Citat:
Ursprungligen postat av
MuscleShark
Sant att depression är detsamma som en fysisk sjukdom på ett sett. Mår man inte bra psykiskt så mår man inte bra fysiskt heller.
Rätt behandling. Nu har jag inte läst alla inläggen, men har han adhd så antar jag att han möjligtvis tar någon ssri för det. Om inte så ska han helst undvika det då ssri preparat nämligen sänker testot.
Sånt skräp ska man hålla sig undan så länge som det inte blir för jävligt och ingen annan lösning finns.
Det bästa är att fixa problemen på naturlig väg om det går (vilket det gör många gånger).
Så är det ju. Finns även en rad olika fysiska problem i kroppen som kan leda till depression, som tex hypogonadism och hypotyreos. Eller varför inte ren b12 brist

Listan går att göra lång. Det är skillnad på psykisk nedstämdhet pga av en händelse eller period i livet och något organiskt som utlöser en depression. I båda fallen, alla fallen, är inte antidepressiva ett bra sätt att behandla detta. Man måste till roten med problemet.
Nej SSRI fungerar inte mot uppmärksamhetsstörningar utan kan snarare öka på problemen. Det är centralstimulantia som gäller. Antagligen har jag fått förvärrade problem pga felaktig behandling av SSRI. Ökade adhd problem, lägre testosteron och ännu sämre mående. Vill bryta cirkeln med att höja dopamin och testosteron på naturlig väg.