Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Jag har läst drygt halva boken nu om Hyland. Har inte riktigt kommit till supandet än även om det verkar även om det förekommit en del på resor och så.
Tuss tar heder och ära av både Sven Jerring ('som var så fruktansvärt manusbunden') och Siv Malmkvist: 'Siv tillhörde dessa outhärdliga människor som aldrig kunde komma i tid till någonting, inte toppviktiga repetitioner, knappt ens direktsändning. Alla retade sig, alla skällde - men hon verkade varken förstå eller bry sig.'
Sen beskriver hon hur Siv kommit till en repetition av en dans med Hyland i en päls som hon vägrade ta av sig. När repetitionen var över så hade hon slagit upp pälsen och visat att hon var spritt språngande naken därunder.
'Eftersom hon onekligen var ovanligt full i fan kan man ta för givet att hon också ville chocka och plocka poäng'
Nu var det länge sedan jag läste boken om LH, men har för mig att det fanns många antydda, ej uttalade, hänvisningar till hans spritvanor. Så att man skulle förstå, och inse, Tuss` stora svårigheter med denne man. Eftersom jag inte har drapan till hands, kan jag inte exemplifiera närmare.
Detta med Siwan i pälsen har totalt fallit ur minnet...För att inte hänfalla åt grubbel över ev mentalt förslöande, bör jag väl följa rådet jag gav dig: Låna den på bibliotek . Och kolla...