2008-04-06, 23:07
Medlem
P.Gs avatar
Zaragoza under strecket torde vara säsongens största skandal, sett till kompetensen de egentligen besitter. Avgå någon!
Citera
2008-04-06, 23:08
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ny skandal-match i La Liga -- skandalöst dålig insats av ett galactico-lag, vill säga. Getabockarna såg ut att vara väldigt nöjda med oavgjort, men hade rentav kunnat vinna om de haft bättre precision i avsluten. Deras målvakt såg habil ut, men Barcas stjärnor gav honom mycket gratis med slarviga avslut och skott ur dålig vinkel. Iniesta var mycket sämre än han brukar, mittfältsspelet höll Allsvensk nivå (ej menat som beröm), Etoo fattade mängder av felbeslut, Henry hängde med läppen. Krkic var OK, annars sög det här General Franco-pung.
Nog är Abbondanzieri en smula mer än bara habil? Argentinsk landslagsmålvakt i ett gäng år ju, är väl bara hans ålder som gör att han inte spelar i ett större lag.
Citera
2008-04-06, 23:09
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Zaragoza under strecket torde vara säsongens största skandal, sett till kompetensen de egentligen besitter. Avgå någon!
Skandal naturligtvis. Och hit valde alltså Ayala att gå inför säsongen.

edit: Och Aimar och D'alessandro turas om om att sitta på läktaren.
Senast redigerad av Villon 2008-04-06 kl. 23:12.
Citera
2008-04-06, 23:09
Bannlyst
Det är otroligt. Varje gång Real/Barca eller Villareal har chansen att ta in eller springa ifrån så misslyckas dem. Det känns som att ingen är beredd att göra skitjobben (se någon kommetar ovanför) tex löpning utan boll.
Citera
2008-04-06, 23:12
Medlem
Simaõs avatar
Kan någon förklara för mig varför Barcelona börjar mata in luftpastejer för glatta livet när de får panik? Helt meningslöst. Och varför spelar Eto'o på kanten och inte i mitten, när han inte har något spelsinne? Han är typiska premiere league spelaren; bara avslutningsfasen som håller. Messi och en Ronaldinho i form saknas verkligen.
Citera
2008-04-06, 23:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nog är Abbondanzieri en smula mer än bara habil? Argentinsk landslagsmålvakt i ett gäng år ju, är väl bara hans ålder som gör att han inte spelar i ett större lag.

Jodå, han såg riktigt bra ut, men jag ville motverka hypen från TV4s överentusiastiska vindsurfare.

"Habil" är för övrigt ett bra ord, lite grann som "adekvat". En sorts syrlig underton.

Gudjohnsen, ja. Är det Rijkaards hemliga vapen?

Citat:
Messi och en Ronaldinho i form saknas verkligen.

För att inte tala om Deco. Hur mycket fanns kvar av den gamla Barca-magin idag? 15%?
Citera
2008-04-06, 23:22
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jodå, han såg riktigt bra ut, men jag ville motverka hypen från TV4s överentusiastiska vindsurfare.
Den bevekelsegrunden är naturligtvis alltid gångbar. Han skulle naturligvis aldrig lyfts fram på samma sätt om något av Barcas chanser gått stolpe in, Villareals målvakt stod exempelvis för en betydligt mer imponerande insats tidigare ikväll.

Angående Gudjohnsen håller jag på honom stenhårt, och jag undrar ibland varför han står ut med att jogga runt på mittfältet i Barcelona och se ut som ett missanpassat fån istället för att spela en nyckelroll i anfallet i Stuttgart eller motsvarande. Sen drar jag mig till minnes vilket kontrakt han lär sitta på...
Citera
2008-04-06, 23:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Skandal naturligtvis. Och hit valde alltså Ayala att gå inför säsongen.

edit: Och Aimar och D'alessandro turas om om att sitta på läktaren.
Efter D'alessandros svineri så är det väl inte så konstigt, och jag tyckte mig även se ett lyft både spel- och resultatmässigt efter att han petades (kanske var en slump nu med facit i hand) men det här med Aimar har jag missat helt. Någon som vet? Torde vara ligans mest bortkastade talang för tillfället, även om Zaragoza klämde ur sig ett par bra ligaplaceringar efter att han kom till klubben.
Citera
2008-04-07, 00:07
Bannlyst
Spelade Krkic denna helg eller värmde han bänken?
Citera
2008-04-07, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleschbeck
Spelade Krkic denna helg eller värmde han bänken?

Han spelade idag mot Getafe och gjorde något till skillnad från vissa andra...
Citera
2008-04-07, 01:52
Medlem
Är det någon mer än jag som börjar bli så förbannat trött på Spanskfotboll? Dom spelar ju så jävla fult så det inte är sant, sliter i varandra, knuffar varandra medvetet, stämplar. Det är alltid röda kort när matcherna är i gång och det i princip flyger kort.

väldigt tråkigt och har sett senaste matcher och det ser så jävla amatör aktigt ut och det är väldigt tråkig syn, inga vanliga tacklingar eller brytningar, utan det ska hela jävla tiden vara FULT SPEL, och sen ska dom skrika på dommaren.

Den här ligan har spårat ut totalt.
Citera
2008-04-07, 10:33
Medlem
CurryCurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
Är det någon mer än jag som börjar bli så förbannat trött på Spanskfotboll? Dom spelar ju så jävla fult så det inte är sant, sliter i varandra, knuffar varandra medvetet, stämplar. Det är alltid röda kort när matcherna är i gång och det i princip flyger kort.

Såg båda matcherna som gick på Fyran igår, Villarreal - Sevilla och Barcelona - Getafe, och det var verkligen ingen fröjd för ögat. Men det kändes mest som att det urartade av ren frustration inom lagen; både Villarreal och Barcelona behövde verkligen vinna sina matcher. Annars tycker jag det varit bra flyt i matcherna i år, de få som jag fått chansen att se i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in