2008-02-14, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lite statistik från CL:

Från tidernas begynnelse dvs 1956:
Italien 11 titlar (14 andraplatser)
England 10 titlar (4 andraplatser)

De senaste 20 åren:
Italien 6 titlar (7 andraplatser)
England 2 titlar (2 andraplatser)

De senaste 10 åren:
Italien 2 titlar (3 andraplatser)
England 2 titlar (2 andraplatser)

De senaste fem åren:
Italien 2 titlar (2 andraplatser)
England 1 titel (2 andraplatser)

Jag har av barmhärtighetsskäl inte tagit med de andra europeiska cuperna eftersom avståndet då skulle öka ytterligare.

Och tittar vi på landslaget så…. Nej skoja bara, klart att det inte behövs statistik för det.

FG har upprepat det in absurdum, zach har sagt det, en mängd andra har sagt det, men jag säger det igen – i den här tråden diskuterar vi calcio, inte den engelska varianten.

Okej härlig statistik. Men vad har Italiens landslag att göra med hur bra inhemska ligan är? Och att ta CL-meriter för hur bra ligan är, please. För att ett lag som Milan vinner CL, så är helt plötsligt den ligan bäst i världen? om vi ska ta så, så kan jag ju bara säga 3 engelska lag i semi förra året..
Citera
2008-02-14, 22:59
Medlem
Luffsens avatar
Är väl ett rätt bra argument då samtliga spelare i Italiens VM trupp spelade i Serie A. Cannavaro,Zambrotta, osv gick ju först när Juve blev nerflyttade under hösten 06.
Citera
2008-02-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Okej härlig statistik. Men vad har Italiens landslag att göra med hur bra inhemska ligan är? Och att ta CL-meriter för hur bra ligan är, please. För att ett lag som Milan vinner CL, så är helt plötsligt den ligan bäst i världen? om vi ska ta så, så kan jag ju bara säga 3 engelska lag i semi förra året..

Tog fram lite mer statistik för de senaste 20 åren, inte för att jag vill tjata med dig, utan för att det kan vara lite roligt med perspektiv. Sen släpper jag dina märkliga försök att mäta kuk.

Italienska lag:
CL:
1st: 6, 2nd: 7, SF: 3, QF: 9
Cupvinnarcupen:
1st: 3, 2nd: 2, SF: 5, QF: 4
UEFA-cupen:
1st: 8, 2nd: 6, SF: 7, QF: 11
Totalt:
1st: 17, 2nd: 15, SF:15, QF: 24

Engelska lag:
CL:
1st: 2, 2nd: 2, SF: 7, QF: 8
Cupvinnarcupen:
1st: 3, 2nd: 1, SF: 3, QF: 1
UEFA-cupen:
1st: 1, 2nd: 2, SF: 2, QF: 7
Totalt:
1st: 6, 2nd: 5, SF:12, QF: 16

Du frågade efter vilka titlar, börjar det klarna?

Och nä, jag tänker inte hjälpa dig att förstöra den här tråden mer än så här.

Slutligen så vet jag att det är historia, men det blir ju det då man börjar snacka om titlar. Och jag vet att man säkert kan välja ut perioder med andra resultat.
Citera
2008-02-14, 23:28
Medlem
Shuyins avatar
Raderade lite, höj nivån, tack.

/mod.
Citera
2008-02-14, 23:41
Bannlyst
Citat:
Tog fram lite mer statistik för de senaste 20 åren, inte för att jag vill tjata med dig, utan för att det kan vara lite roligt med perspektiv. Sen släpper jag dina märkliga försök att mäta kuk.

Italienska lag:
CL:
1st: 6, 2nd: 7, SF: 3, QF: 9
Cupvinnarcupen:
1st: 3, 2nd: 2, SF: 5, QF: 4
UEFA-cupen:
1st: 8, 2nd: 6, SF: 7, QF: 11
Totalt:
1st: 17, 2nd: 15, SF:15, QF: 24

Engelska lag:
CL:
1st: 2, 2nd: 2, SF: 7, QF: 8
Cupvinnarcupen:
1st: 3, 2nd: 1, SF: 3, QF: 1
UEFA-cupen:
1st: 1, 2nd: 2, SF: 2, QF: 7
Totalt:
1st: 6, 2nd: 5, SF:12, QF: 16

Du frågade efter vilka titlar, börjar det klarna?

Och nä, jag tänker inte hjälpa dig att förstöra den här tråden mer än så här.

Slutligen så vet jag att det är historia, men det blir ju det då man börjar snacka om titlar. Och jag vet att man säkert kan välja ut perioder med andra resultat.

För det första så säger inte titlar ute i Europa allting. Jag har redan erkänt att Italienska var bäst under 90-talet, skillnaden är att ni inte kan erkänna att den inte är bäst längre. Topplagen är mycket jämnare i England än i Italien. Jag skulle vilja säga att Inter ändå är ganska mycket bättre än vad Roma och Juve är. Detsamma kan man ju inte direkt säga om United, Pool, Chelsea, Arsenal. Sen lagen strax under är alltid väldigt svåra att jämföra med tanke på att de inte brukar mötas speciellt ofta, men nu vann ju alla Engelska lag sina matcher i UEFA. Fiorentina tycker jag är ett ok lag, men tex Lazio i CL, give me a break.
Citera
2008-02-15, 09:21
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Verkar som att Ronnies karriär är över, ett ligament i vänster knä är helt av. Liknar skadan han fick mot lazio i coppa italia för inter '00(fast då var det höger om jag inte missminner mig).

Trist sorti för en av vår tids absolut bästa spelare.

Någon som vet om det är patella ligament ruptur som drabbat Ronaldo? Någon som följer Milan djupgående som hört exakt?

Go skada...
Citera
2008-02-15, 10:01
Medlem
zachs avatar
Citat:

Italienska lag:
...Totalt: 1st: 17, 2nd: 15, SF:15, QF: 24

Engelska lag:
...Totalt: 1st: 6, 2nd: 5, SF:12, QF: 16

Gud vad jag tycker om dig när du letar upp all statistik jag är för lat för att fixa fram... Mille grazie.

Läge att droppa hela diskussionen eller finns nåt att tillägga? Slutar ju iaf bara i personliga åsikter och vad anglofilerna tycker vet vi sedan länge.

Vi var in på italien och uefa-cupen tidigare, Brille (bla). Nu vann förvisso Viola men vart fan är satsningen? I åratal har italienska lag ju skitit i allt förutom CL, så vart fan är poängen i att slåss om en femteplats istället för en tiondeplats? Pengar? Ja visst, men tror inte sponsorerna gör så stor skillnad på ex Palermos placering, för de kommer ju de kommande säsonger inte åka vare sig ur eller ta sig till CL. Och tar de sig till Uefa-cupen så spelar de som sagt bara ett par matcher... Med ett B-lag. Och förbundet betalar ju så dåligt så dom pengarna kan ju inte direkt avgöra. Tragiskt.

R9? Körd säger jag. Hans motivation har varit kass sedan länge så tippar på att Berlscua löser honom från kontraktet och att han får kontrakt någonstans i Brasilien på grund av sitt rykte om 1.5 år.
Citera
2008-02-15, 11:20
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Någon som vet om det är patella ligament ruptur som drabbat Ronaldo? Någon som följer Milan djupgående som hört exakt?

Go skada...

Vad jag har hört/vet så var det ledbandet som gått av.

Citerar även från svenskafans:
" Ronaldo opererades ikväll i Paris och inga problem uppstod. Dr Saillant uppger att Ronaldo blir borta i nio månader.

Gerrard Saillant: ”Allt gick bra. Operationen tog två timmar och inga problem uppstod. Nu kommer han att köra rehabiliteringsträning i nio månader. Allt beror på honom, om han vill komma tillbaka.” "
Citera
2008-02-15, 12:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket tråkigt för Ronaldo, som visade vilken stjärna han är i Patos debutmatch för några veckor sedan. Kom igen mannen!
Citera
2008-02-16, 02:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Vad jag har hört/vet så var det ledbandet som gått av.

Citerar även från svenskafans:
" Ronaldo opererades ikväll i Paris och inga problem uppstod. Dr Saillant uppger att Ronaldo blir borta i nio månader.

Gerrard Saillant: ”Allt gick bra. Operationen tog två timmar och inga problem uppstod. Nu kommer han att köra rehabiliteringsträning i nio månader. Allt beror på honom, om han vill komma tillbaka.” "

En ledbandsrehab tar väl inte nio månader?

Det talades ju om en skada på knäskålssenan, är den avsliten så har han att göra.

Det är ju enganska kurios skada, därför blev jag nyfiken.
Citera
2008-02-16, 12:15
Medlem
Meanmachines avatar
dp
Citera
2008-02-16, 12:15
Medlem
Meanmachines avatar
Ännu ett lågvattenmärke av 4:an, Inter-Livorno sänds i efterhand. Vad less man blir på den kanalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in