2017-07-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Lyssna inte på såna där dumheter. Att hålla på och lindra symtom bara för att man kanske kan, och få biverkningar på kuppen. Det är bara dumt.
Idag är det tyvärr så många gånger. Doktorer skriver gärna ut mediciner för diverse sjukdomar och symtom, utan att ta reda på exakt vart problemet ligger.
Pinsamt att se den utvecklingen faktiskt.
Inte konstigt att läkemedelsindustrin omsätter miljarder varje år.
Ja det är helsjukt. Vården idag är alldeles för slapphänt utan resurser och sätter antagligen många i skiten pga detta.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Och vad är då orsaken till depression? Förklara det gärna för mig. Olycklig barndom, eller vad då?

Återigen: resonerar du på samma sätt kring andra sjukdomar? När du har en migränpatient, vägrar du att skriva ut värktabletter för att det är meningslöst om man inte behandlar grundorsaken?

Finns alltid en orsak till depression hos en individ. Hur tusan ska jag kunna veta orsaken?
De flesta kanske vet om det själva, dålig ekonomi, stress, relationsproblem. Det är saker som kan gå att åtgärda. Ingen antidepressiv i världen kan lösa relationsproblem.
Fysiska åkommor kan leda till depression. Vet man inte om vad som är fel i kroppen är det upp till läkaren att ta reda på vad fan som är fel istället för att ge antidepressiva som på sikt förstör ännu mer.

Nu är vi dock OT och jag vill höra naturliga tillskott eller metoder för att höja testosteron, inte diskutera depression.
Citera
2017-07-23, 15:42
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ja det är helsjukt. Vården idag är alldeles för slapphänt utan resurser och sätter antagligen många i skiten pga detta.

Finns alltid en orsak till depression hos en individ. Hur tusan ska jag kunna veta orsaken?
De flesta kanske vet om det själva, dålig ekonomi, stress, relationsproblem. Det är saker som kan gå att åtgärda. Ingen antidepressiv i världen kan lösa relationsproblem.
Fysiska åkommor kan leda till depression. Vet man inte om vad som är fel i kroppen är det upp till läkaren att ta reda på vad fan som är fel istället för att ge antidepressiva som på sikt förstör ännu mer.

Nu är vi dock OT och jag vill höra naturliga tillskott eller metoder för att höja testosteron, inte diskutera depression.

"Upp till läkaren att ta reda på vad fan som är fel" - tack för klargörandet!

Till topic: jag avråder starkt från läkemedel som påverkar testosteronnivåerna eftersom det är direkt hälsovådligt att laborera med normala testonivåer på egen hand. Det ska skötas av en erfaren läkare om det är ersättningsterapi det handlar om.
Citera
2017-07-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
"Upp till läkaren att ta reda på vad fan som är fel" - tack för klargörandet!

Till topic: jag avråder starkt från läkemedel som påverkar testosteronnivåerna eftersom det är direkt hälsovådligt att laborera med normala testonivåer på egen hand. Det ska skötas av en erfaren läkare om det är ersättningsterapi det handlar om.

Tråden handlar om naturliga sätt att höja testosteronet på. Att laborera med lite örter och kost på egen hand kan vara kul och ge en liten synergisk effekt. Är det placebo skiter jag i det. Ger motivation i alla fall.
Citera
2017-07-23, 17:35
Bannlyst
Citat:
Jag hör dig, och jag vet vad depression är. Men när det inte finns något psykiskt att vara deprimerad över är orsaken organisk, i kroppen.

Man kan ha svåra depressioner med bra testosteronvärden och vara kåtare än någonsin under dessa perioder. Det är EXAKT som sömn.. Kan både bli en ökning eller minskning.
Citera
2017-07-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Man kan ha svåra depressioner med bra testosteronvärden och vara kåtare än någonsin under dessa perioder. Det är EXAKT som sömn.. Kan både bli en ökning eller minskning.

Ja kroppen är antagligen väldigt individuell och komplex. En sak är dock säker. Lågt testosteron = depression.
Citera
2017-07-23, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ja kroppen är antagligen väldigt individuell och komplex. .

En och samma person kan uppleva båda sidorna. Under en fas av depressionen har du en negativ rubbning - du får ingen sömnrytm, vaknar för tidigt. Kan inte sova. I en annan fas vill du inget annat än att sova oavsett om klockan är 3 på dagen och du sovit 10 timmar. Du ser även fram emot tidpunkten på dagen du går och lägger dig, mer än dagens aktiviteter.

Gemensamt är alltså rubbningar. Och den sexuella delen kan också bli rubbad åt båda hållen.
Citera
2017-07-30, 15:04
Medlem
Buffedbygods avatar
Sitt i fängelse. Att bara umgås med män i en aggressiv aura ökar ditt testo.
Citera
2017-08-13, 21:36
Medlem
Stonedboys avatar
Ja att öka testot i kroppen är en riktig kamp då kroppen reglerar ner det till lagom nivåer hela tiden.

Men det är vad man gör som räknas, du kan hålla nivån uppe såklart under en period.

Mina amatörtips är väl:

Varierad motion, tungt intensivt och lagom. Ät mycket nyttigt och variera så mycket det går. Gör manliga saker, tänk "manligt" tänk på dig själv i första hand. Minimera allt som har med kvinnlighet. Umgås inte heller med kvinnor så ofta. Duscha kallt ibland är en riktigt manbooster också.

Fungerar för min del väldigt bra...kanske inte passar alla heller. Beror mycket på hur man är som person förövrigt. Jag kopplar bort känslor rätt bra i vardagslivet så det underlättar en del faktist. Man får inte känna efter för mycket och tänka heller.

Det ökar på testosteronet rätt bra. Dock så har alla olika nivåer i kroppen så det krävs olika mycket saker för att höja det.

Men jag själv känner ganska fort när det höjts, behöver inte göra så värst mycket. Mycket sitter i hjärnan faktist. Du kan påverka det på många olika sätt. Inte bara genom träning.

Lycka till! Vill gärna höra om nån annan har nån bättre ide?
Citera
2017-08-15, 22:14
Medlem
Ät mer bra fetter.
Citera
2018-10-17, 21:11
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det har du rätt i, men nu jobbar det antiandrogena i synergi med det androgena, precis som relationen mellan testosteron och östrogen.

Sen är det inte speciellt viktigt att just sträva efter androgyna hormoner när det mest potenta i det avseendet redan förekommer i hög grad i manskroppen: dehydrotestosteron (DHT).

Tallpollen är sammansatt av många komponenter som var och en fyller en funktion. Det är inte förrän man testar som man vet om det ger effekt eller ej.

Vad tallpollen gör på ett dopingtest vet jag inte, men jag vet att det inte syns något förutom ökningen, vilken i sig inte är jättedramatisk. Du kan förmodligen ändå inte producera mer testosteron än dina gener tillåter. Nu är jag helt övertygad att 98 % av alla män inte lever med sitt potentiella max.

Men även om testostereonnivån är på absolut max så är det minst lika relevant och kanske viktigare att se till att bla östroget och SHBG hålls i shack och så låga som de bör vara. Även att köldkörtelhormonerna fungerar optimalt. Ibland räcker det tex att göra sig av med överflödigt östrogen för att märka stora skillnader. Då får dessutom både tillväxthormon och testostereon bättre effekt, utan att de nödvändigtvis är speciellt höga.

Lyckas du däremot se till att få dem så höga du kan och samtidigt lyckas styra de andra, kommer du bli förvånad hur bra det är, i alla avseenden.

Anabola asteroider däremot är ju syntetiska så de syns ju direkt på sånna tester antar jag.

Tyvärr finns det enorma krafter från läkemedelsindustrin som propagerar och tillverkar produkter för att hämma DHT, pga androgynt håravfall. Efter alla år av research, mängder med genomgångar av studier, rådfrågningar, diskussioner, info från oberoende källor och egna erfarenheter har jag kommit fram till att DHT har ingenting, under rätt förutsättningar, med håravfall att göra egentligen.

Det bekymrar mig således en aning att till och med whole- och raw food förespråkare, vilka annars aldrig skulle ta i ett piller, gör allt för att sänka DHT med naturprodukter om håravfall föreligger.

Jag jobbar motströms i många avseenden och får noll respons av någon känns det som, förutom många utomlands. Det har gjort att jag tvingas köra med eget spår.

Men there is More in to it.

Beklagar rappakaljan, men det är så mycket med det här att man blir alldeles matt. Men det är värt besväret.

Får jag fråga hur du får tag på tallpollen-tinktur?

Min flickvän har en hälsokost och hon tvingades sluta sälja tallpollen efter livsmedelsverkets sista inspektion. Lyckligtvis lyckades jag hitta det i pulverform på ett kinesiskt ställe.

På tal om kinesisk medicin. Jag fick akupunktur i somras och troligen var det den som utlöste en kedjereaktion i hela mitt väsen, bland annat har min potens och lust ökat. Jag hade en yin(det feminina)-obalans i vattenelementet, vattenelementet står för det njutningsfulla, det flödande- som sexualitet, socialt umgänge, matlust osv. Akupunktören höjde min yang, alltså den maskulina sidan, och jag har idag fått mindre kroppsfett och mer potens bland annat.
Citera
2018-11-18, 23:35
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Får jag fråga hur du får tag på tallpollen-tinktur?

Min flickvän har en hälsokost och hon tvingades sluta sälja tallpollen efter livsmedelsverkets sista inspektion. Lyckligtvis lyckades jag hitta det i pulverform på ett kinesiskt ställe.

På tal om kinesisk medicin. Jag fick akupunktur i somras och troligen var det den som utlöste en kedjereaktion i hela mitt väsen, bland annat har min potens och lust ökat. Jag hade en yin(det feminina)-obalans i vattenelementet, vattenelementet står för det njutningsfulla, det flödande- som sexualitet, socialt umgänge, matlust osv. Akupunktören höjde min yang, alltså den maskulina sidan, och jag har idag fått mindre kroppsfett och mer potens bland annat.

Den där akupunkturen, vad sa du till nålstickaren att du ville ha?
Tall-Pollen på engelska?

"desperat med taskig sexlust"
Citera
2020-02-20, 11:37
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Den där akupunkturen, vad sa du till nålstickaren att du ville ha?
Tall-Pollen på engelska?

"desperat med taskig sexlust"

Gå till en akupunktör och säg att du har problem med sexlust/potens. Viktigt är dock att det är någon som jobbar med Kinesisk medicin och inte en fysioterapeut som lärt sig akupunktur några veckor…. Finns en kille som jag tror heter Kjell i Kalmar. Vet ingen i Sthlm . I Gbg finns Shaolin kulturcentrum där jag tror du kan få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in