2015-01-29, 12:12
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Behöver ju inte nödvändigtvis vara du som skrivit

Själv har man märkt några med FB f0cus i Stockholmsområdet

Jag är dock sådan som håller mig till de "gamla vanliga ställena", märker de av att man bär på liknande sedlar gång på gång så kan det börja väcka misstankar.

Ni som håller idén levande, ha i åtanke ovan, så ni inte outar er själva.
Citera
2015-01-29, 12:36
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Jag är dock sådan som håller mig till de "gamla vanliga ställena", märker de av att man bär på liknande sedlar gång på gång så kan det börja väcka misstankar.

Ni som håller idén levande, ha i åtanke ovan, så ni inte outar er själva.

Vad för misstankar?

Jag har nog satt runt 20st "FB Lumba"-sedlar i omlopp och det är bara en gång som en kassörska undrat varför jag skrivit så på varje sedel.
Citera
2015-01-29, 12:48
Medlem
Diamondgrits avatar
Hahaha är det detta det betyder?? Jag har sett ett antal sedlar med klotter på, de flesta märkta FB någonting. Hade ingen aning om vad som pågick. Och så var det ni, era... hahahah

Själv använder jag aldrig kontanter i Sverige men det är ett kul projekt.
Citera
2015-01-29, 12:54
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Vad för misstankar?

Jag har nog satt runt 20st "FB Lumba"-sedlar i omlopp och det är bara en gång som en kassörska undrat varför jag skrivit så på varje sedel.

Outning. Om jag visar upp ID ( vilket sker ibland i kassan ) och samtidigt räcker över x antal sedlar stående med samma sign, som t.ex "FBTheGamer" så outar jag mig själv - vilket jag förvarnar andra för, eftersom de flesta just vill vara anonyma men delta i denna idé.

Och när hon frågade, så fick hon reda på vem du är - i alla fall hur du ser ut, och om du någon gång visar ID så vet hon vem du också är på Flashback, vilket inte alltid är optimalt för alla.
Citera
2015-01-29, 13:18
Medlem
LilithSkovdes avatar
Tack för era svar i den här tråden.

Nu har jag skrivit "LilithS @ FB" på ett tiotal sedlar som jag hade liggande. 1000-lappen fick en extramärkning i form av "2:an rules" under "LilithS @ FB". Ett väldigt speciellt pris väntar den som hittar 1000-lappen.
Citera
2015-02-10, 18:43
Medlem
Kan dom säga att lappen blir ogiltig om man skriver? Bara dubbelcheckar...
Citera
2015-02-23, 01:34
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Outning. Om jag visar upp ID ( vilket sker ibland i kassan ) och samtidigt räcker över x antal sedlar stående med samma sign, som t.ex "FBTheGamer" så outar jag mig själv - vilket jag förvarnar andra för, eftersom de flesta just vill vara anonyma men delta i denna idé.

Och när hon frågade, så fick hon reda på vem du är - i alla fall hur du ser ut, och om du någon gång visar ID så vet hon vem du också är på Flashback, vilket inte alltid är optimalt för alla.

Det skulle ju kunna vara någon annans FB-namn du har på din sedel?
Citera
2015-02-23, 22:23
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Det skulle ju kunna vara någon annans FB-namn du har på din sedel?

Självklart, om du har en sedel. Men jag tror de flesta här skriver på flertal, och har man 2 eller fler sedlar, så kan kassörskan undra. Det är en otrolig låg chans, att man ska få just två sedlar med samma namn på, och det förstår nog kassörskan om denne hänger på FB.
Senast redigerad av TheGamer 2015-02-23 kl. 22:28.
Citera
2015-05-10, 10:44
Medlem
Då är även jag med i leken. Följande sedlar har märkts med FB Skierfe:

En femtiolapp
Två hundralappar
En femhundralapp
Citera
2015-05-21, 19:18
Medlem
Ytterligare en hundralapp, märkt FB Skierfe, är spenderad på den lokala butiken.
Citera
2015-05-24, 10:37
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Jag fegar mest och kör med tjugor. Men jag får väl åtminstone skriva "Redoxreaktion" på nästa istället för "FRA ser dig"
Citera
2015-05-24, 14:24
Medlem
praps avatar
Ska märka ett par tjugor nu med "prap" eller "prap från FB", säg till om ni hittar dom.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in