2008-04-05, 22:53
Medlem
Domaren i Mallorca-real känns ju så jävla köpt. Pinsamt rent ut sagt. Jag viftar med min näsduk.
Citera
2008-04-05, 23:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ruttet spel på Mallorca, och vad är det för B-lag RM ställer upp med? Jag kräver mina 0 kr tillbaka!

0-1 hur som helst, tror dock det blir fler mål innan den feta senoritan sjunger.
Citera
2008-04-06, 00:01
Medlem
Skönt att Mallorca kvitterade, var det bättre laget hela matchen. Laul, Lobben o co (kineska komentatorer på streamen) hade inte mycket att sätta emot och ska va glada över poängen. Hoppas nu såväl Villarreal som Barca vinner imorrn så guldstriden blir tätare.
Citera
2008-04-06, 00:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Si senor, vet inte vad det är för glamour i att få oavgjort på Mallorca, men det såg ut att vara Madrids ambition idag. Riktigt färglös insats, inte alls de cojones man kan kräva av en Primera Division-vinnare.

Sergio Horseface Ramos lyckades bli utvisad, vilket öppnade för kvittering och snudd på ledning för Mallorca, som bl a hade en ribbträff. Men en ganska dålig match får man säga, ingen joga bonito alls. Robinho borde ha varit på plan, snarare än en massa tunnhåriga holländare. RMs spelare verkade dessutom vara på rejält dåligt humör, och skällde som bandhundar på domaren och varandra.
Citera
2008-04-06, 19:58
Bannlyst
Visst fan stämmer det att Real Madrid inte har spelat en enda 0-0 match sen början av November, borta mot Olympiakos i CL?
Citera
2008-04-06, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Visst fan stämmer det att Real Madrid inte har spelat en enda 0-0 match sen början av November, borta mot Olympiakos i CL?

Säkert. Väldigt många lag över Europa som inte har spelat mållösa matcher.
Citera
2008-04-06, 21:27
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Skönt att Mallorca kvitterade, var det bättre laget hela matchen. Laul, Lobben o co (kineska komentatorer på streamen) hade inte mycket att sätta emot och ska va glada över poängen. Hoppas nu såväl Villarreal som Barca vinner imorrn så guldstriden blir tätare.

Du vet att matchen gick på Tv4 Sport?
Citera
2008-04-06, 21:45
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Du vet att matchen gick på Tv4 Sport?
Som inte sänds i digitala marknätet. Än.
Citera
2008-04-06, 21:48
Medlem
pirates avatar
Sicket horribelt spel av Barca ikväll...absolut ingen godkänd halvlek.
Fattar inte när dom ska ta sig i kragen och verkligen börja kämpa som förr.
Eto'os dåliga passningar och många missar framför mål, Iniesta's svackiga form dessa spel...ahh
Citera
2008-04-06, 23:00
Medlem
Ari.Golds avatar
Oj oj. 0-0 Barca-Getafe.
Mycket vita näsdukar i vädret... Ska bli intressant att följa det här.

HALA MADRID!!! *

*Ledsen, jag kunde inte hjälpa det.
Citera
2008-04-06, 23:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ny skandal-match i La Liga -- skandalöst dålig insats av ett galactico-lag, vill säga. Getabockarna såg ut att vara väldigt nöjda med oavgjort, men hade rentav kunnat vinna om de haft bättre precision i avsluten. Deras målvakt såg habil ut, men Barcas stjärnor gav honom mycket gratis med slarviga avslut och skott ur dålig vinkel. Iniesta var mycket sämre än han brukar, mittfältsspelet höll Allsvensk nivå (ej menat som beröm), Etoo fattade mängder av felbeslut, Henry hängde med läppen. Krkic var OK, annars sög det här General Franco-pung.
Citera
2008-04-06, 23:06
Medlem
Villons avatar
Utan att vara Getafesupporter så måste jag säga att jag nästan är stolt över hur laget spelar ikväll. Hårt matchat, slitet och skadeskjutet spelar man ändå utmärkt försvarsspel, och jag kan inte hålla med fyrans kommentator som avfärdar matchen som ett sömnpiller. Ibland inser man att 0-0-matcher nästan är de tillfällen man kommer närmast fotbollen som upplevelse.

Bacelona har nått vägs ände med nuvarande lagbygge, man har alltså Eidur Gudjohnsen som hoppar in och kutar runt i en diffus mittfältsroll, en oinspirerad Henry och en trött Xavi. En krossboll, en dribbling, sen är det stopp. Samlat motståndarlag och handbollsanfall som inte leder nånstans. Antingen måste någon börja dra i den där 4-3-3-uppställningen, eller så måste man börja satsa på spelare som är beredda att löpa utan boll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in