket även VV själva håller med om. Så, kan du släppa det nu? Det är liksom ett tomt argument, ett av många från dig...
Citat:
Lastbilen behövde bara släppa lite på gasen, för personbilen var strax framför sa du, lagt sig i högerfilen BAKOM personbilen INNAN han ska sväga av. PRECIS SOM DET STÅR I FOLDERN! Fordonen i vänsterfil har alltid väjningplikt.
Återigen, är världen perfekt och människor felfria?
Varför tror du det händer olyckor för, i rondeller och överallt i trafiken? För att folk alltid gör rätt och placerar sig riktigt i alla situationer?
Citat:
Jag arbetar bredvid en stor cirkulationsplats där Schenker håller till, dom kör ypperligt korrekt varenda en.
Jag är nästan säker på att det finns några fler rondeller i landet än bara den, samt några fler Schenkerbilar/förare än de du lyckats se. Alltså är ditt påstående rätt anekdotiskt och kan inte utgöra en referens för landets rondeller eller Schenker, d v s värdelöst argument igen...
Tro mig jag har sett rondeller med, t o med där det smällt ihop med just en Schenkerbil en gång. Fan vet vem som ställt till det då, men krockat hade de hur som helst.
Citat:
Men nu kommer väl nästa scenario från dig? "Tänk om en pansarvagn som körs av en mentalt handikappad man kommer in från öst i en rondell.. så ligger en scooter i vänsterfilen.."
Testa Lunarstorm, jag tror du skulle trivas där...
Citat:
Nu räcker det Dr. Tinnitus. Jag tycker olika än vad du gör, jag följer VVs folder och det tycks funka finfint både för mig och en stor majoritet. Vill du köra annorluna så visst, varsågod. Låt mig bara slippa dig nu så är jag nöjd.
Ska jag uppfattadet som att det viktigaste är att tycka olika oavsett vad andra säger eller kan lägga fram som styrker deras sak eller åsikter?
Jag uppfattar det snarare som att majoriteten fortfarande är de som VB landet, antagligen för att de lärt sig nyttan med det via körsklorna, och det lärs ju fortfarande ut av de flesta körskolor.
Du glömde så lägligt att svara på frågan nedan tidigare, så försök att svara nu annars kan man ju tro att du unviker frågan, och varför gör du då det?
Kan du förklara för mig varför de flesta körskolor fortfarande lär ut VB i rondell, både yngre körskollärare och äldre. Är det för att de är korkade och inte har läst den lilla foldern om rondellkårning som du hyllar? Eller är det för att de har mer förståelse kunskap och erfarenhet om trafikens risker i och utanför rondellerna än vad du har?
Jag gissar att du kommer att undvika frågan igen, för att den blir svår att svara vettigt på utan att det visar att du har fel i mycket av det du påstår...
God afton.
Dr Tinnitus