Citat:
Tänkte bara bumpa det fetmarkerade här. Det stämmer väldigt bra.
Så som de flesta av oss lever idag gör att vi med åldern får lägre nivåer av inte bara testosteron, utan även hgh, dhea osv. Blir lite smått irriterad faktiskt när folk ständigt skyller på åldern hit och dit.
Det finns gamla jävla gubbar som är kåta som tjurar. Nej det är inte bara "genetiskt" (vilket är ytterligare något jag stör mig på då de flesta inte ens vet något om hur gener ens fungerar) utan det beror till stor del på hur man lever. Är man ofta stressad? Ja då kommer du högst sannolikt ha sänkta nivåer. Äter du mycket skit? Speciellt mycket kolhydrater. Precis lika dant med det.
Stress, dålig kost, depression mm är de främsta anledningarna till varför vi idag mår så pass dåligt i västvärlden.
När man t o m ser unga killar med låga testosteronnivåer, ja då är det något som banne i mig inte står rätt till.
Detsamma gäller ju tjejer också.
Så som de flesta av oss lever idag gör att vi med åldern får lägre nivåer av inte bara testosteron, utan även hgh, dhea osv. Blir lite smått irriterad faktiskt när folk ständigt skyller på åldern hit och dit.
Det finns gamla jävla gubbar som är kåta som tjurar. Nej det är inte bara "genetiskt" (vilket är ytterligare något jag stör mig på då de flesta inte ens vet något om hur gener ens fungerar) utan det beror till stor del på hur man lever. Är man ofta stressad? Ja då kommer du högst sannolikt ha sänkta nivåer. Äter du mycket skit? Speciellt mycket kolhydrater. Precis lika dant med det.
Stress, dålig kost, depression mm är de främsta anledningarna till varför vi idag mår så pass dåligt i västvärlden.
När man t o m ser unga killar med låga testosteronnivåer, ja då är det något som banne i mig inte står rätt till.
Detsamma gäller ju tjejer också.
Ja det är ganska irriterande att gemene man använder, utan minsta motivation, ålder som självklar variabel till försämrade hormonbalanser.
Det man gör då är att acceptera sitt förfall med en inställning om att det blir kört fler eller senare oavsett.
Jag tror nödvändigtvis inte kolhydrater behöver bara en så stor bov så länge man är frisk och tränar, eller att man blivit insulinresistent med tiden, vilka de flesta blir med åldern till viss grad pga för mycket raffinerat socker m.m.
Det är ju vara bra att äta kolhydrater efter hård träning, men det folk gör fel är att vara rädd för animaliskt mättat fett. De tror fortfarande att det är farligt, vilket det absolut inte är. Det är inte bara förlegad forskning, men icke korrekt forskning. Det är en av nyckeln. Jag påstår nästan att man måste äta en viss mängd mättat fett för att över huvud taget få optimal testosteronnivå. Det är fettskräcken som gjort det största jobbet till detta förfall tror jag.
Sen så är alla jävla besprutningsmedel och kemikalier katastrofala. Där kommer det ekologiska in i bilden.
Att äta massor ekologiskt smör, kött (så fet det bara går) ägg och kokosolja är verkligen bra för kroppen. Det går inte att beskriva skillnaden om man inte testar det. Det var som en mirakelkur för mig. Alla småproblem från blödande tandkött och små celluliter i fettvävnad till småfinnar i ansiktet och dålig hårkvalitet blev som bortblåsta efter bara ett par månader. Helt sjuk skillnad i humör dessutom.
Personligen köper jag kött från en ekologisk gård, och ber om att få så mycket fett jag kan. Talg, märg å fett i flera kilon i påsar som jag gör såser, redningar av, steker och steker i. Äter säkert flera hundra gram om dagen. Det har nästan spårat ur, men jag mår så otroligt bra av det och alla mina blodvärden är perfekta.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-04-24 kl. 14:56.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-04-24 kl. 14:56.