2016-04-24, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tänkte bara bumpa det fetmarkerade här. Det stämmer väldigt bra.
Så som de flesta av oss lever idag gör att vi med åldern får lägre nivåer av inte bara testosteron, utan även hgh, dhea osv. Blir lite smått irriterad faktiskt när folk ständigt skyller på åldern hit och dit.
Det finns gamla jävla gubbar som är kåta som tjurar. Nej det är inte bara "genetiskt" (vilket är ytterligare något jag stör mig på då de flesta inte ens vet något om hur gener ens fungerar) utan det beror till stor del på hur man lever. Är man ofta stressad? Ja då kommer du högst sannolikt ha sänkta nivåer. Äter du mycket skit? Speciellt mycket kolhydrater. Precis lika dant med det.
Stress, dålig kost, depression mm är de främsta anledningarna till varför vi idag mår så pass dåligt i västvärlden.
När man t o m ser unga killar med låga testosteronnivåer, ja då är det något som banne i mig inte står rätt till.
Detsamma gäller ju tjejer också.

Ja det är ganska irriterande att gemene man använder, utan minsta motivation, ålder som självklar variabel till försämrade hormonbalanser.

Det man gör då är att acceptera sitt förfall med en inställning om att det blir kört fler eller senare oavsett.

Jag tror nödvändigtvis inte kolhydrater behöver bara en så stor bov så länge man är frisk och tränar, eller att man blivit insulinresistent med tiden, vilka de flesta blir med åldern till viss grad pga för mycket raffinerat socker m.m.

Det är ju vara bra att äta kolhydrater efter hård träning, men det folk gör fel är att vara rädd för animaliskt mättat fett. De tror fortfarande att det är farligt, vilket det absolut inte är. Det är inte bara förlegad forskning, men icke korrekt forskning. Det är en av nyckeln. Jag påstår nästan att man måste äta en viss mängd mättat fett för att över huvud taget få optimal testosteronnivå. Det är fettskräcken som gjort det största jobbet till detta förfall tror jag.

Sen så är alla jävla besprutningsmedel och kemikalier katastrofala. Där kommer det ekologiska in i bilden.

Att äta massor ekologiskt smör, kött (så fet det bara går) ägg och kokosolja är verkligen bra för kroppen. Det går inte att beskriva skillnaden om man inte testar det. Det var som en mirakelkur för mig. Alla småproblem från blödande tandkött och små celluliter i fettvävnad till småfinnar i ansiktet och dålig hårkvalitet blev som bortblåsta efter bara ett par månader. Helt sjuk skillnad i humör dessutom.

Personligen köper jag kött från en ekologisk gård, och ber om att få så mycket fett jag kan. Talg, märg å fett i flera kilon i påsar som jag gör såser, redningar av, steker och steker i. Äter säkert flera hundra gram om dagen. Det har nästan spårat ur, men jag mår så otroligt bra av det och alla mina blodvärden är perfekta.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-04-24 kl. 14:56.
Citera
2016-05-04, 17:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja det är ganska irriterande att gemene man använder, utan minsta motivation, ålder som självklar variabel till försämrade hormonbalanser.

Det man gör då är att acceptera sitt förfall med en inställning om att det blir kört fler eller senare oavsett.

Jag tror nödvändigtvis inte kolhydrater behöver bara en så stor bov så länge man är frisk och tränar, eller att man blivit insulinresistent med tiden, vilka de flesta blir med åldern till viss grad pga för mycket raffinerat socker m.m.

Det är ju vara bra att äta kolhydrater efter hård träning, men det folk gör fel är att vara rädd för animaliskt mättat fett. De tror fortfarande att det är farligt, vilket det absolut inte är. Det är inte bara förlegad forskning, men icke korrekt forskning. Det är en av nyckeln. Jag påstår nästan att man måste äta en viss mängd mättat fett för att över huvud taget få optimal testosteronnivå. Det är fettskräcken som gjort det största jobbet till detta förfall tror jag.

Sen så är alla jävla besprutningsmedel och kemikalier katastrofala. Där kommer det ekologiska in i bilden.

Att äta massor ekologiskt smör, kött (så fet det bara går) ägg och kokosolja är verkligen bra för kroppen. Det går inte att beskriva skillnaden om man inte testar det. Det var som en mirakelkur för mig. Alla småproblem från blödande tandkött och små celluliter i fettvävnad till småfinnar i ansiktet och dålig hårkvalitet blev som bortblåsta efter bara ett par månader. Helt sjuk skillnad i humör dessutom.

Personligen köper jag kött från en ekologisk gård, och ber om att få så mycket fett jag kan. Talg, märg å fett i flera kilon i påsar som jag gör såser, redningar av, steker och steker i. Äter säkert flera hundra gram om dagen. Det har nästan spårat ur, men jag mår så otroligt bra av det och alla mina blodvärden är perfekta.

Håller med om kolhydraterna. Kolhydrater i sig är inte farligt, så man behöver inte gå på några extrema dieter som utesluter kolisarna helt. Men den mängd vi får i oss idag som vi faktiskt inte behöver många gånger är inte bra.

Det bästa vore om vi alla kunde äta ekologiskt, men fasiken det är rätt dyrt för den vanlige svensken. Även om jag själv tjänar väldigt bra så måste jag säga att ekologiskt kött framförallt svider lite i plånboken. Är man då en stor familj med barn med i bilden så kan jag tänka mig att det är omöjligt att äta bra var och varannan dag.
Fast visst jag håller med om att det såklart vore bättre om vi fokuserade mer på att äta ordentligt.
Bra kost, bra träning och ingen långvarig stress. Harmoni i livet leder till bra hälsa, och bättre resultat i träningen.
Citera
2016-05-29, 22:29
Medlem
Ice bath. Cold showers. Ashwagandha. Mättat fett. Intervall träning. Eko mat.
Senast redigerad av ConGOAT 2016-05-29 kl. 22:31.
Citera
2016-05-30, 00:04
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT

På vilket sätt skulle ekologisk mat öka testosteronet mer än icke-ekologisk mat?
Citera
2016-05-30, 00:47
Medlem
MisterFlawlesss avatar
Kan någon förklara sammanhanget mellan kalla duschar och testosteron? Hittar bara massa skit artiklar som påstår att det ökar testosteronet.
Citera
2016-05-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyzz
På vilket sätt skulle ekologisk mat öka testosteronet mer än icke-ekologisk mat?

Besprutning påverkar det endokrina systemet. Pratade med en brud som plugga just det, miljö och hur man skyddar miljön och hälsan. Hon förklara i detalj. Jag har varken lust eller ork att sitta och leta rätt på källor åt er. Eller ringa henne. Knappast att de ökar men icke eko sänker. Framförallt hos känsliga individer, t.ex. de med testosterone brist.
Senast redigerad av ConGOAT 2016-05-30 kl. 08:02.
Citera
2016-05-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterFlawless
Kan någon förklara sammanhanget mellan kalla duschar och testosteron? Hittar bara massa skit artiklar som påstår att det ökar testosteronet.

Det har gjorts studier och undersökningar. Pallar inte leta upp.

Knappast. Men kan utsöndringen noradrenalinet och betaendorfiner påverka testo? Knappast.
Citera
2016-05-30, 12:39
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Besprutning påverkar det endokrina systemet. Pratade med en brud som plugga just det, miljö och hur man skyddar miljön och hälsan. Hon förklara i detalj. Jag har varken lust eller ork att sitta och leta rätt på källor åt er. Eller ringa henne. Knappast att de ökar men icke eko sänker. Framförallt hos känsliga individer, t.ex. de med testosterone brist.

Citat:
Det har gjorts studier och undersökningar. Pallar inte leta upp.

Knappast. Men kan utsöndringen noradrenalinet och betaendorfiner påverka testo? Knappast.

Om du kommer med påståenden eller presenterar det som fakta så får du vara beredd på att ha studier/källor som backar upp det.
Citera
2016-05-30, 13:04
Medlem
Citat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3573976 kolhydrater då
Citera
2016-05-30, 18:34
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Det är lätt att påstå saker, desto svårare att faktiskt komma med belägg. Jobbigt när ens påståenden blir ifrågasatta och det visar sig att man har kommit med påståenden ur röven.
Citera
2016-05-30, 19:01
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är lätt att påstå saker, desto svårare att faktiskt komma med belägg. Jobbigt när ens påståenden blir ifrågasatta och det visar sig att man har kommit med påståenden ur röven.

Här kan ni läsa lite om den aktiva substansen glyphosate som finns i ett av de mest använda bekämpningsmedel.

http://www.natursidan.se/nyheter/var...rsakar-cancer/
Citat:
Roundup är ett av världens mest spridda ogräsmedel och har länge ansetts harmlöst, men nu har WHO klassat den verksamma substansen glyphosate som ”troligen cancerogen för människor”.

Roundup, med den verksamma substansen glyphosate, har använts sedan 70-talet och har ansetts tillhöra en av de mer harmlösa bekämpningsmedlen. 2013 höjde till och med det amerikanska miljöskyddsverket, EPA, den tillåtna mängden glyphosate i mat drastiskt.

Men nu ser det ut som att det varit förhastade slutsater. World Health Organization’s International Agency for Research on Cancer (IARC) har klassat om glyphosate som ”trolig cancerogen för människor klass 2A”. Det är den näst högsta risknivån, vilket innebär att man har tillräckliga bevis för att substansen orsakar cancer på försöksdjur men inte helt kan utesluta andra orsaker när det gäller dess effekt på människa.

Omklassificeringen görs efter att en grupp forskare gått igenom studier utförda i främst Kanada, USA och Sverige sedan 2001. Resultatet publicerades nyligen i The Lancet. Monsanto, som tillverkar produkten anser att det är fel och hävdar att den forskning som finns bevisar motsatsen och har önskat ett snabbt möte med WHO för att diskutera de nya rönen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19539684
Citat:
Glyphosate-based herbicides are the most widely used across the world; they are commercialized in different formulations. Their residues are frequent pollutants in the environment. In addition, these herbicides are spread on most eaten transgenic plants, modified to tolerate high levels of these compounds in their cells. Up to 400 ppm of their residues are accepted in some feed. We exposed human liver HepG2 cells, a well-known model to study xenobiotic toxicity, to four different formulations and to glyphosate, which is usually tested alone in chronic in vivo regulatory studies. We measured cytotoxicity with three assays (Alamar Blue, MTT, ToxiLight), plus genotoxicity (comet assay), anti-estrogenic (on ERalpha, ERbeta) and anti-androgenic effects (on AR) using gene reporter tests. We also checked androgen to estrogen conversion by aromatase activity and mRNA. All parameters were disrupted at sub-agricultural doses with all formulations within 24h. These effects were more dependent on the formulation than on the glyphosate concentration. First, we observed a human cell endocrine disruption from 0.5 ppm on the androgen receptor in MDA-MB453-kb2 cells for the most active formulation (R400), then from 2 ppm the transcriptional activities on both estrogen receptors were also inhibited on HepG2. Aromatase transcription and activity were disrupted from 10 ppm. Cytotoxic effects started at 10 ppm with Alamar Blue assay (the most sensitive), and DNA damages at 5 ppm. A real cell impact of glyphosate-based herbicides residues in food, feed or in the environment has thus to be considered, and their classifications as carcinogens/mutagens/reprotoxics is discussed.

Ja som ni förstår så är detta väldigt ohälsosamt för oss.
Senast redigerad av MuscleShark 2016-05-30 kl. 19:03.
Citera
2016-05-30, 19:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Här kan ni läsa lite om den aktiva substansen glyphosate som finns i ett av de mest använda bekämpningsmedel.

http://www.natursidan.se/nyheter/var...rsakar-cancer/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19539684

Ja som ni förstår så är detta väldigt ohälsosamt för oss.

Man kan ju verkligen i fråga sätta om allt annat de besprutar vår jord och mat med också kommer leda till cancer och kroniska sjukdomar. Glyphosate ansågs ju vara harmlöst för oss, men nu när sanningen kommer fram så orsakar det cancer och en jävla massa skit.

Ät ekologiskt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in