Till skillnad från Maldini och Del Piero så har Totti spelat i en snäppet mindre klubb hela sin karriär. Men Roma är en av få klubbar Italien som är tillräckligt stora för att kunna behålla en världsstjärna som Totti. Stora spelare vill åtminstone vara med och kämpa om stora titlar, samt kunna få en någorlunda konkurrenskraftig lön. Hade han börjat spela för Cagliari så tror jag knappast att han hade stannat på ön hela karriären, några Gigi Riva finns inte längre.
Di Canio kan naturligtvis inte jämföras med ovannämnda, men han är/var onekligen en profil. Paradoxalt nog ganska lik Lucarelli i sin passion och kärlek till klubben trots de många klubbytena.
Jag väljer att återvända till supersöndagen. Dagen då allt ställs på sin spets och där allt avgörs. Jag kommer att pendla mellan Gazzettas hemsida och matchen som jag väljer, för alla resultaten hänger samman. BonhommeDeNeige har redan beskrivit förutsättningarna:
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
För att Roma skall ta hem Scudetton krävs seger samtidigt som Inter kryssar eller förlorar. Parma å sin sida måste vinna mot Inter för att hänga kvar samtidigt som Roma slår Catania. Helt underbart regisserad slutomgång, om ni frågar mig.
Även kriget om den sista CL-kvalplatsen är hyperintressant där Milan har Udinese hemma och Fiorentina har omotiverade Torino borta. Vinner Viola är det klart att det blir dom som tar platsen.
Kul också att Ibra nu verkar få spela en roll i upplösningen. Jag har saknat både honom och Totti.