Citat:
Ursprungligen postat av zach
Nä förträffligt mår nog inte direkt patienten, så får hoppas att din övriga diagnos stämmer oxå. Men jag vet inte...
…
Går ju att göra ett sånt här inlägg räääätt så långt och ärligt talat så vet jag fan inte om jag ar kompetens nog att föra debatten. Klart är dock att det finns MYCKET att brottas med. Och som vanligt är du den mer optimistiska av oss.
Så superoptimistisk är jag nog inte. Som jag skrev så borde man ha handlat tidigare och på ett annat sätt. Men, det som jag trots allt var optimistisk om är att viljan att agera finns. Tyvärr gör man enligt mig inte riktigt rätt saker vilket i slutändan kan vara förödande för italiensk fotboll och den stämning som omger den.
Jämfört med de andra stora ligorna mår Serie A trots allt ok. Serie A är sjuk men man är inte mumifierad.
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Föresten, Marchini vs Foggia... Har inte följt historien på speciellt nära håll, vad händer och har du någon trovärdig version på vad som hände?
Nja, jag har bara information från vad jag läst i tidningar, jag har faktiskt inte talat med någon på plats om just detta. (Jag skrev ett inlägg med ett par länkar, för ett par sidor sedan).
I korthet så går det enligt Marchini ut på att det blev bråk mellan honom och Foggia på en träning i oktober, som sedan följdes upp med att han blev attackerad av en kompis till Foggia på en bar veckan efter.
Men allt som står i tidningarna är ju Marchinis sida, och han vill lämna Cagliari så fort som möjligt eftersom han inte har platsat. Tämligen ensidig rapportering, som går ut på att det stackars offret, dvs Marchini, först varit mobbad av laget/tränaren och sedan brutalt påhoppad av en torped som Foggia skickat. Trots att han är oskyldig som en ängel.
Tidningarna gottar sig och trycker alla uttalanden som de får tag på. Tyvärr är det bara Marchini och hans advokat som står för dessa. Kontentan är som sagt att han vill komma loss från sitt kontrakt med Cagliari.
Cellini (Cagliaris president) gick dock ut och tog Foggias parti.
Sedan florerar det en massa rykten om att Marchini haft en affär med Foggias flickvän, att Marchini hade ett eget gäng med sig osv. Sånt ska man nog ta med en skovel salt.
Foggia har varit Cagliaris bästa spelare denna säsongen och nu är det risk för avstängning, försäljning eller att han inte klarar av att prestera på planen. Rent spontant så skulle det inte förvåna mig om det som står om Foggia är sant. Jag kan t o m tänka mig ännu värre scenarier , där ”torpeden” har kopplingar till Camorra osv. Samtidigt så tror jag inte att Marchini är fullt så oskyldig som han försöker framställa sig. En soppa! Sälj båda två.
En kort sammanfattning av läget i Cagliari är alltså, bråk mellan spelare, den bästa spelaren är ur balans t o m kanske ute ur laget, en ny tränare som tagit en poäng på fyra matcher, tufft motstånd de närmaste matcherna och en absolut sista plats i tabellen.
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Jimenez har inte fått spela så mycket, vilken tur att den fula gubben Figo skadade sig så att Jimenez får speltid. Och nu när han har fått det har han visat vad han verkligen går för.
Äsch, finns ingen anledning att hacka på Figo. En stor spelare som gjort bra ifrån sig hos Inter. Men du har rätt i att Jimenez har tagit chansen när han fick den.