2008-01-27, 16:52
Medlem
Suck.. Nu måste man stå ut några dagar igen med snacket om att Pato är världens bästa spelare också
Citera
2008-01-27, 16:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ganska underhållande match på San Siro efter en seg inledning. Krävs ingen Bosse Hansson för att analysera spelet, utan det var ett spelförande men uddlöst Milan mot ett defensivt, kontrande Genoa. Så såg det ut i ca 1 timme, men till sist sjönk Genoa ned i den tok-defensiv som italienska lag kan plocka fram när det som sämst behövs, och Milan lyckades få hål på nollan. Genoas målvakt blev utvisad efter hands utanför straffområdet, och 2-0 kom.

Pato gjorde bägge målen, och hade kunnat göra ett par till. Fruktansvärt placeringsskickling spelare, och dessutom kreativ a la Messi. Ändå ingen stor-match av denne, som tog en del felbeslut och bommade lite för mycket chanser. Kaka var bra utan att briljera, Pirlo gjorde en riktigt dålig match, och försvaret såg återigen darrigt ut. Utan Nesta hade Genoas giftige striker Borriello kunnat sätta både 1 och 2 mål i första halvlek, och även Nesta gjorde ett allvarligt misstag som kunnat ge baklängesmål.

Milans spel fungerar inte riktigt, det ser ut som lagdelarna tillhör olika lag, där Pato och Kaka bjuder på offensiv gladfotboll, Oddo springer upp och ned i ett tomrum längs kanten, och Gattuso och Ambrosini verkar spela kvar i 2005 eller så. Tur att man har Seedorf, som ligger på en hög, jämn högstanivå match efter match. Det är ganska egendomligt att se Milan 2007/2008.

Vet inte varför Ronaldo saknades, men han hade sannolikt avgjort matchen på något av frilägena redan i första halvlek. Milan blev för övrigt bestulna på en glasklar straff (hands).

- F.G
Citera
2008-01-27, 16:59
Medlem
Jag valde matchen mellan Udinese och Inter idag, eftersom det trots allt nästan är två topplag. Matchen spetsades dessutom till genom att César blev utvisad tidigt i matchen. Udinese visade upp ett fint spel i första halvlek, men kunde inte riktigt komma till några vassa avslut. I andra så var Zlatan flera gånger nära att göra mål (jag tyckte att ett snyggt lobbmål borde ha godkänts).

Mot slutet av andra halvlek så verkade det som att båda lagen var nöjda med en poäng, och därför slog jag över till Milan mot Genoa. Där fick jag se Pato i högform. Två mål, flera målchanser och han fick t o m lägga frisparkar. Var han så bra hela matchen?
Citera
2008-01-27, 17:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Där fick jag se Pato i högform. Två mål, flera målchanser och han fick t o m lägga frisparkar. Var han så bra hela matchen?

Ja och nej... han är som sagt oerhört placeringsskicklig, och kreativ i man-man, men tog en del dåliga beslut och missade ett par öppna chanser. Det påminde en hel del om hans minnesvärda debutmatch för ett par veckor sedan. Potentialen inför framtiden är dock enorm.

- F.G
Citera
2008-01-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja och nej... han är som sagt oerhört placeringsskicklig, och kreativ i man-man, men tog en del dåliga beslut och missade ett par öppna chanser. Det påminde en hel del om hans minnesvärda debutmatch för ett par veckor sedan. Potentialen inför framtiden är dock enorm.

- F.G

OK, tack.

Samtidigt föredrar jag en spelare som skapar sju målchanser men ”bara” gör två mål, framför en som skapar en chans och sätter ett mål. Men jag såg som sagt bara slutet av matchen.
Citera
2008-01-27, 17:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Resultat-servicen på nätet verkar ha ballat ur (usel service), någon som har slutresultatet i Torinos match?

- F.G
Citera
2008-01-27, 17:30
Medlem
zachs avatar
Citat:

- F.G

Skulle vilja påstå att han sög idag (å andra sidan så har han rätt mycket att leva upp till numer...) men betygsmässigt så blir det säkert en 7a, naturligtvis tack vare målen (Ungefär som med Zlatan vs Parma senast alltså). En sak jag dock är ruggigt imponerad av när det gäller Pato är hans skott, någon som med 100% säkerhet kan säga om han är höger- eller vänster-fotad? Snudd på värdelös avslutare dock, Ronaldo (skadad, FG) och Inzaghi hade redan avgjort skytteligan om de fått hans chanser. Å andra sidan så skapar han många av chanserna alldeles själv...

Få laziali i den här tråden, påpekar det dock ifall någon gul-svart bonde glider förbi...

VAGABOND, vad är differensen mellan dig och mig idag?
Citera
2008-01-27, 17:33
Medlem
zachs avatar
Citat:
Resultat-servicen på nätet verkar ha ballat ur (usel service), någon som har slutresultatet i Torinos match?

- F.G

0-0

Cagliari vände mot Napoli btw... Två mål i slutet av andra, efter 48 resp 49 minuter... Liket lever, Brille.
Citera
2008-01-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
0-0

Cagliari vände mot Napoli btw... Två mål i slutet av andra, efter 48 resp 49 minuter... Liket lever, Brille.

Jo, till min förvåning såg jag det när jag gick in på la Gazzetta. Målen kom efter att jag lämnat TV-soffan och text-TV bakom mig. Liket lever, men det är fem poäng upp till strecket. Det dröjer ett tag till innan jag räknar zombien som helt levande. Undrar vad som hände där på övertiden?
Citera
2008-01-27, 18:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
0-0

OK, tack. Rosina tillbaks, men oavgjort och målsnålt som vanligt för Toro. Grattis Brille, kanske finns lite hopp i alla fall?

- F.G
Citera
2008-01-27, 19:31
Medlem
Citat:
OK, tack. Rosina tillbaks, men oavgjort och målsnålt som vanligt för Toro. Grattis Brille, kanske finns lite hopp i alla fall?

- F.G

Tack, som sagt, finns det liv finns det hopp. Risken är att Torino också blir akut inblandade i bottenstriden, och det skulle vara lite trist om Cagliari skulle klara sig kvar på bekostnad av Torino. Men bara lite.

Målsnåla var rätt beskrivning, bara Empoli och just Cagliari som gjort färre mål än Torino.

Om Siena och Empoli försvinner från Serie A så är det ingen förlust, men vilket av lagen Lazio, Parma, Torino och Reggina skulle jag helst vilja se som Cagliaris räddningsplanka? Svårt val, men det skulle nog tyvärr vara Reggina.
Citera
2008-01-27, 20:29
Medlem
zachs avatar
Toro bara måste ju klara sig. Inte bara för att jag vill det, men det går ju fan inte att kryssa i varenda eviga match med ett sådant spelarmaterial. Bara den offensiva trion skulle kunna ta upp vilket Serie C-lag som helst till Serie A. Ok, en Cristiano Lucarelli eller Rigano (tjänstefel att inte sno åt sigen av dem!) skulle dom haft, men Rosina, Di Michele och Rosina kan ju vilken dag som helst sänka ungefär sänka vilket lag som helst. Alldeles själv. Vid sidan av dem finns ju stabila killar som Comotto, Sereni, Corini och Lazetic bla. Vore en större skandal om dom åkte ur än om Milan inte nådde CL-plats i år.

I övrigt... Well, Reggina har en stor plats i mitt hjärta. Parma skiter jag fullständigt i men är en liten favorit för svenskar, så dom kan oxå få vara kvar. Lazio kan få sjunka, åtminstone för ett år eller två, men annars... Sorry Brille, gillar er, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in