Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Pirlo är bra, men han är överskattad och framförallt på väg utför. Han har redan haft sina bästa år och om Milan skall kunna marschera upp mot Europatoppen igen är jag av den mening att han behövs bytas ut mot en yngre och hungrigare förmåga. Synd att de lyckades slakta Gourcuffs talang så brutalt.
Kroaterna har ju en supertalang på mittmitt... vad heter han? Spelar bra i bundesliga. Glömt.
Annars vore ju Fabregas nåt att bygga på.
En pånyttfödd Guti är ju inte fel heller. De matcher jag sett när han varit med har hans passningar varit helt fantastiska. Grym split vision. Börjar dock bli lite gammal antar jag.
Men framförallt behöver nog Pirlo bara vila lite. Han håller säkert ett par år till.
Men visst, yngre superspelare på samtliga platser behövs ju spelas in nu. En Sergio Ramos i försvaret hade jag ju inte gnällt över...
Men man behöver även se över vissa spelares alibi-defensiv. Jag vet att alla inte instämmer då jag fått mothugg här förr,

men jag anser ändå man behöver se hur ex.
hela United verkligen slet mot Barca och lyckades vinna trots att man egentligen var underlägsna tekniskt. Den delen av PL behöver man nog anamma sen är Milan bäst igen.
Men angående Gourcuff, då jag inte sett honom innan Milan och nu bara verkar bortkommen... Vad är han för en typ av player när han är 100%?