2007-08-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Snarare så att Inter spelade precis som de hade en spelare utvisad... för helv... Att stå emot Udinese, som inte är ett bottengäng, i 35 min med en man mindre i den oerhörda hettan på San Siro är oerhört starkt. Att Cordoba gör självmål är ju 100% otur. Spelet som Inter visade upp innan utvisningen var exemplariskt och mycket bättre än t. ex Juventus spel mot Livorno igår. Som en intersupporter är jag inte ett dugg oroad inför fortsättningen på säsongen.

Det var väll lika hett för Udinese och inter verkade ju ha backat hem ganska mycket så de fyllde upp tomrummen. Nej jag är inte heller oroad för inters fortsättning denna säsongen, bara första omgången spelad

Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Hoppas du skämtar, tycker inte Udinese hade någon farlig målchans i andra halvlek förutom målet, som var ren bondröta.
Inter spelade verkligen inte bra i andra men Udinese var totalt uddlösa framåt.

Okej jag tyckte det var ganska mycket boll inne hos Inter, Floro Flores hade ett mycket bra läge tex... Inter skulle avgjort detta redan i första halvlek då de spelade mycket bra! ett måll till iaf... cruz hade ett gyllene läge men bomma, istället kom en onördig utvisning tidigt i andra och inte fick backa hem i värmen och udinese fick chansen att komam in i matchen vilket också gav utdelning i slutet.
Citera
2007-08-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jaha man får inte ha åsikter som inte går stick i stäv med alla andras, ok jag förstår.

Men jag lär nog inte kika in här så många fler ggr ändå då det får ses som högst osannolikt att jag någonsin mer offrar så många timmar utav mitt liv på de där jävla tagliatelle hororna.

Du är bara avundsjuk.
Citera
2007-08-27, 13:01
Medlem
Normalsvennes avatar
Såg Intermatchen och undrar, hur länge är klubbarna bestraffade pga mutskandalen?
Det var ju mindre folk som såg inter än aik.

Om det nu är så som alla serie-a förespråkare säger att italienska fotbollen är nr 1, hur kommer det sig att det aldrig är utsålt?

Man får ju lite "stadshagenvibbar" av serie a.

Några tuss på långsidorna, tomt på kortsidorna.Men tom italienarna tycker väl att ligan är ett sömnpiller.
Citera
2007-08-27, 13:36
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne
Såg Intermatchen och undrar, hur länge är klubbarna bestraffade pga mutskandalen?

Om det nu är så som alla serie-a förespråkare säger att italienska fotbollen är nr 1, hur kommer det sig att det aldrig är utsålt?

Några tuss på långsidorna, tomt på kortsidorna.Men tom italienarna tycker väl att ligan är ett sömnpiller.

1. Tror inte klubbarna är bestraffade längre pga mutskandalen, hurvida klubbarna är bestraffade att inte anända maximalt antal platser på arenan pga polismordet vet jag inte. Nu har jag inte sett några siffror hur många som kollade på Inter igår, men det var 23 000 igår på AIK-MFF. Nog var det mer på Inter.

2. Jo, det är utsålt flera gånger per år. Fast du kanske tror att det är utsålt mellan Barcelona-Extramadura också? De som varit och kollat på europeisk fotboll de senaste åren vet att läktarkulturen i Spanien är under all kritik. Där håller Italien fortfarande yppersta klass. Även om publiksnittet kan ökas mera.
Att sitta och äta mackor i folie med termos på Bernabeu och hålla käften hela matchen är inget jag blir impad över.

3. Då har stadshagen en fin arena.

4. Japp, Italienarna sover varje söndag kl 15.
Citera
2007-08-27, 13:56
Medlem
SPACEACEs avatar
kan hålla med om att det inte var speciellt mycket folk på inter matchen, ena kortsidan var ju helt tom bland annat.

angående juve's chanser som har diskuterats så tror jag dom kan gå långt mycket pga att dom inte lirar uefa cup lr CL blir fint med vila på slutet av säsongen medans milan, inter, roma och resten av europaspelande lagen spelar tajta och jobbiga matcher i slutspel. dessutom har dom ju ett helt okej lag. Forza Juve!!!
Citera
2007-08-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne

Om det nu är så som alla Premier League förespråkare säget, att den engelska fotbolllen är nr, varför är spelet då så mycket sämre?

Nu såg jag inte matchen mer än 2 minuter, men det var definitivt fler än på Råsunda.
Tror mycket har att göra med bild- och ljudproduktionen. Den är verkligen under all kritik. Bilden är djävligt mycket sämre än t.ex Premier League , likaså ljudet och kamerorna är placerade långt ifrån gräsmattan.
Tror att det kan bidra till att det ibland känns som undermåliga inramningar.

Palermo - Roma igår, VILKEN match. Ujujuj. Absolut bästa jag sett hitills, oavsett liga. Den var sannerligen bättre än de flesta matcherna förra året, oavsett liga.
Vilket spel av Roma i första, och vilket spel av Palermo i andra. Slutade 0-2, men 2-2 skulle vara mer rätt. Å andra sidan hade det kunnat sluta 4-4 med lite (o)tur.
Men Milan var bättre.
Citera
2007-08-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Du är bara avundsjuk.

O ja verkligen, så måste det vara
Citera
2007-08-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
O ja verkligen, så måste det vara

Nej, jag bara spekulerar.
Citera
2007-08-27, 17:19
Medlem
erikbes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=kDXahY5rtyI

Catanias tränare sparkar Parmas i röven, lite kul
Citera
2007-08-27, 18:37
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEACE
kan hålla med om att det inte var speciellt mycket folk på inter matchen, ena kortsidan var ju helt tom bland annat.

På San Siro så har alltid bortalagets supportrar nedra delen av ena kortsidan medan Inters dito har hand om den andra. Såg ena sidan folktom ut borde det ha att göra med att det var gästernas platser, och tomt i bortasektionen är det alltid då Udinese gästar.

Normalsvenne och Durden, hur fan orkar ni? Vi har upptäckt att ni inte älskar Serie A men tror ni verkligen vi bryr oss? PMa ert agg till varandra istället för att ta det här så lovar jag (förhoppningsvis vi) att inte skyrta om Serie As och Gli Azzurris överlägsenhet omotiverat i andra trådar.

Vagabond, fått några bra ideer eller hoppar du över min stora och för dig smärtsamma revanch? Mitt förslag är lika självsäkert som realistiskt... Roma kommer hamna 25 poäng eller mer före de babyblå smygnazisterna från landet. Deal?
Citera
2007-08-27, 18:43
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vagabond, fått några bra ideer eller hoppar du över min stora och för dig smärtsamma revanch? Mitt förslag är lika självsäkert som realistiskt... Roma kommer hamna 25 poäng eller mer före de babyblå smygnazisterna från landet. Deal?

Haha, deal. Inte a snowballs chance in hell.
Vad ska jag sätta emot...

Lazio vinner över Roma i interna möten efter säsongen (alltså typ 5-2)?
Citera
2007-08-27, 20:06
Medlem
Så blev Domenech avstängd mot Italien i EM-kvalet. Det var väl ett ganska väntat och lite mesigt beslut. På samma sätt som Materazzi blev avstängd mot Frankrike vid förra mötet. Allt för att förhindra gammalt hederligt hetsande.

Imorgon är det dags för CL-kval. Allt går emot Lazio för tillfället. En massa skador, några avstängda och lite oroligt i truppen. Dinamo har däremot fått vila i helgen och är starka hemma. Inget pekar på en seger för Lazio, men det är inte omöjligt att de lyckas krångla sig vidare. Även om jag inte är någon större anhängare till Lazio hade jag absolut inte haft något emot om Rocchi eller Pandev trycker in ett eller två mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in