2024-10-16, 01:03
Medlem
Detta projekt har pågått i 17 år nu och jag har aldrig sett en sådan här sedel, plus att kontanterna är påväg att fasas ut nu.
Var det värt 17 år?
Citera
2024-10-16, 12:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorn.kiva
Detta projekt har pågått i 17 år nu och jag har aldrig sett en sådan här sedel, plus att kontanterna är påväg att fasas ut nu.
Var det värt 17 år?

Även fast det så klart är trist att projektet inte lyckades pricka av den viktigaste milstenen "Användaren bjorn.kiva med 29 inlägg totalt måste få se en märkt sedel" får jag nog ändå säga med facit i hand att det har varit värt de ca 20 sekunder det tar att märka en individuell sedel med en tag som någon sen kan känna igen. Även fast just inte du har fått tag på en sedel (än) så har ju andra betydligt mindre användare det, och det räcker som nåt tröstpris för mig iaf
Citera
2024-10-16, 12:11
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Även fast det så klart är trist att projektet inte lyckades pricka av den viktigaste milstenen "Användaren bjorn.kiva med 29 inlägg totalt måste få se en märkt sedel" får jag nog ändå säga med facit i hand att det har varit värt de ca 20 sekunder det tar att märka en individuell sedel med en tag som någon sen kan känna igen. Även fast just inte du har fått tag på en sedel (än) så har ju andra betydligt mindre användare det, och det räcker som nåt tröstpris för mig iaf

Nu när kontantanvändningen är mindre än förr så lär väll snarare chansen dessutom öka för att få en Fb-sedel eftersom prduktionen av kontanter antagligen också minskar, om folk börjar bli mer aktiva med att märka upp sedlar.
Citera
2024-10-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
"Användaren bjorn.kiva med 29 inlägg totalt måste få se en märkt sedel" får jag nog ändå säga med facit i hand att det har varit värt de

Ja, 29 inlägg vs 17 år. Jag har spenderat min tid väl på annat men hoppas att få se en sedel i framtiden. Gör en tag på en själv nu.
Citera
2024-11-13, 11:02
Medlem
Haha minns tiden när den här tråden startades och folk skrev på sedlarna, minns att jag fick 1 sedel med något flashback namn.
Citera
2025-04-20, 02:11
Medlem
Rebali179s avatar
Finns en bunt 20;- kr sedlar ute nu i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in