Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 22:53
  #349
Medlem
Jaha men var får man tag på billiga hmpafrön då?
Citera
2017-03-23, 21:07
  #350
Medlem
Kyl ner pungkulorna som ryssarna gjorde. Eller ta kalla duschar.
Citera
2017-05-04, 20:43
  #351
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Nej det är ingen som säger att endast protein utvecklar cancer, men det är en stark bidragande faktor.
Har du inte läst boken "The China Study" så skulle jag rekommendera den.


Correlation doesn't imply causation.
Citera
2017-07-20, 11:44
  #352
Medlem
Någon som prövat nettle root och/eller mineralen bor för att minska SHBG och således öka fritt T?
Enligt studier kan man se relativt stora ökningar av fritt T. Det är ju det enda som egentligen är intressant ändå. Även högdosering av vitamin D (förutsatt att man är låg i värdet) kan minska SHBG.
Citera
2017-07-20, 12:37
  #353
Medlem
De små variationer på testosteron man naturligt kan få från träning och andra aktiviteter har ingen som helst påverkan på muskeluppbyggnad. Förändringarna är för små för att ge effekt.

Mvh
Citera
2017-07-20, 15:17
  #354
Medlem
Om du mår bra så behöver du inte ens fundera över att höja testosteron. Mår man bra så kommer du ha optimala hormonnivåer för att bygga muskelmassa, och inte lägg apå dig onödigt med vätska och fett som många gör som mår dåligt.
Finn orsaken till varför du mår skit (om du nu gör det) och rätta till det så kommer testot, hgh, dhea, kortisol, adrenalin mm att normaliseras.
Citera
2017-07-21, 21:24
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Om du mår bra så behöver du inte ens fundera över att höja testosteron. Mår man bra så kommer du ha optimala hormonnivåer för att bygga muskelmassa, och inte lägg apå dig onödigt med vätska och fett som många gör som mår dåligt.
Finn orsaken till varför du mår skit (om du nu gör det) och rätta till det så kommer testot, hgh, dhea, kortisol, adrenalin mm att normaliseras.

Hönan eller ägget. Jag misstänker starkt att jag har fått sänkt testosteron av antidepressiva jag fick felaktigt i mina tonår. Därav låg testosteron och dåligt mående. Ond spiral.
Citera
2017-07-21, 21:42
  #356
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Hönan eller ägget. Jag misstänker starkt att jag har fått sänkt testosteron av antidepressiva jag fick felaktigt i mina tonår. Därav låg testosteron och dåligt mående. Ond spiral.

Kolla upp dina värden om du är orolig över att du har lågt.
Citera
2017-07-21, 21:44
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Kolla upp dina värden om du är orolig över att du har lågt.

De är kollade. 15 nmol/L. Alldeles för lite för en ung kille. Kollade dock aldrig SHBG och LH.
Kortisol var normalt.
Vet inte vilka andra tester man bör göra. Ska i alla fall få träffa endokrinolog snart.

Är sugen på att testa nettle root, bor och andra extrakt som tongkat Ali för att försöka kicka igång skiten. Jag sover som en kratta och gör såklart det inte bättre. Å andra sidan sover man dåligt pga hypogonadism också...
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2017-07-21 kl. 21:49.
Citera
2017-07-21, 22:24
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
De är kollade. 15 nmol/L. Alldeles för lite för en ung kille. Kollade dock aldrig SHBG och LH.
Kortisol var normalt.
Vet inte vilka andra tester man bör göra. Ska i alla fall få träffa endokrinolog snart.

Är sugen på att testa nettle root, bor och andra extrakt som tongkat Ali för att försöka kicka igång skiten. Jag sover som en kratta och gör såklart det inte bättre. Å andra sidan sover man dåligt pga hypogonadism också...

Normalt testosteron har referensvärde 8,9-29 nmol/L. Typiskt hos fullt friska män är ett mätvärde i den lägre delen av referensintervallet. Du ligger alltså mitt i prick. Du har ingen testosteronbrist.

Det låter mer som om du behöver kontakt med psykiatrin.

Edit: ser nu att du "felaktigt" fått antidepressiva. Varför felaktigt?

Mycket av det du skriver ringer ganska högt i depressionsklockan.
__________________
Senast redigerad av BenitoPolymem 2017-07-21 kl. 22:27. Anledning: Komplettering
Citera
2017-07-21, 22:27
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Någon som prövat nettle root och/eller mineralen bor för att minska SHBG och således öka fritt T?
Enligt studier kan man se relativt stora ökningar av fritt T. Det är ju det enda som egentligen är intressant ändå. Även högdosering av vitamin D (förutsatt att man är låg i värdet) kan minska SHBG.

Stinging nettle root finns billigt på iherb.
ÄVen taurine sägs öka testosterone?

Samt att kolesterol är ett förstadie till testosterone?
Man ska äta mycket ägg, fett, bacon etc.... i så fall.

Tycker denna artikeln är bra :
http://www.artofmanliness.com/2013/0...one-naturally/
Citera
2017-07-21, 23:22
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Normalt testosteron har referensvärde 8,9-29 nmol/L. Typiskt hos fullt friska män är ett mätvärde i den lägre delen av referensintervallet. Du ligger alltså mitt i prick. Du har ingen testosteronbrist.

Det låter mer som om du behöver kontakt med psykiatrin.

Edit: ser nu att du "felaktigt" fått antidepressiva. Varför felaktigt?

Mycket av det du skriver ringer ganska högt i depressionsklockan.

Ja och i Sverige jämför man 18 åringar med 80-åringar. Referensvärden är skit.
Hade jag bott i USA hade jag fått TRT med mitt värde. En frisk ung individ ligger runt 30 nmol.
Jo jag blir ju deprimerad pga symptom på låg testo. Jag vill inte gå in närmare på varför jag fick antidepressiva vid 12 års ålder, precis innan puberteten. Men det visade sig senare vara helt felaktigt. Det fungerade inte heller.

Har man inte morgonstånd har man testosteronbrist, så enkelt är det.
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2017-07-21 kl. 23:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback