Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Först o främst har jag svårt att tro på detta. Anledningar:
Det händer att man får ut sedlar med text/märkningar på ur bankomater
Kunder som kommer och handlar på mitt arbete använder sådana sedlar precis uthämtade från bankkontor
Banker har inte rätt att makulera (förstöra) sedlar, de skickar dem troligtvis till Riksbanken/Securitas/G4S som i sin tur skickar ut dem igen. (Vad som händer där kan jag inte svara säkert på, men min gissning är att mycket går ut i cirkulation igen)
Ptja, eftersom jag inte jobbar på banken så kan jag inte göra annat än att lita på vad alla de kontor jag var inne på gav till svar.
Att själva makuleringen skulle ske på själva bankkontoret eller skickas iväg till annan instans för eliminering spelar föga roll i sammanhanget då sedlarna oavkortat anses förverkade i bankens ögon.
Som tidigare nämnts slinker sedlar igenom, men att märka upp säg 400 000 spänn och sedan kasta dem genom en slarvig dokumentförstörare för att sedan hoppas att några klarar sig igenom oskadda ser jag som inget annat än ett slöseri med tid och inget som kan räknas in som ett seriöst bidrag till detta projekt.
Rockstar82 får gärna rätta mig om han tycker att detta är fel, det är trots allt han som startade projektet.