2008-02-27, 22:20
Bannlyst
Alltså... Nu flummade JH ut i en utläggning över att Inter får så många domslut med sig, vilket säkert upprör spelarna för dom kan ju inte påverka och vill hellre vinna fair...
Gissa vad, jag kan berätta ett fantastiskt sätt att påverka så domaren inte delat ut felaktiga röda kort. SLUTA FILMA HELA TIDEN!

Den som vill får gärna tipsa JH för han tycks inte kunna tänka längre än en artikel i Aftonbladet.
Citera
2008-02-27, 22:36
Medlem
Amors avatar
Som älskare av italiensk fotboll sörjer jag ikväll. En Roma-vinst hade öppna upp ligan. Nu ser det avgjort ut.

Jag tycker på något sätt också att Roma är mer värda att leda serien än Inter då de spelar en betydligt mer attraktiv fotboll. Den fotboll Inter spelar för tillfället är långt tråkigare än den Juventus presterade när de var som mest cyniska för några år sedan. Och återigen hjälper domarna Inter till segern. Å andra sidan är det svagt att inget Serie A-lag har lyckats med det som Liverpool och Fernebache har lyckats med denna säsongen.

Ljusa minnen från ikväll är Romas underbara kombinerande i anfallsspelet. En Vucinic som går från klarhet. Samt givetvis att den fantastiskt sympatiske Javier Zanetti var den som fick avgöra
Citera
2008-02-27, 22:38
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKDOMARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Inter är fan det nya jävla Juventus. SVIN
Tycker dom är värre, snarare en karikatyr av det gamla Juventus.

Riktigt så här tråkig fotboll spelade aldrig Juventus, riktigt så här många domarfördelar fick de aldrig heller.

Inter har sett till den här säsongen inte förtjänat all den tur de haft. Däremot har man förtjänat den om man ser till klubbens hela historia.
Citera
2008-02-27, 22:43
Medlem
Det var samma domare(Rosetti) som gjorde att Inter förlorade 2 poäng mot Fiorentina(?) Han visade ut en Inter spelare helt felaktigt och underkände Zlatans mål några minuter innan slutet(ett mål som var HELT REGELRÄTT) Inter hade spelat med en man mindre i typ 60 minunter.
Senast redigerad av RiceRiceBaby 2008-02-27 kl. 22:45.
Citera
2008-02-27, 22:43
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Alltså... Nu flummade JH ut i en utläggning över att Inter får så många domslut med sig, vilket säkert upprör spelarna för dom kan ju inte påverka och vill hellre vinna fair...
Gissa vad, jag kan berätta ett fantastiskt sätt att påverka så domaren inte delat ut felaktiga röda kort. SLUTA FILMA HELA TIDEN!

Den som vill får gärna tipsa JH för han tycks inte kunna tänka längre än en artikel i Aftonbladet.

Kan förstå din frustration för domslutet som kom att få en avgörande roll för slutresultatet. Dock tycker jag att du är lite ute och cyklar i påhoppet på JH kommentar ovan. Anledningen till det är självklart att det vore helt orimligt att spelarna i Inter på egen hand ska se till att som enda lag i hela ligan (förmodligen som enda lag internationellt) att "SLUTA FILMA HELA TIDEN". Detta är ett domarproblem och inget som spelarna ska behöva bry sig om.

Mvh,

Mesmero
Citera
2008-02-27, 22:46
Medlem
Il Barones avatar
Sluta klaga på Jesper hussfelt, han är Sveriges bästa fotbollskommentator på länge, han kan få en match mellan Reggina-Cagliari att vara intressant.

Angående matchen så kontrollerade Roma hela andra halvleken, såg ej första...
Roma förtjänade att vinna i mina ögon.
Domartabbe eller ej, ingen ta ifrån Zanettis fantastiska mål, det är ett så svårt nummer.
bara jag som reagerade på Crespos dykning på inlägget som ledde till målet? Kunde lika gärna vart frispark till Roma och gult kort till Crespo för filmning.
Citera
2008-02-27, 22:47
Medlem
zachs avatar
Seriöst Kenta, kan du ta och lämna ute ordet filmning i ett enda inlägg i den här tråden. Eller bara lämna oss för gott?

Fel 1. Romas förbannade svårigheter eller ovilja att stänga matchen. Fel 2. Domarna är interisti.
Citera
2008-02-27, 22:48
Medlem
Roma är helt klart värda 3 poäng. Tycker Roma genomför en helt klockren match och visar Inter var skåpet skall stå. Att Roma är det lag som förtjänar scudetton är det absolut inget snack om, de visar hur fotboll skall spelas.

Hade jag sympatiserat med Inter hade jag skämts som en hund ikväll, att stjäla poäng på det sättet. Hade mått dåligt och uppmanat min president dra åt helvete. Måste vara pinsamt att klassas som nya Juve?

UN SOLO GRIDO, UN SOLO ALARME, MILANO IN FIAMME
Citera
2008-02-27, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Seriöst Kenta, kan du ta och lämna ute ordet filmning i ett enda inlägg i den här tråden. Eller bara lämna oss för gott?

Fel 1. Romas förbannade svårigheter eller ovilja att stänga matchen. Fel 2. Domarna är interisti.

Jag nämnde filmning i ett inlägg.
Citera
2008-02-27, 22:50
Medlem
Il Barones avatar
Förresten, alla laziali, om det nu finns några förutom jag här, Bianchi målskytt idag, viktigt viktigt!
Citera
2008-02-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il Barone
Förresten, alla laziali, om det nu finns några förutom jag här, Bianchi målskytt idag, viktigt viktigt!

Givetvis på straff dock..
Citera
2008-02-27, 22:54
Medlem
Il Barones avatar
Spelar väl ingen roll, viktigt för honom att få upp självförtroendet och få känna på hur det är att göra mål efter ett halvår i kylan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in