2008-06-05, 10:46
Medlem
4522s avatar
Det är med en tår i ögat jag läser om hur "vi" kommer släppa Dossena till en skitklubb som Liverpool. Fan, fan, fan.
Citera
2008-06-05, 11:35
Medlem
Kom igen nu blyge kenta..året är inte 1966 och England är inte bäst.

Jag kan köpa att engelska ligan håller en hög nivå, men det hade svenska också gjort om vi hade haft de kapitalet. Dock tveksamt om man kan kalla den för engelska, men det är en helt annan diskussion.

Englands landslag kommer inte på ett par år närma sig Italiens.

CAMPIONI DEL MONDO
Citera
2008-06-05, 11:52
Medlem
På något vis har England för denna tråden blivit vad Albanien är för Flashback i stort. Jag ska anstränga mig för att sluta gå i "fällan".
Senast redigerad av Brille68 2008-06-05 kl. 11:56.
Citera
2008-06-05, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Kom igen nu blyge kenta..året är inte 1966 och England är inte bäst.

Jag kan köpa att engelska ligan håller en hög nivå, men det hade svenska också gjort om vi hade haft de kapitalet. Dock tveksamt om man kan kalla den för engelska, men det är en helt annan diskussion.

Englands landslag kommer inte på ett par år närma sig Italiens.

CAMPIONI DEL MONDO

Jag vet att England på landslagsnivå inte är speciellt bra, visst bra spelare men egentligen har alla deras coacher gjort enorma misstag med hur de använder spelarna. Dock är Italiens U23 landslag pinsamt anonymt (som riquelme sa) de flesta glassar omkring i Serie B och det finns egentligen bara 2-3 stycken som håller någorlunda klass. Och då är det ändå U23 landslag vi snackar om. Spelare i England, Spanien etc som är i 23 års åldern är mycket mycket mer framgångsrika och spelar i bättre lag än vad de flesta andra i Italiens dito gör. Faktum.
Citera
2008-06-05, 14:49
Medlem
Men ändå är det Italienska laget bättre. Väldigt märkligt.

Det handlar om hype, det italienska spelarna är bättre, men inte lika kända i angolfilsverige.
Citera
2008-06-05, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Men ändå är det Italienska laget bättre. Väldigt märkligt.

Det handlar om hype, det italienska spelarna är bättre, men inte lika kända i angolfilsverige.

Men England har inget U23 lag så hur i helvete kan du veta det? Dock håller jag med dig om en del, de Engelska spelarna presterar inte tillsammans i landslaget om vi nu ska snacka A-landslag, märkligt. Men faktum är ju att det var 10 st på plan i CL-finalen.
Citera
2008-06-05, 17:27
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är med en tår i ögat jag läser om hur "vi" kommer släppa Dossena till en skitklubb som Liverpool. Fan, fan, fan.

Vem är den där Dossena egentligen? Jag har inte bra koll alls på Udinese, dock läste jag att han kom ifrån Serie B, stämmer det?
Citera
2008-06-05, 19:04
Medlem
http://goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=723987

Torres berättar det dom flesta redan visste. Kvalitén på målvakter och försvarare i England är patetiskt dålig om man bortser från de stora lagen.
Senast redigerad av tONYbOOi 2008-06-05 kl. 19:21.
Citera
2008-06-05, 19:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Vem är den där Dossena egentligen? Jag har inte bra koll alls på Udinese, dock läste jag att han kom ifrån Serie B, stämmer det?

Det är en spelare många ifrågasatte när han kom till klubben, vissa gånger befogat andra inte. Dossena köptes för billiga pengar och började väldigt skakigt när han fick chansen, hans ursprungliga position är vänsterback. Men efter några omgångar plockade Marino upp honom som kantspringar vilket skulle visa sig vara ett genidrag. Han är definitionen av en slitvarg, smeker långsidan enda tills domaren blåser av matchen. Grym cardio, grymt hjärta men framförallt en sjuk jävla glöd. Det är vad jag älskar med honom! Vissa gillar primadonnor men jag formligen avgudar spelare som aldrig viker ner sig. Trots sitt hjärta började han även slå formidabla inlägg och passningar desto längre säsongen löd. Jag skulle likna honom med Zambrotta eller Seb Larsson om vi ska ta ett svenskt exempel.

Kan tänka mig att det finns ett antal anledningar till varför de släpper honom,

1. Jag antar att det rör sig om bra mycket mer pengar än vad Udinese köpte honom för. Brittisk media pratar om £7m och jag kan tänka mig att det är x antal gånger mer än vad Treviso fick. En bra finansiell deal helt enkelt.

2. Det finns inget riktigt förtroende för honom i Udinese. Hans inledning var som sagt högst ifrågasättbar och det kanske spekuleras i om han är för ojämn. Kan även vara så att det kommer bli en ännu mer offensivt lagd uppställning till kommande säsong. Eller att det finns mer förtroende för andra kantspringare.

3. Alltid svårt att tvinga kvar en spelare, speciellt om det är en såpass anrik men ack så skitspelande klubb som Liverpool. Alla vill spela i Europa, alla vi lyckas bland dem största och spela i den "största" ligan. Jag kan inte klandra honom och jag tror att det kommer gå riktigt bra. Det viktigaste är att han acklimatiserar sig bra i England vilket har visats vara lättare sagt än gjort. Bianchi är väl det senaste och mest påtagliga exemplet.

Bara spekulationer från min sida men det är alltid tråkigt när en sann krigare lämnar.
Citera
2008-06-06, 13:35
Medlem
Über_menschs avatar
En anledning till att England inte kommer få ett lika bra landslag som Italien inom överskådlig framtid är att ungdomarna knappt får någon speltid i PL. Kolla på hur stor andel utlänningar det är i respektive liga. De engelska coacherna är usla taktiker men de satsar ändå mer på engelsmän. Det är ju ingen slump att Benitez och Wenger m fl satsar på fransmän, spanjorer och östeuropéer när de är så mkt mer prisvärda.
Citera
2008-06-06, 14:01
Medlem
sebastian_s avatar
En andledning till att de italienska spelarna är så anonyma är det att man måste presetera något för att få cred i Italiens landslag.I england räcker det med att springa snabbt och vara under 20 år så är man spelaren som ska föra England till vm guld.

Om jag inte minns fel fick tex Totti inte spela i ett mästerskap förrän em 2000 när han var 24 år.Under min fotbollsperiod har Italienska spelare debuterat senare av tradition, blivit bättre och hållt längre.Italien har så många fler världspelare att de inte behöver ta överhastade beslut och slänga in 17 åringar i vm-slutspel.I mästerskapen handlar det om att vinna och inte att utveckla talanger.
Citera
2008-06-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
http://goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=723987

Torres berättar det dom flesta redan visste. Kvalitén på målvakter och försvarare i England är patetiskt dålig om man bortser från de stora lagen.

Till skillnad då från den spanska eller italienska ligan? Och hans lag har ju inte lyckats vinna mot ett av de andra stora lagen sen Rafa tog över skutan, det kanske skulle diskuteras istället.

Barcelona 6 Valencia 0. Säger väl en del om kvaliten på spanska ligan i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in