2007-07-16, 23:25
Medlem
Projekt FB-märkning av sedlar går ut på att vi användare på Flashback skriver FB + valfri text nere i vänstra hörnet på svenska sedlar.

# Hur?
Skriv med valfri penna "FB" på framsidan, längst nere i vänstra hörnet vid serienummret med lagom stora bokstäver. Efter skriver du vad du vill med mindre bokstäver, tex användarnamn, ett tecken, en siffra eller någonting annat, det är helt valfritt, men välj gärna ditt användarnamn då det underlättar att spåra den till dig.

Se exempel på en 20 kronors-sedel
http://i9.tinypic.com/4v3l6bp.jpg

# Varför?
Detta är bara en kul grej, främst för att se hur många som vill vara med och hjälpa till, och se vilken effekt det får. Om du får en FB-märkt sedel tillbaks i växel, kan du med hjälp av den här tråden spåra sedeln och se vem som haft den innan. Blir vi tillräckligt många som aktivt hjälper till kommer det bli en del sedlar i cirkulation.

Eventuellt har liknande projekt genomförts tidigare, men nu ska det ske med större genomslagskraft vilket krävs för att det ska hända något!

Så sätt igång, märk dina sedlar! Ju fler ju roligare och bättre effekt. Anmäl dig gärna i denna tråd!

Meddela (med bild) om du kommit över en märkt sedel i följande tråd:
>> Projekt FB-märkning av sedlar - Träffar!

Lägg gärna in följande i din signatur för att ge projektet mer uppmärksamhet, kopiera och klistra in!

HTML-kod:
[center][url=http://www.flashback.org/showthread.php?t=516635]Projekt FB-märkning av sedlar![/url][/center]
Senast redigerad av impieteer 2011-08-17 kl. 08:47. Anledning: Tog bort info-länk och ersatte med org-länk / Mod
Citera
2007-07-16, 23:45
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Jag är definitivt med!
Citera
2007-07-16, 23:48
Medlem
Maeglins avatar
Jag är mycket imponerad. Jag börjar omedelbart.

Det här kan bli något.
Citera
2007-07-17, 00:08
Medlem
Ettan^s avatar
Kanske skulle be en mod editera första inlägget allt eftersom och låta alla skriva ner en sifferkombination de vill använda sig av, då blir det ju speciellt lätt att spåra vem som skrivit ner den, samtidigt som man kanske känner sig lite mer säker än om man skriver sitt användarnamn (kan väl kanske googlas om det är ovanligt, men FB 2409-2 är kanske svårare ^^) Dock måste sifferkombinationen isåfall ha någon sorts riktlinje så det inte blir 20 siffror efter varandra. Jättekul idé! Lagligt? ^^

EDIT: Ursäkta meningsuppbyggnaden i början, är lite trött...
Citera
2007-07-17, 00:09
Medlem
Maeglins avatar
Jag skrev FB Maeglin på mina sedlar.
Citera
2007-07-17, 00:16
Medlem
Sampors avatar
Säg inte bara, ta en bild om du kommer över en!

ska börja så fort jag får en sedel.
Citera
2007-07-17, 02:10
Bannlyst
Kul idé. Jag kommer att skriva FB //RP på mina sedlar.

// Roger P.
Citera
2007-07-17, 02:12
Medlem
Psyko Dads avatar
Ska märka alla mina tusenlappar med "Psyko dad" imorgon, sen blir det shoppa.
Citera
2007-07-17, 02:19
Medlem
bellstroms avatar
Nu jäävlar. Hoppas bara att folk inte sitter och slöar till, här ska märkas sedlar!
Citera
2007-07-17, 02:26
Medlem
Krappfiskarns avatar
Blir "FB Krappis" på mina.
Citera
2007-07-17, 02:27
Medlem
Tänkt på detta tidigare, dock inte med FB som tema. Kommer skriva på varje sedel jag äger, just nu har jag nog ingen i huset då jag vanligtvis handlar med kreditkort. Kanske skriver några visdomsord eller någon glad gubbe efter FB.
Citera
2007-07-17, 02:30
Bannlyst
Jag är lätt på!

Håll utkik efter "FB solar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in