Citat:
Ja det är helsjukt. Vården idag är alldeles för slapphänt utan resurser och sätter antagligen många i skiten pga detta. Lyssna inte på såna där dumheter. Att hålla på och lindra symtom bara för att man kanske kan, och få biverkningar på kuppen. Det är bara dumt.
Idag är det tyvärr så många gånger. Doktorer skriver gärna ut mediciner för diverse sjukdomar och symtom, utan att ta reda på exakt vart problemet ligger.
Pinsamt att se den utvecklingen faktiskt.
Inte konstigt att läkemedelsindustrin omsätter miljarder varje år.
Idag är det tyvärr så många gånger. Doktorer skriver gärna ut mediciner för diverse sjukdomar och symtom, utan att ta reda på exakt vart problemet ligger.
Pinsamt att se den utvecklingen faktiskt.
Inte konstigt att läkemedelsindustrin omsätter miljarder varje år.
Citat:
Och vad är då orsaken till depression? Förklara det gärna för mig. Olycklig barndom, eller vad då?
Återigen: resonerar du på samma sätt kring andra sjukdomar? När du har en migränpatient, vägrar du att skriva ut värktabletter för att det är meningslöst om man inte behandlar grundorsaken?
Återigen: resonerar du på samma sätt kring andra sjukdomar? När du har en migränpatient, vägrar du att skriva ut värktabletter för att det är meningslöst om man inte behandlar grundorsaken?
Finns alltid en orsak till depression hos en individ. Hur tusan ska jag kunna veta orsaken?
De flesta kanske vet om det själva, dålig ekonomi, stress, relationsproblem. Det är saker som kan gå att åtgärda. Ingen antidepressiv i världen kan lösa relationsproblem.
Fysiska åkommor kan leda till depression. Vet man inte om vad som är fel i kroppen är det upp till läkaren att ta reda på vad fan som är fel istället för att ge antidepressiva som på sikt förstör ännu mer.
Nu är vi dock OT och jag vill höra naturliga tillskott eller metoder för att höja testosteron, inte diskutera depression.