Ursprungligen postat av Caligula Jones
Nu har Donadoni släppt EM-truppen. Det mest anmärkningsvärda (och enligt mig mest glädjande) är att han har tagit sitt förnuft tillfånga och gett Cassano en plats. Ingen Rosina dock, vilket känns lite trist.
Målvakter: Gianluigi Buffon, Juventus, Marco Amelia, Livorno, Morgan De Sanctis, Sevilla.
Backar: Fabio Cannavaro, Real Madrid, Marco Materazzi, Inter, Christian Panucci, Roma, Andrea Barzagli, Palermo, Gianluca Zambrotta, Barcelona, Giorgio Chiellini, Juventus, Fabio Grosso, Lyon.
Mittfältare: Andrea Pirlo, Milan, Gennaro Gattuso, Milan, Massimo Ambrosini, Milan, Daniele De Rossi, Roma, Simone Perrotta, Roma, Alberto Aquilani, Roma, Mauro Camoranesi, Juventus, Riccardo Montolivo, Fiorentina.
Anfallare: Luca Toni, Bayern München, Alessandro Del Piero, Juventus, Antonio Di Natale, Udinese, Marco Borriello, Genoa, Fabio Quagliarella, Udinese, Antonio Cassano, Sampdoria
Bonera, Cassetti, Gamberini, Rocchi och Tonetto har försvunnit från den tidigare 29-manna truppen. En till ska alltså bort. Troligen blir det en anfallare. Personligen skulle jag inte ha något emot om det blev någon av Borriello eller Quagliarella. Rycker en mittfältare hoppas jag att det blir Montolivio. Känner mig lite orolig för att Aquilani, som jag tror kan slå igenom "på riktigt" om han får spela, kan vara i riskzonen.