2008-05-06, 23:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
men Taddei utreder ingenting offensivt.
Jobbar han som undersökare/polis/detektiv/utredare?

Nej, nu var jag elak. Jag förstår precis vad du menar. Förlåt.
Citera
2008-05-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jo jag har sett han några gånger.

Du verkar dessutom vara lika insatt i Pirlos kvaliteter som Suazos, att efter en dålig säsong komma med förslaget att han ska säljas är inte ens så dumt att det är roligt, utan snarare tragiskt.

Har man så stora spelare till sitt förfogande handlar det om att få dem att lyckas. Det finns nämligen inte några andra nu aktiva spelare som kan utföra de uppgifterna bättre än vad de kan när de är i form.

Däremot ska det självklart finnas bra ersättare och andra alternativ, att envisas med Pirlo när han uppenbart skulle må bra av vila är bara trist.

Anledningen till at jag inte kommenterat zachs inlägg är att jag håller med om i princip allt. Jag hade tänkt ge mig på en liknande genomgång själv, men nu är det helt onödigt.

Angående Coppa Italia så finns det en ganska stor chans till ännu ett Derby della Capitale i finalen. Lazio kan rädda sin säsong genom att vinna mot ett Inter som prioriterar scudetton. Roma borde inte kunna förlora mot Catania som förtvivlat kämpar för fortsatt spel i Serie A.

Pirlo är ingen bra spelare, Pirlo är bara en bra spelare när han får utrymme till sin crossbollar, men det är ju lättläst. En gubbe på han direkt så kan han inte göra nånting, han har ingen snabbhet, ingen teknik, ingen styrka. + han börjar bli gammal.

Suazo ska inte spela i en toppklubb, för han är inte en spelare som kan spela i en toppklubb. Han är en kontrings spelare, en riktigt dålig sådan.
Citera
2008-05-06, 23:48
Bannlyst
Citat:
Pirlo är ingen bra spelare, Pirlo är bara en bra spelare när han får utrymme till sin crossbollar, men det är ju lättläst. En gubbe på han direkt så kan han inte göra nånting, han har ingen snabbhet, ingen teknik, ingen styrka. + han börjar bli gammal.

Suazo ska inte spela i en toppklubb, för han är inte en spelare som kan spela i en toppklubb. Han är en kontrings spelare, en riktigt dålig sådan.

Pirlo är bra. End of story.
Citera
2008-05-07, 00:56
Medlem
OrDieTryings avatar
Pirlo är bra, men han är överskattad och framförallt på väg utför. Han har redan haft sina bästa år och om Milan skall kunna marschera upp mot Europatoppen igen är jag av den mening att han behövs bytas ut mot en yngre och hungrigare förmåga. Synd att de lyckades slakta Gourcuffs talang så brutalt.
Citera
2008-05-07, 08:21
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Pirlo är bra, men han är överskattad och framförallt på väg utför. Han har redan haft sina bästa år och om Milan skall kunna marschera upp mot Europatoppen igen är jag av den mening att han behövs bytas ut mot en yngre och hungrigare förmåga. Synd att de lyckades slakta Gourcuffs talang så brutalt.
Kroaterna har ju en supertalang på mittmitt... vad heter han? Spelar bra i bundesliga. Glömt.
Annars vore ju Fabregas nåt att bygga på.
En pånyttfödd Guti är ju inte fel heller. De matcher jag sett när han varit med har hans passningar varit helt fantastiska. Grym split vision. Börjar dock bli lite gammal antar jag.
Men framförallt behöver nog Pirlo bara vila lite. Han håller säkert ett par år till.

Men visst, yngre superspelare på samtliga platser behövs ju spelas in nu. En Sergio Ramos i försvaret hade jag ju inte gnällt över...
Men man behöver även se över vissa spelares alibi-defensiv. Jag vet att alla inte instämmer då jag fått mothugg här förr, men jag anser ändå man behöver se hur ex. hela United verkligen slet mot Barca och lyckades vinna trots att man egentligen var underlägsna tekniskt. Den delen av PL behöver man nog anamma sen är Milan bäst igen.

Men angående Gourcuff, då jag inte sett honom innan Milan och nu bara verkar bortkommen... Vad är han för en typ av player när han är 100%?
Senast redigerad av someuse 2008-05-07 kl. 08:28.
Citera
2008-05-07, 08:29
Medlem
Pumpkings avatar
Glada nyheter!

Albinoleffe fortsätter att forsera nere i serie b, och ligger nu på andraplats inför de 4 avslutande omgångarna. Viktig match på lördag mot tabellfyran Lecce, som endast ligger 3 poäng efter. Men seger för Leffe i den omgången, och vi kan hoppas på att få se laget beträda serie a's gräsmattor kommande säsong.

Kul för slutstriden i serie a dessutom att Inter fortsätter att tappa poäng som varit en ihållande trend våren igenom. Ser dock ut som att Inter redan har spikat igen kistan, då Roma inte bara behöver få lika mycket poäng som Inter, utan dessutom 1 poäng mer. Men visst vore det kul om allt fick sig ett avgörande i sista omgången?

FORZA ROMA!
Citera
2008-05-07, 08:55
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Kroaterna har ju en supertalang på mittmitt... vad heter han? Spelar bra i bundesliga. Glömt.
Annars vore ju Fabregas nåt att bygga på.
En pånyttfödd Guti är ju inte fel heller. De matcher jag sett när han varit med har hans passningar varit helt fantastiska. Grym split vision. Börjar dock bli lite gammal antar jag.
Men framförallt behöver nog Pirlo bara vila lite. Han håller säkert ett par år till.

Men visst, yngre superspelare på samtliga platser behövs ju spelas in nu. En Sergio Ramos i försvaret hade jag ju inte gnällt över...
Men man behöver även se över vissa spelares alibi-defensiv. Jag vet att alla inte instämmer då jag fått mothugg här förr, men jag anser ändå man behöver se hur ex. hela United verkligen slet mot Barca och lyckades vinna trots att man egentligen var underlägsna tekniskt. Den delen av PL behöver man nog anamma sen är Milan bäst igen.

Men angående Gourcuff, då jag inte sett honom innan Milan och nu bara verkar bortkommen... Vad är han för en typ av player när han är 100%?

Rakitic?
Citera
2008-05-07, 08:57
Medlem
Citat:

Låt mig först slå fast att jag anser att den främsta anledningen till Milans usla säsong är att framförallt Pirlo och Kaká underpresterat.

Italien och Milan har valt att bygga laget runt Pirlo som spelfördelare. Världsmästare, CL-titlar och scudetto visar att det varit framgångsrikt. Fast det är klart motståndarna hade väl inte kommit på den taktiska finessen "en gubbe på han direkt så kan han inte göra nånting". Han fyller för övrigt 29 år nu i maj.
Citera
2008-05-07, 10:09
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Rakitic?
Precis!
Räknas inte han som en europas stora coming stars på "Pirlo"-positionen?
Kroater, och Montegriner har ju dessutom visat sig trivas i Milan förr.
Senast redigerad av someuse 2008-05-07 kl. 10:14.
Citera
2008-05-07, 11:21
Medlem
Rossoneris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Albinoleffe fortsätter att forsera nere i serie b, och ligger nu på andraplats inför de 4 avslutande omgångarna. Viktig match på lördag mot tabellfyran Lecce, som endast ligger 3 poäng efter. Men seger för Leffe i den omgången, och vi kan hoppas på att få se laget beträda serie a's gräsmattor kommande säsong.

Kul för slutstriden i serie a dessutom att Inter fortsätter att tappa poäng som varit en ihållande trend våren igenom. Ser dock ut som att Inter redan har spikat igen kistan, då Roma inte bara behöver få lika mycket poäng som Inter, utan dessutom 1 poäng mer. Men visst vore det kul om allt fick sig ett avgörande i sista omgången?

FORZA ROMA!
Ja Albinoleffe skulle vara kul att se i Serie A kommande säsong.

Dock behöver inte Roma ett poäng mer än Inter eftersom målskillnaden inte spelar någon roll när två lag hamnar på samma poäng. Då blir det istället playoff, en Scudetto-match!
Citera
2008-05-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Låt mig först slå fast att jag anser att den främsta anledningen till Milans usla säsong är att framförallt Pirlo och Kaká underpresterat.

Italien och Milan har valt att bygga laget runt Pirlo som spelfördelare. Världsmästare, CL-titlar och scudetto visar att det varit framgångsrikt. Fast det är klart motståndarna hade väl inte kommit på den taktiska finessen "en gubbe på han direkt så kan han inte göra nånting". Han fyller för övrigt 29 år nu i maj.

Jo man får ju inte glömma att Milan har vunnit serie a HELA 2 gånger och CL 2 gånger senaste 10 åren samt att Italien har vunnit 1 stort mästerskap senaste 10 åren.
Citera
2008-05-07, 18:33
Medlem
Citat:
Jo man får ju inte glömma att Milan har vunnit serie a HELA 2 gånger och CL 2 gånger senaste 10 åren samt att Italien har vunnit 1 stort mästerskap senaste 10 åren.

Nja under de senaste sex åren har de vunnit Serie A en gång, Coppa Italia en gång, Supercoppa Italiana en gång, CL två gånger (+ytterligare en final), UEFA Supercupen två gånger, Club World Cup en gång. Några tunga titlar och några mindre tunga. Men du jämför säkert med något lag som har betydligt fler titlar de senaste sex åren. Vill du berätta vilket?

Och btw så är Italien regerande världsmästare.

Var detta ett patetiskt försök att bortförklara att Pirlo spelat en viktig roll i klubb- och landslag som varit framgångsrika de senaste åren?

Anledningen till att jag svarade dig från början är att det är så simpelt att ge sig på spelare som gjort en dålig säsong. Sälj halva laget och köp nya spelare! Visst är fotboll färskvara, men att helt tappa perspektiven blir svenskafans.com. Många spelare gör en mindre bra säsong för att sedan nå nya höjder, särskilt när det gäller dokumenterat bra spelare. Nu avslutar jag den här ganska meningslösa diskussion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in