2008-02-16, 12:20
Medlem
Il Barones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Ännu ett lågvattenmärke av 4:an, Inter-Livorno sänds i efterhand. Vad less man blir på den kanalen

Lika bra, är trött på att de ska slicka röv på Zlatan varje vecka och visa varje match.
Räcker med att lyssna på kommentatorerna när Inter spelar...
Citera
2008-02-16, 12:21
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il Barone
Lika bra, är trött på att de ska slicka röv på Zlatan varje vecka och visa varje match.Räcker med att lyssna på kommentatorerna när Inter spelar...

Så dem ska skita i att de har rättigheterna till Inters alla hemmamatcher menar du?
Citera
2008-02-16, 13:21
Medlem
Il Barones avatar
Just idag hade de kunnat visa matchen live tycker jag då det inte finns några andra matcher samtidigt.

Är dock trött på att de alltid prioriterar Inters matcher först när det finns andra matcher som är jämnare/roligare att titta på samtidigt.

Alla här förstår mycket väl vad jag menar med att TV4/svensk media/Sverige ''slickar Zlatans röv''.
Citera
2008-02-16, 13:28
Bannlyst
Citat:
Just idag hade de kunnat visa matchen live tycker jag då det inte finns några andra matcher samtidigt.

Är dock trött på att de alltid prioriterar Inters matcher först när det finns andra matcher som är jämnare/roligare att titta på samtidigt.

Alla här förstår mycket väl vad jag menar med att TV4/svensk media/Sverige ''slickar Zlatans röv''.

Håller med dig. Men samtidigt är det ju så att det skall hållas mer fokus på mästarna, ocvh sen lär ju Inter ha flest fans... Så då blir det som det blir.
Citera
2008-02-17, 00:05
Medlem
De av oss som inför denna omgång fortfarande tvivlade på om Inter skulle försvara sin scudetto kan nog lugnt lägga tvivlen åt sidan och bli troende nu.

Inter är det enda laget som kan vinna med ett b-betonat lag i Serie A, vilket inte minst Milan är ett bevis för. Att Juventus besegrade Roma är ingen sensation, men jag trodde nog att Totti & co skulle kunna ta åtminstone en poäng.

Inga av lagen imponerar inför CL nästa vecka. Det skulle kunna bli en vår utan italiensk medverkan i CL. Det är en utveckling som inte är så ovanlig då det är ett mästerskap till sommaren. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2008-02-17, 11:23
Medlem
Il Barones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inga av lagen imponerar inför CL nästa vecka. Det skulle kunna bli en vår utan italiensk medverkan i CL. Det är en utveckling som inte är så ovanlig då det är ett mästerskap till sommaren. Vi får se hur det utvecklar sig.

Ehh, jag förstår inte, utveckla lite gärna.

Grundar du det på att både Milan och Roma tappade poäng i helgen?
Vad för utveckling?
Citera
2008-02-17, 11:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De av oss som inför denna omgång fortfarande tvivlade på om Inter skulle försvara sin scudetto kan nog lugnt lägga tvivlen åt sidan och bli troende nu.

Inter är det enda laget som kan vinna med ett b-betonat lag i Serie A, vilket inte minst Milan är ett bevis för. Att Juventus besegrade Roma är ingen sensation, men jag trodde nog att Totti & co skulle kunna ta åtminstone en poäng.

Instämmer med allt ovanstående. Tyvärr. Roma stod inte att känna igen igår, och Inter-Livorno var en avslagen historia av den typ som vi mestadels sluppit 2007/2008. Ingen italiensk CL-deltagare verkar vara i form nu... om de inte håller på att ladda och maskera formen.

Genua-derby idag 15.00 på TV4 Sport.
Senast redigerad av Fula Gubben 2008-02-17 kl. 11:49.
Citera
2008-02-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ehh, jag förstår inte, utveckla lite gärna.

Grundar du det på att både Milan och Roma tappade poäng i helgen?
Vad för utveckling?

Hmm jag ser att det var en aning otydligt. Det har en tendens att bli det efter ett par goda glas vin.

Jag försöker att förklara.

2002:
2003: Milan 1st, Juventus 2nd
2004:
2005: Milan 2nd
2006:
2007: Milan 1st
2008:

Det var nog ur detta fantastiskt begränsade statistiska urval som jag fritt ur minnet menade att det inte vore en sensation om inget italienskt lag skulle ta sig till final i CL i år.

Jag tror nog att så här dagen efter så kan vi nog bortse från detta lilla sidospår.

Det jag dessutom påpekade är att inga av CL-lagen visat någon större form. Men det tror jag väl å andra sidan inte deras motståndare heller har gjort. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, d v s vad som händer. Jag ser alla tre drabbningarna som helt öppna.
Citera
2008-02-17, 16:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket bra match i Genua, med 100% derby-känsla. Till sist fick Sampdoria in bollen efter oräkneliga chanser.

Cassano... är han alltid så här bra?

- F.G
Citera
2008-02-17, 16:54
Medlem
Ett intensivt, tätt och riktigt bra derby i Genua. Allt omgivet av en underbar stämning på läktaren. Matchen öppnades upp först när Genoa fick en man utvisad.

Matchens stora stjärna var förstås Cassano som briljerade med fantastiska passningar. Efter att ha sumpat ett antal chanser så lyckades Maggio till slut göra segermålet för Sampdoria, efter ett strålande förarbete av Cassano.

Låt ropen skalla, Cassano till EM!
Citera
2008-02-17, 16:59
Medlem
Il Barones avatar
Cassano ska till EM, vilken lirare han är när han är när han har vaknat på rätt sida.
Finns en sån potential i honom som han aldrig riktigt fått ut.
Citera
2008-02-17, 17:05
Medlem
sebastian_s avatar
Cassano ska vara startman på Quagliarellas beskostnad.
Annars funkar han bra som EMs största joker att byta in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in