2008-05-20, 18:32
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Haha, ok, det lär ju knappast höjas iaf med tanke på vilka lag som kanske kommer upp och hur kass Serie A varit på sista tiden...

Vem vet. Nu när Napoli är bra igen kan det säkert generera en hel del fler supportrar på arenan.
Citera
2008-05-20, 18:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure_Hard_Dance
Hahaha, eller så har man en äckel-Moratti som köper dom

Helt i linje med hur det brukar se ut i italien alltså? Tjock-Moggi och sliskige-Silvio får isf en värdig arvtagare. Personligen är jag rätt övertygad om att Moratti har renare mjöl i påsen är de flesta klubbägare/presidenter.
Citera
2008-05-20, 18:37
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula Jones
Nu har Donadoni släppt EM-truppen. Det mest anmärkningsvärda (och enligt mig mest glädjande) är att han har tagit sitt förnuft tillfånga och gett Cassano en plats. Ingen Rosina dock, vilket känns lite trist.

Målvakter: Gianluigi Buffon, Juventus, Marco Amelia, Livorno, Morgan De Sanctis, Sevilla.

Backar: Fabio Cannavaro, Real Madrid, Marco Materazzi, Inter, Christian Panucci, Roma, Andrea Barzagli, Palermo, Gianluca Zambrotta, Barcelona, Giorgio Chiellini, Juventus, Fabio Grosso, Lyon.

Mittfältare: Andrea Pirlo, Milan, Gennaro Gattuso, Milan, Massimo Ambrosini, Milan, Daniele De Rossi, Roma, Simone Perrotta, Roma, Alberto Aquilani, Roma, Mauro Camoranesi, Juventus, Riccardo Montolivo, Fiorentina.

Anfallare: Luca Toni, Bayern München, Alessandro Del Piero, Juventus, Antonio Di Natale, Udinese, Marco Borriello, Genoa, Fabio Quagliarella, Udinese, Antonio Cassano, Sampdoria

Bonera, Cassetti, Gamberini, Rocchi och Tonetto har försvunnit från den tidigare 29-manna truppen. En till ska alltså bort. Troligen blir det en anfallare. Personligen skulle jag inte ha något emot om det blev någon av Borriello eller Quagliarella. Rycker en mittfältare hoppas jag att det blir Montolivio. Känner mig lite orolig för att Aquilani, som jag tror kan slå igenom "på riktigt" om han får spela, kan vara i riskzonen.

Nog tycker jag att räven Inzaghi borde ha varit med.
Citera
2008-05-20, 19:24
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen

Anmärkningsvärt i sammanhanget är att Gilardino har tappat sin landslagsplats sen han gick till Milan. Det sas ju att han var Italiens framtid när han öste in mål för Parma.

Jag har sett många spelare genom åren som stagnerat i sin utveckling efter att dom gått till en storklubb, jävligt synd då han är en fantastisk målskytt.
Citera
2008-05-20, 19:44
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen

Jo, visst borde Inzaghi med före spelare som Borriello eller Quagliarella. Han skulle vara perfekt som avbytare. Kan se honom hoppa in i andra halvlek av en typisk 0-0-match för att en kvart senare avgöra matchen med en lätt petning på bollen.
Citera
2008-05-20, 19:56
Medlem
billybombs avatar
Med all sannolikhet är det en anfallare som ryker...av 6 stycken uttagna är iaf 4 mycket bra...Boriello eller Quagliarella ryker...men Inzaghi borde ha blivit uttagen...Toni på topp med Dellan som släpande
Citera
2008-05-20, 21:22
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Anmärkningsvärt i sammanhanget är att Gilardino har tappat sin landslagsplats sen han gick till Milan. Det sas ju att han var Italiens framtid när han öste in mål för Parma.

Jag har sett många spelare genom åren som stagnerat i sin utveckling efter att dom gått till en storklubb, jävligt synd då han är en fantastisk målskytt.

Men det är ju först nu som Gilardino lämnas utanför det är dels för att han har en dålig säsong bakom sig och dels för att de är många bra italienska anfallare för tillfället, och det är istället i försvaret som problemet ligger för Donadoni.

Jag tycker ändå att hans två tidigare säsonger var helt okej, kanske inte superbra men helt okej. Jag har svårt för det där att förvänta mig succé direkt ifrån nyförvärv, det som Pato gör är såklart fantastiskt men det är inte ofta man hittar rätt sådär fort, utan det brukar ta ett tag, nu tycker jag väl att Gilardino borde tagit steget i Milan men ändå.

Kanske skulle han må bra av ett miljöombyte, jag tror att han skulle passa bra in i "mitt" Fiorentina faktiskt, men jag tror att det skulle bli svårt att lösa för Viola. Fiorentina vore ju också ett byte upp i karriären .

Håller för övrigt med om att det bör vara en anfallare som lämnar truppen, dock skulle man ju lika gärna kunna ta bort en målvakt. Man behöver väl inte tre målvakter till ett EM? I och för sig om man väl är i den situationen så..., men jag hoppas och tror att det blir Boriello som säger hej då.
Citera
2008-05-20, 21:37
Bannlyst
Italiens EM-trupp handlar inte om Serie A, så sluta diskutera det här. Men när ni väl är igång så är det ju ganska typiskt Italienare att dra det som argument för bästa ligan. "Italien vann VM"
Citera
2008-05-20, 21:50
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Italiens EM-trupp handlar inte om Serie A, så sluta diskutera det här. Men när ni väl är igång så är det ju ganska typiskt Italienare att dra det som argument för bästa ligan. "Italien vann VM"

Då i princip hela det italienska landslaget spelar i Serie A så är det väl ganska intressant?
Citera
2008-05-20, 22:05
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Då i princip hela det italienska landslaget spelar i Serie A så är det väl ganska intressant?

Hela den italienska truppen när de vann VM 2006 spelade i Serie A. Rätt häpnadsväckande faktiskt. Det brukar alltid vara någon/några som spelar utomlands.
Citera
2008-05-20, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Nej inte ens nästan lite intressant. Det spelar så lite roll så det inte är sant. Kör man med det så skulle det bli 18-0 till England mot Sverige, tex.
Citera
2008-05-20, 22:07
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Nej inte ens nästan lite intressant. Det spelar så lite roll så det inte är sant. Kör man med det så skulle det bli 18-0 till England mot Sverige, tex.

Vad har det med saken att göra? Ingen har väl jämfört allsvenskan med premier league. Om världens bästa fotbollslandslag har alla sina spelare i en liga borde det väl vara lite intressant.
Senast redigerad av zzwampen 2008-05-20 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in