2008-01-27, 20:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0o
Suck.. Nu måste man stå ut några dagar igen med snacket om att Pato är världens bästa spelare också

Är nog ingen större fara så länge han fortsätter att missa så mycket som han gör. Ska väl i och för sig tilläggas att han inte var den enda i Milan som missade idag, och gör man två mål så är man ju inte helt misslyckad. Grabben visar onekligen potential, men någon "killer" i straffområdet är han inte. Men med lite mer rutin så kan det nog bli bättre. 3 mål på 4 matcher är ju helt ok. Speciellt med tanke på vad alla övriga forwards i Milan klarat av på resten av säsongen.
Citera
2008-01-27, 20:35
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
men Rosina, Di Michele och Rosina kan ju vilken dag som helst sänka ungefär sänka vilket lag som helst.
Med två Rosina är ingenting omöjligt.
Citera
2008-01-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
I övrigt... Well, Reggina har en stor plats i mitt hjärta. Parma skiter jag fullständigt i men är en liten favorit för svenskar, så dom kan oxå få vara kvar. Lazio kan få sjunka, åtminstone för ett år eller två, men annars... Sorry Brille, gillar er, men...

Äsch, du behöver inte vara ledsen. Utan en Riva, Francescoli, Zola eller Suazo så förstår jag att det är svårt för en ”utomstående” att älska detta lag.

Däremot är jag nostalgisk och gillar ”klassiska” lag. Dit börjar jag så smått att räkna även Cagliari, som spelat i Serie A 25 år under de senaste 40 åren, och är stolt innehavare av en scudetto. Reggina har under samma period spelat sju år i Serie A, och inte varit bland de fyra främsta. Ja, ja, ja jag vet att det bara är detta nu som betyder något, men det gäller inte för mig. Historia och tradition har också betydelse.
Citera
2008-01-27, 23:34
Medlem
Marek Hamsik är som ett elvamannalag helt själv just nu, han är som tåget och kör fulltständigt mos på allting.
Citera
2008-01-27, 23:40
Medlem
Fula Gubbens avatar
Torino ÄR nu tyvärr direkt indragna i bottenstriden, bara 1 poäng skiljer till avgrunden under nedflyttningsstrecket. Nästa match är Reggina borta, och det blir en så kallad "6-poängsmatch"... förlust där och vi snackar nedflyttningsplats. Comotto har varit en av Torinos bästa spelare de sista matcherna, och blev då givetvis skadad, tillsammans med Recoba, Ventola, med flera med flera. Di Michele är nog ingen dålig spelare, men hans mål-sumpande den här säsongen har varit nästan parodiskt. Han har inte gjort en enda balja, inte ens i cupen, och är ändå ordinarie anfallare.

Citat:
Med två Rosina är ingenting omöjligt.

Stämmer, och det är därför man har Corini som försöker se ut som Rosina, för att skrämma motståndarna. Det funkar inte.

Ja ja, nog med Toro-tårar, man kanske skulle börja titta på vad som händer längre upp i tabellen? Roma har häng!

- F.G
Citera
2008-01-28, 15:57
Medlem
dolppens avatar
Jahop, där kom väl nyheten vi väntat på...
Mellberg till juventus, frågan är vad man ska tycka. Att värva en snart 31årig mittback känns väl sådär. Just nu är det backkris men han kommer ju inte förrän i Juli, och då borde det finnsa intressantare alternativ.

Citat:
Så var nyheten vi alla väntat på här, Olof Mellberg är klar för Juventus. Det går nu att läsa på Juventus.com om att Mellberg skrivit på för Juventus istället för fortsatt spel i Aston Villa.

Olof Mellberg kommer (hör och häpna) gratis från Aston Villa då hans kontrakt går ut den 30:e juni 2008. Mellbergs officiella kontrakt med Juventus startar den 1:a juli 2008.

http://www.juventusclub.se/

Samma sak skriver de andra medierna.
Tror nog på att Mellberg kommer få nöta bänk.
Citera
2008-01-28, 16:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket märklig värvning, men vad vet jag. Juventus kanske ska starta ett handbollslag?
Citera
2008-01-28, 19:35
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolppen
Jahop, där kom väl nyheten vi väntat på...
Mellberg till juventus, frågan är vad man ska tycka. Att värva en snart 31årig mittback känns väl sådär. Just nu är det backkris men han kommer ju inte förrän i Juli, och då borde det finnsa intressantare alternativ.

.
Juventus gör enligt min mening rätt som satsar på ett budgetalternativ i backlinjen. Förvarsspel handlar om att bygga den bästa kollektiva enheten inte att ha världens bästa spelare. Se på Roma som trodde sig kunna köpa sig till ett bra försvar genom att värva inviduellt skicklige Chivu, dock gick det inte riktigt så lätt.

Juventus har dessutom redan en ledare och centralgestalt nere i försvaret och det är Buffon.

Enligt mig är den enda försvararen som kan bära upp ett backlinjen på egen hand Alessandro Nesta.

Juventus skall enligt mig spara alla pengar till en värvning av Diego, han är precis den spelare som de behöver.
Citera
2008-01-28, 19:51
Medlem
DRUGHIs avatar
DIEGO, Absolut!!!!
Fattar dock inte riktigt, vad Mellberg ahr att göra i Juventus riktigt än, men jag hoppas han bevisar sig i Juveeeee som en riktig klippa i försvaret..
Jäklaaaa Viking skäggis
Citera
2008-01-28, 22:20
Medlem
Shuyins avatar
Vafan, Juventus backlinje är ju inte direkt den bästa i Serie A, så visst är Mellberg en bra värvning, dessutom gratis och gratis är som bekant gott.

Legrotallie har visserligen ryckt upp sig en aning, men blir aldrig någon storback, Jorge Andrade hade problem med spelet innan skadan och är därför oviss, Chiellini är given och bredvid honom - Mellberg .

Claudio Ranieri är en klok man och jag tror att värvningen blir riktigt bra. Plockar man sedan på sig Diego och Van der Vaart så är man riktigt starka inför nästa säsong.
Citera
2008-01-28, 22:28
Bannlyst
Mellberg är ju pålitlig. Man vet vad man får ut av honom och han gör ju sällan dåliga matcher. Smart värvning.
Citera
2008-01-29, 14:33
Medlem
Muskedunders avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article1726700.ab
"Palermo kräver omspel – på grund av en bollkalle"

Ja. Vad kan man säga. Kalle Anka verkar ju seriös i jämförelse med Zamparini.
"– Jag kräver att vi tilldöms segern med 3-0 eller åtminstone att matchen spelas om", säger Zamparini enligt La Gazzetta dello Sport

Halmstrån, anyone?
Senast redigerad av Muskedunder 2008-01-29 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in