2008-05-14, 22:05
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Han har ju fortfarande visat vilken klubb han hör hemma i, och att han lever och spelar för fansen. Jag har inte sett någon annan som vågat sig på att klättra ner bland Irriducibilli i curvan, bara som ett exempel...

Edit: Förövrigt kommer Totti aldrig vara något som ens kommer nära Di Canio. Ni kan ju vara stolta över Tottis rakade ben och vita läderjackor, Di Canio är manlighet personifierat.

Totti har vid flertalet tillfällen stått tillsammans med grabbarna på Curva sud.
Nej du har rätt, Totti har aldrig varit i närheten av Di Canio. Totti har vid flera tillfällen tillhört världens absolut bästa fotbollsspelare, och om han hade velat hade han kunnat spela i vilken klubb som helst ute i Europa. Den möjligheten har aldrig Di Canio haft. Men trots det har han horat runt i hela Europa.
Citera
2008-05-14, 22:13
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Totti har vid flertalet tillfällen stått tillsammans med grabbarna på Curva sud.
Nej du har rätt, Totti har aldrig varit i närheten av Di Canio. Totti har vid flera tillfällen tillhört världens absolut bästa fotbollsspelare, och om han hade velat hade han kunnat spela i vilken klubb som helst ute i Europa. Den möjligheten har aldrig Di Canio haft. Men trots det har han horat runt i hela Europa.

Världens bästa fotbollsspelare som aldrig vunnit någon europeisk titel... Jaja. Nej, fotbollsmässigt så överträffar nog Totti Di Canio(och med detta sagt så var ju Di Canio inte direkt en dåligt fotbollsspelare...), men utanför planen är Totti ingenting jämfört med Paolo.
Citera
2008-05-14, 22:40
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Världens bästa fotbollsspelare som aldrig vunnit någon europeisk titel... Jaja. Nej, fotbollsmässigt så överträffar nog Totti Di Canio(och med detta sagt så var ju Di Canio inte direkt en dåligt fotbollsspelare...), men utanför planen är Totti ingenting jämfört med Paolo.

Nej, vet du varför? För hans kärlek till A.S Roma vägde tyngre än pengar och framgångar som Real Madrid, Chelsea, Barca och de andra storlagen erbjudit honom de senaste åren.

Di Canio kan inte ens stava till klubbkärlek i jämförelse med Totti.
Inte ens med facisthälsningar och upprepade rövslickningar till Curva Nord, kommer Di Canio komma i närheten av Totti vare sig på eller utanför planen.

Tillbaks till huvudämnet!
Citera
2008-05-14, 22:50
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Di Canio kan inte ens stava till klubbkärlek i jämförelse med Totti.
Inte ens med facisthälsningar och upprepade rövslickningar till Curva Nord, kommer Di Canio komma i närheten av Totti vare sig på eller utanför planen.

Nu får du väl ändå kamma till dig lite?
Totti har en fördel i formen av att han enbart spelat i Roma, men att klubbkärleken inte skulle vara lika stor hos Di Canio, är kvalificerat BS.

Har du sett när han satte något avgörande mål och klättrar över staketet och hoppar in på Curva Nord? Mer kärlek går inte att finna.
Att kalla det rövslickeri är trams. Tröttsamt trams.
Citera
2008-05-14, 23:09
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nu får du väl ändå kamma till dig lite?
Totti har en fördel i formen av att han enbart spelat i Roma, men att klubbkärleken inte skulle vara lika stor hos Di Canio, är kvalificerat BS.

Har du sett när han satte något avgörande mål och klättrar över staketet och hoppar in på Curva Nord? Mer kärlek går inte att finna.
Att kalla det rövslickeri är trams. Tröttsamt trams.

Hade Zlatan kommit hem till Sverige och valt att spela för Helsingborg, AIK och IFK Göteborg innan han kom tillbaks till Malmö FF så hade jag inget annat än spottat åt honom om han försökt klättra upp i klacken.

Men okej, alla vet att Di Canio förmodligen har ett stort Lazio-hjärta. Sure.
Men AC Milan, Juve och Napoli är inte Parma, Sampdoria eller Udinese... Det är de svinigaste emblemen du kan bära som laziale, efter Roma! Jämför det med Totti's alternativ, som han dessutom tackat nej till, så kan vi avsluta den här diskussionen.
Citera
2008-05-14, 23:19
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Hade Zlatan kommit hem till Sverige och valt att spela för Helsingborg, AIK och IFK Göteborg innan han kom tillbaks till Malmö FF så hade jag inget annat än spottat åt honom om han försökt klättra upp i klacken.

Men okej, alla vet att Di Canio förmodligen har ett stort Lazio-hjärta. Sure.
Men AC Milan, Juve och Napoli är inte Parma, Sampdoria eller Udinese... Det är de svinigaste emblemen du kan bära som laziale, efter Roma! Jämför det med Totti's alternativ, som han dessutom tackat nej till, så kan vi avsluta den här diskussionen.

Och ändå så är han en av de största inom Laziokretsar någonsin, någon som alla Laziale tagit till sitt hjärta. Du, som verkar vara ett smutsigt romafan, kommer aldrig att förstå. Att se Di Canio göra mål framför romaklacken, och se honom bara stå där med armarna i vädret mot dom. Att se Di Canio, efter en match, gå bort till Curva Nord och ta hjälp av de som står på staketet för att komma in på läktarn... Det är så jävla stort.
Citera
2008-05-14, 23:34
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Och ändå så är han en av de största inom Laziokretsar någonsin, någon som alla Laziale tagit till sitt hjärta. Du, som verkar vara ett smutsigt romafan, kommer aldrig att förstå. Att se Di Canio göra mål framför romaklacken, och se honom bara stå där med armarna i vädret mot dom. Att se Di Canio, efter en match, gå bort till Curva Nord och ta hjälp av de som står på staketet för att komma in på läktarn... Det är så jävla stort.

Nej jag är inte Roma. Jag har själv länge gillat Di Canio och händelserna omkring honom. Men ibland kan jag inte förstå hur ni laziale bara blundar över att er största ikon genom tiderna har spelat för tre av era största rivaler. Något som jag själv aldrig hade gjort.

Många händelser runt Totti är inte alls lika trevliga som Di Canios. Även jag har varit en av de som bara älskat att hata Totti.

Men när allt verkligen kommer till kritan så kan man inte mer än beundra Tottis hjärta. Det han gjort för A.S Roma är så stort och unikt i fotbollens nuvarande moderna tidsperiod, att man inte kan annat än beundra honom och avundas supportrarna som haft äran att ha en sådan hjälte inom klubben. Totti och även Maldini spelar i en helt annan division än Di Canio.

Godnatt!
Senast redigerad av Nina Hartley 2008-05-14 kl. 23:40.
Citera
2008-05-15, 01:37
Medlem
MeatAbstracts avatar
Nu är det dålig nivå här inne. Jag skall personligen höja den med att sätta ner foten och säga sanningen en gång för alla!

Totti är GUD. Att nämna en medioker fotbollslirare vid namn Di Canio i samma andetag vore dödsstraff. Att ens försöka jämnställa Di Canios klubbkänsla med Totti är och förblir en ren och skär idiotförklaring av den som ens tänker den liknelsen.

Nu var det klart och där lämnar vi diskussionen som redan är vunnen och arkiverad.
Citera
2008-05-15, 20:55
Medlem
zachs avatar
Skulle vilja nöja mig med ett "Amen" på det du skrev MeatA., men kan fan inte...

Alltså, Di Cane... Vi snackar karln som tyckte Mussolini va ett missförstått föredömme. Han som spelade för nästan 100 olika klubbar, han som valde england istället för att gå ner i lön och spela för Lazio. Den där lite småtrixiga killen som va på typ Benito Carbones nivå. Han som sträcker ut armen och glorifieras av IRR, killar som öppet är rasister, men sen ska snacka bort det med att det minsann är en romersk hälsning allena och inte alls nåt som han fick från Hitlers tid? Han som om han skulle vilja hylla Rom och sina fans hemtrakt skulle kunna välja att prata mer romanesco men föredrar att kapa Totti, som pratar språket de även i Curva Nord talar? Pratar vi om den killen?

Vänta ska vi se vad Totti gjort... Han debuterar i ligan som 16, tackar gråtande president Viola när han inte skickas till sampdoria, han tackar nej till varenda toppklubb i Europa (mer eller mindre. och ja det är ett faktum) för att spela i ett Roma där ha är chanslös att vinna titlar. Han skänker multum till välgörande ändamål (mest i fotbollsvärlden?), han är Unisefs frontman, säljer mest tröjor under VM -06, han kritiserar allt mygel i Italien öppet medan andra håller käften.

Herregud, är det dessa vi jämför? Säger som Totti säger, och som alla andra i världen kommer säga om fem år... "Di Canio? tränaren?"

Och då kan ni ju kontra med... Totti rakar sig....... Och han har så mycket vax i håret. Och han filmar. Och han heter ju Spotti... haha, tragiskt. Tröttnar ni inte själv på era argument? Fattar ni inte att det inte biter?

Fan, föll i fällan... på dåligt humör. Orka svara den som vill, annars kan vi alltid lyda föregående talar.
Citera
2008-05-15, 21:26
Medlem
rocchis avatar
Att fortfarande påstå att Di Canio's hälsning är nazistisk nollställer varenda argument du drar upp. Han har ju själv sagt att han är fascist, inte rasist, hur skulle han kunna vara rasist när man ser honom krama färgade spelare i sitt lag?
Citera
2008-05-15, 23:01
Medlem
Till skillnad från Maldini och Del Piero så har Totti spelat i en snäppet mindre klubb hela sin karriär. Men Roma är en av få klubbar Italien som är tillräckligt stora för att kunna behålla en världsstjärna som Totti. Stora spelare vill åtminstone vara med och kämpa om stora titlar, samt kunna få en någorlunda konkurrenskraftig lön. Hade han börjat spela för Cagliari så tror jag knappast att han hade stannat på ön hela karriären, några Gigi Riva finns inte längre.

Di Canio kan naturligtvis inte jämföras med ovannämnda, men han är/var onekligen en profil. Paradoxalt nog ganska lik Lucarelli i sin passion och kärlek till klubben trots de många klubbytena.

Jag väljer att återvända till supersöndagen. Dagen då allt ställs på sin spets och där allt avgörs. Jag kommer att pendla mellan Gazzettas hemsida och matchen som jag väljer, för alla resultaten hänger samman. BonhommeDeNeige har redan beskrivit förutsättningarna:

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
För att Roma skall ta hem Scudetton krävs seger samtidigt som Inter kryssar eller förlorar. Parma å sin sida måste vinna mot Inter för att hänga kvar samtidigt som Roma slår Catania. Helt underbart regisserad slutomgång, om ni frågar mig.

Även kriget om den sista CL-kvalplatsen är hyperintressant där Milan har Udinese hemma och Fiorentina har omotiverade Torino borta. Vinner Viola är det klart att det blir dom som tar platsen.

Kul också att Ibra nu verkar få spela en roll i upplösningen. Jag har saknat både honom och Totti.
Citera
2008-05-16, 00:59
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Nu är det dålig nivå här inne. Jag skall personligen höja den med att sätta ner foten och säga sanningen en gång för alla!

Totti är GUD. Att nämna en medioker fotbollslirare vid namn Di Canio i samma andetag vore dödsstraff. Att ens försöka jämnställa Di Canios klubbkänsla med Totti är och förblir en ren och skär idiotförklaring av den som ens tänker den liknelsen.

Nu var det klart och där lämnar vi diskussionen som redan är vunnen och arkiverad.

Väl rutet efter en feting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in