2007-07-17, 10:00
Medlem
Flash Pecketts avatar
Då har spelschemat för säsong 07/08 kommit.
http://www.lfp.es/competiciones/2007-08/primera/calendario.asp

Vilka vinner den här säsongen?

Själv hoppas jag på Barcelona, men om dom inte vinner så hoppas jag att det inte är marängerna som tar hem det.

Ska även ner till Alicante i september och förhoppningsvis gå på en match.
Troligtvis blir det Valencia mot Valladolid, men kan även bli Murcia mot At. Madrid.
Citera
2007-07-17, 10:57
Medlem
Barca, Barca och åter Barca. Nu när dem fått våran Henry ska inget kunna gå fel.

Riktigt tråkigt att första El Classico kommer att våra så sent som 23 december.
Citera
2007-07-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Barca, Barca och åter Barca. Nu när dem fått våran Henry ska inget kunna gå fel.

Riktigt tråkigt att första El Classico kommer att våra så sent som 23 december.

Vem behöver el classico när det är madridderby redan i första omgången?
Citera
2007-07-17, 12:18
Medlem
Barcelona bör ta hem skiten i år med tanke på flera klocka värvningar.
Framförallt tror jag Toure och Milito kommer täppa till bristerna vi såg förra säsongen!

Visca el Barca
Citera
2007-07-17, 13:49
Medlem
Innan Barcelona började handla för suspekt mycket pengar trodde jag att Sevilla skulle ha en god chans. Det har de fortfarande men Barcas tunga nyförvärv imponerar onekligen. Real Madrid kommer med all säkerhet hamna minst topp-3, tycker de har ett ruggigt intressant lag. Värvar Sevilla en mittback av riktigt hög klass så kommer det bli knallhårt i toppen. Sevilla, Barca och Real Madrid kommer slåss om titeln. Någon som vet var Riquelme ska spela den här säsongen?
Citera
2007-07-17, 19:54
Medlem
Vagabondens avatar
Intressant matchprogram. Ligan slutar mycket tidigare (nästan en månad) än i år. Hur kommer det sig?
Det sista El Classico tre omgångar ifrån slutet?! Me like. Fatta vad krampigt...

Ser fram emot det här året.
Citera
2007-07-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Innan Barcelona började handla för suspekt mycket pengar trodde jag att Sevilla skulle ha en god chans. Det har de fortfarande men Barcas tunga nyförvärv imponerar onekligen. Real Madrid kommer med all säkerhet hamna minst topp-3, tycker de har ett ruggigt intressant lag. Värvar Sevilla en mittback av riktigt hög klass så kommer det bli knallhårt i toppen. Sevilla, Barca och Real Madrid kommer slåss om titeln. Någon som vet var Riquelme ska spela den här säsongen?

Riquelme kommer förmodligen att lira kvar i vart han nu lirar i sydamerika, han är utlånad av villareal men styrelsen där vill ej ha tillbaka han. Dock jagar atlético han.

Om man ska tippa top 4 så får det nog bli

Barcelona - mycket bra nyförvärv, precis vad de behövde på försvarssidan.
Sevilla - Behåller förmodligen hela sin trupp, och blir om möjligt ännu mer samspelta till nästa säsong
Real Madrid - hamnar nog en bit bakom dessa två, Beckham var nog viktigare än man trott. Real behöver värva yttrar för att klara sig kvar i toppen, reyes går väl tillbaka?
Fyran blir svår, Valencia har haft för stor omsättning, samma med Atlético (som vanligt), Villareal saknar en bra forward just nu. Det får bli Zaragoza, Ayala är klar och Oliveira kanske kan komma igång? Väntar även på Dálessandros genombrott.

Bakom dessa blir det Atlético och Valencia
Citera
2007-07-17, 23:40
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det kommer krävas mer av den som vill vinna ligan den här säsongen. Är inte helt säker på att Sevilla kan ta steget till att bli ett lag som spelar på topp varje vecka under en hel säsong. Men visst är man ett av lagen som bör finnas i diskussionen.
Citera
2007-07-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det kommer krävas mer av den som vill vinna ligan den här säsongen. Är inte helt säker på att Sevilla kan ta steget till att bli ett lag som spelar på topp varje vecka under en hel säsong. Men visst är man ett av lagen som bör finnas i diskussionen.
Helt klart. En mittback i toppklass skulle underlätta betydligt, Khalid Boularouz på lån känns lite chansartat. Succé eller flopp. Men truppen har också blivit ett år äldre det talar för.
Citera
2007-07-18, 01:55
Medlem
injections avatar
Jag hoppas på sevilla,men det känns som att barcelona tar greppet om den kommande säsongen=och så kan man säga att dem förhandlade bäst under värvningsperioden (In: Thierry Henry, Arsenal, Eric Abidal, b, Lyon, Yaya Toure, mf, Monaco, Gabriel Milito, b, Real Zaragoza) som fortfarande pågår->(Barca vill ha Sevillas brasilianska ytterback Dani Alves. Christian Chivu säger sig inte längre vilja till Barca.)om dem nu värvar Dani Alves då blir det jo svarare för sevilla att dominera i toppen av tabellen,och så ryktas det att Boulahrouz är på väg till sevilla - om han nu kommer, så kan dem väl släppa Alves om det nu handlar om ett stort bud man nt kan tacka nej till.
Citera
2007-07-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Jag hoppas på sevilla,men det känns som att barcelona tar greppet om den kommande säsongen=och så kan man säga att dem förhandlade bäst under värvningsperioden (In: Thierry Henry, Arsenal, Eric Abidal, b, Lyon, Yaya Toure, mf, Monaco, Gabriel Milito, b, Real Zaragoza) som fortfarande pågår->(Barca vill ha Sevillas brasilianska ytterback Dani Alves. Christian Chivu säger sig inte längre vilja till Barca.)om dem nu värvar Dani Alves då blir det jo svarare för sevilla att dominera i toppen av tabellen,och så ryktas det att Boulahrouz är på väg till sevilla - om han nu kommer, så kan dem väl släppa Alves om det nu handlar om ett stort bud man nt kan tacka nej till.
Aldrig släppa Dani Alves! Sevilla har det inte direkt knapert efter försäljningarna av Baptista, Sergio Ramos och Juan Antonio Reyes. Bättre att behålla ett slagkraftigt lag eän att ha massa millar på banken.
Citera
2007-07-18, 11:21
Medlem
Trumpeters avatar
Har inget egentligt favoritlag i Spanien, men jag tror det blir Barcelona som tar hem guldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in