2008-04-27, 20:22
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
F.G var Torino så usla som resultatet tyder på?

Såg bara väldigt små delar av den matchen men jag tyckte ändå Torinos anfallsspel är stundtals farligt, i början så hade de ett par bra chanser att göra 1-0. Sen föll det väll ihop, och när jag kollade lite mer på den såg försvaret otroligt ostabilt ut, men jag lämnar analysen till de som såg mer av matchen...

5-2 förlust borta mot juve. Jag hade nästan förväntat mig en förlust, men inte med sådana siffror. Vet inte om någon kanal sände den matchen(själv får jag hålla mig till TV4:s utbud), så om någon såg den så får de väldigt gärna berätta hur det såg ut...
Citera
2008-04-28, 17:16
Medlem
Tv-tips ikväll, 21.30 fotbollskväll, ska ikväll handla om Albinoleffe.
Citera
2008-04-28, 19:30
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåa gumman
Tv-tips ikväll, 21.30 fotbollskväll, ska ikväll handla om Albinoleffe.
Undrar just om Bologna går upp. Känns som att de saknas.
Citera
2008-04-30, 18:19
Medlem
Gamlingarna i Milano spritter av vårkänslor. Figo talar öppet om sin kärlek till Mourinho, medan Fenomenets rehab i Brasilien tydligen går strålande eftersom han nu kan jaga ifatt transor för att visa dem sin kärlek.

Pippo däremot har återupptagit sin kärleksaffär med målet. Åtta mål på fyra matcher är en hysterisk form. Kanske får Pato komma in under matchen beroende på hur den utvecklar sig. Personligen vill jag se Pato på planen från start, men jag vet inte vem jag skulle bänka i så fall. Svårt att peta någon av Pippo, Kaká och Seedorf, och mittfältarna kommer att behövas mot Inter.

Inter utan Ibra har råd att tappa poäng (Roma måste knappa in sju poäng på tre matcher för att gå om), medan Milan absolut inte får tappa poäng. Det borgar för en Milan-offensiv, och hade jag varit Mancini hade jag startat matchen med Balotelli och Suazo. Men det är jag inte, så de får förmodligen starta på bänken.

Acquafresca blev skadad mot Inter, och kan vara borta resten av säsongen. Riktigt dåliga nyheter för Cagliari.
Citera
2008-04-30, 19:15
Medlem
Ari.Golds avatar
Om Milan enbart får spela CL

Vilka ryker till hösten?
Citera
2008-04-30, 19:46
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Vilka ryker till hösten?
Vadå enbart?
Citera
2008-04-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Vilka ryker till hösten?

Jag förutsätter att du menar UEFA-cupen.

Jag tror inte att det påverkar vilka som försvinner. Det kommer att bli en rensning i truppen oavsett.

Det som kan påverkas är istället vilka nyförvärv som kan göras. Dels för att klubbens intäkter blir lägre och dels för att klubben blir mindre attraktiv för de största spelarna.
Citera
2008-05-01, 05:29
Bannlyst
Alla utom Kaká, Inzaghi och Oato, typ,
Citera
2008-05-01, 12:40
Medlem
JoffaJaffers avatar
Tror att Shevan kommer tillbaks iaf!
Han har fan inget o göra i Chelsea! De har tyvärr förstört en grym fotbollsspelare.
Citera
2008-05-01, 14:43
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Han har fan inget o göra i Chelsea! De har tyvärr förstört en grym fotbollsspelare.

Exakt hur har de "förstört" honom?
Citera
2008-05-01, 21:03
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer

Han gick väl dit frivilligt eller? Skulle iförsig vara typiskt Milan att värva en gammal föredetting. Lär dem sig aldrig?
Citera
2008-05-02, 15:16
Medlem
I Italien är man nu fokuserade på uppgörelsen i Serie A, det märks också på italiensk media som gått på tomgång under veckan i väntan på calcio, bl a har La Gazzetta haft en omröstning om vilken figur i The Simpsons som man föredrar!

Fiorentina lyckades bli utslagna ur UEFA-cupen av Rangers, vilket faktiskt passar mig utmärkt under omständigheterna. Jag såg inte matchen men eftersom de vann skottstatistiken fantastiskt överlägset så borde de många skotten och förlängningen ha slitit lite på Fiorentinaspelarna. Att de möter upp något slitna och desillusionerade på söndag när de ställs mot Cagliari är OK, även om det är trist att det sista italienska laget därmed är borta från europaspel.

Fokus utanför den inhemska ligan ligger på EM. Klubbarna kan ta ett mellanår i Europa.

För övrigt så tror jag att jag gillar att matcherna spelas på den klassiska tiden på söndagen, även om det gör det omöjligt att följa mer än en match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in