• 1
  • 2
2019-07-30, 00:03
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Sten-Åke Cederhök, känd från Albert och Herbert, jubel i busken med mera. En man med många strängar på sin lyra. Alltid omnämnd som folkkär. Men tydligen ett svin privat.

Innan han blev känd jobbade han på arbetsförmedlingen och var ökänd i sin diktatoriska stil. När jag var liten så bodde min farmor och farfar i närheten av Sten-åke Cederhök i Majorna och han hade rykte om sig att vara allmänt grining och otrevlig mot alla, men särskilt mot barn. Mycket har bleknat med åren men har hört flera anekdoter om hur han skällde ut folk när saker inte passade honom. Jag fick stränga order om att undvika honom om jag såg honom just för att han var så otrevlig. Nån stackars expedit i en butik hade inte varit vatten värd efter att Sten-Åke hade spytt galla över henne när något inte gick hans väg.

Minns hur farfar reste sig och stängde av tv:n när det var något program med honom för att han tålde inte åsynen av honom.
Citera
2019-07-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greve.Moltke
Sten-Åke Cederhök, känd från Albert och Herbert, jubel i busken med mera. En man med många strängar på sin lyra. Alltid omnämnd som folkkär. Men tydligen ett svin privat.

Innan han blev känd jobbade han på arbetsförmedlingen och var ökänd i sin diktatoriska stil. När jag var liten så bodde min farmor och farfar i närheten av Sten-åke Cederhök i Majorna och han hade rykte om sig att vara allmänt grining och otrevlig mot alla, men särskilt mot barn. Mycket har bleknat med åren men har hört flera anekdoter om hur han skällde ut folk när saker inte passade honom. Jag fick stränga order om att undvika honom om jag såg honom just för att han var så otrevlig. Nån stackars expedit i en butik hade inte varit vatten värd efter att Sten-Åke hade spytt galla över henne när något inte gick hans väg.

Minns hur farfar reste sig och stängde av tv:n när det var något program med honom för att han tålde inte åsynen av honom.
Mysfarbror titta på nr 1 i sverige arne w hemsk å lennart hyland.Ingvar o inte heller är väl inte heller mys utan rys.
Citera
2019-07-30, 00:15
Medlem
Rastapunxs avatar
De var som människor var innan PK-hysterin gick berzerk. Arbetare som gjorde ett jobb och sen var sig själva. Usch vilken hemsk tanke.
Citera
2019-07-30, 00:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Var bodde han exakt?

Har du något att säga om Cederhök och alkohol?
Citera
2019-07-30, 00:28
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Mysfarbror titta på nr 1 i sverige arne w hemsk å lennart hyland.Ingvar o inte heller är väl inte heller mys utan rys.

Vet inte hur Arne Weise är privat men vet bestämt att jag läst någonstans att han har stomipåse nu. En påse med bajs på magen. *fniss *

Ingvar Oldsberg har väl varit i blåsväder en del, blev han inte anklagad för något när Metookampanjen härjade som värst? Oavsett så stod han på sig och fick väl rätt?

Har inget problem med att folk har sina fel och brister men när någon som är ett riktigt rövhål helt plötsligt är så väldigt gulligull så blir jag anti. Sten-Åke Cederhök ligger för övrigt begravd i Partille. Har fan lust att gå dit och leta upp hans grav och pissa på den! Han är fan orsaken till att jag var rädd varje gång jag var på besök hos farmor och farfar och skulle vistas ute. Fick jag syn på han så stack jag blixtsnabbt in.
Citera
2019-07-30, 00:31
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Vet inte hur Arne Weise är privat men vet bestämt att jag läst någonstans att han har stomipåse nu. En påse med bajs på magen. *fniss *

Ingvar Oldsberg har väl varit i blåsväder en del, blev han inte anklagad för något när Metookampanjen härjade som värst? Oavsett så stod han på sig och fick väl rätt?

Har inget problem med att folk har sina fel och brister men när någon som är ett riktigt rövhål helt plötsligt är så väldigt gulligull så blir jag anti. Sten-Åke Cederhök ligger för övrigt begravd i Partille. Har fan lust att gå dit och leta upp hans grav och pissa på den! Han är fan orsaken till att jag var rädd varje gång jag var på besök hos farmor och farfar och skulle vistas ute. Fick jag syn på han så stack jag blixtsnabbt in.
Känns som att du var med om en jobbig upplevelse när du var liten och som blivit förstorat i ditt huvud med åren.
Släpp det och gå vidare.
Att du fnissar över att Arne Weise kanske har stomipåse säger allt om dig.
Citera
2019-07-30, 00:39
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Var bodde han exakt?

Har du något att säga om Cederhök och alkohol?

Vet inte exakt vart han bodde, men farmor och farfar bodde på Älvsborgsgatan så någonstans i närheten var det för man såg han ibland.

Har inget att säga om hans alkoholvanor, inte hört något och inte sett han påverkad.
Citera
2019-07-30, 00:43
Medlem
Greve.Moltkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Känns som att du var med om en jobbig upplevelse när du var liten och som blivit förstorat i ditt huvud med åren.
Släpp det och gå vidare.
Att du fnissar över att Arne Weise kanske har stomipåse säger allt om dig.

Jo du har rätt, har gått och ältat detta i alla år och det blir ju inte bättre av att man sitter ensam på semestern och dricker. Då är det skönt att Flashback finns så man kan få utlopp för sin frustration.

Kan inte hjälpa att jag tycker det är roligt med stomipåse och bajshumor. Jag blir väl aldrig vuxen antar jag.
Citera
2019-07-30, 00:54
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Jo du har rätt, har gått och ältat detta i alla år och det blir ju inte bättre av att man sitter ensam på semestern och dricker. Då är det skönt att Flashback finns så man kan få utlopp för sin frustration.

Kan inte hjälpa att jag tycker det är roligt med stomipåse och bajshumor. Jag blir väl aldrig vuxen antar jag.
Jo förstår det. Har mycket skit från förr som är svårt att släppa. Ingen ide att låta döda påverka oss levande. 😉
Citera
2019-07-30, 01:56
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:

Men var han bara otrevlig? Eller fanns det historier om att han på något sätt slog barn eller något? Otrevlig i all ära, men det är skillnad på otrevliga och våldsamma personer.

Sen var ju Sten-Åke inte någon mysfarbror i Albert & Herbert. Titta på detta klipp när han ska börja slåss i kyrkan.

https://www.youtube.com/watch?v=kzdnZK-Fp30

Så han var faktiskt ett arsle i serien också, så han kanske bara spelade sig själv. Som skådespelare var han fantastisk och vi kanske ska vara lite försiktiga med att tala illa om de döda.
Citera
2019-07-30, 02:20
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Jag vet inte hur gammal du är. Men när jag var liten så bodde han i en villa i Sävedalen. Min kompis ringde på en gång hos honom för hon ville att han skulle bli hennes morfar. 🤣
Senast redigerad av Lillamig72 2019-07-30 kl. 02:22.
Citera
2019-07-30, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Hyland var inget rolig, däremot Oldsberg! Jag har träffat han ett par gånger och han är likadan privat mot okända som mej som när han skämtar i tv

Jag var med som statist tidigt 80-tal (julkalender) med A&H, kan intyga att Cederhök inte var rolig när kameran var av. Hälsade inte och verkade allmänt sur.
Senast redigerad av Janne6304 2019-07-30 kl. 02:36. Anledning: fel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in