2007-08-10, 20:10
Bannlyst
Tack
Citera
2007-08-10, 20:14
Medlem
Doctor Whos avatar
Aah nu förstår jag hur du menade

Bra att DM fanns här för att rätta ut mitt något hafsiga ordval
Citera
2007-08-10, 20:33
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Jag var idag in och besökte Swedbank, SEB, Nordea och Handelsbanken och ställde exakt samma fråga till alla. Svaret från samtliga blev:

Alla sedlar som har någon skrift eller annat kludd på sig, oavsett storlek, oavsett budskap makuleras omedelbart av banken.

Jag bekräftade även förstås att detta är en specialregel som just bankerna går efter, i övrig handel så gäller riksbankens regler angående förverkade sedlar.

Men jag fick ut en hundralapp från en bankomat för ett par veckor sen som det stod "Hälsning från Don Pedro" på med stora bokstäver. Mer klotter än vad random FB-are gör. Antar att Securitas, eller vem som nu fyllde just den bankomaten, inte har samma policy som bankerna. Eller så slank den sedeln igenom av någon annan anledning.
Citera
2007-08-10, 20:41
Medlem
HerrDoktors avatar
Intressant projekt.

920:- märkta med FB-HrD.
Citera
2007-08-10, 20:48
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Men jag fick ut en hundralapp från en bankomat för ett par veckor sen som det stod "Hälsning från Don Pedro" på med stora bokstäver. Mer klotter än vad random FB-are gör. Antar att Securitas, eller vem som nu fyllde just den bankomaten, inte har samma policy som bankerna. Eller så slank den sedeln igenom av någon annan anledning.

Självklart så slinker vissa sedlar igenom, inget system - varken mänskligt eller maskinstyrt - är perfekt. Dock så är chansen för eliminering såpass hög för en markerad sedel som når banken att det inte kan godkännas för räkning i projektet.
Citera
2007-08-10, 22:53
Medlem
Vad roligt, jag är också med nu
Citera
2007-08-11, 00:14
Medlem
Sobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil pink
Vad roligt, jag är också med nu

Vad står det på sedlarna då?
Citera
2007-08-11, 00:53
Medlem
En av Riggis sedlar verkar vara ute på vift på södra Gotland Han har ett PM i sin inkorg.

http://flashback.info/showthread.php...64#post7972764

Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Jag satt i kassan på en Ica-affär på södra gotland när jag helt plötsligt får en hundralapp märkt med något kludd i stil med FB-riggis, av en Tysk! Han tyvärr inte fram med mobilen för att ta ett kort men gav tillbaka den till nästa person som lyckligtvis är inbiten alkis fast här! Den kommer nog snart tillbaka om den inte slutar på bolaget

Jag vill påminna om att tråden för träffar endast är till för just träffrapporter och för den ursprunglige spridaren att bekräfta sedelns äkthet. Övrig chatt sker i denna tråd. Träfftråden är rensad (för andra gången) av en moderator.
Citera
2007-08-11, 01:09
Medlem
Peta_Es avatar
Haha, 2 samlarobjekt är ute på vift. Semlor märkta FB-PETAE.
Dessa är naturligvis väldigt speciella genom att på äkta FB-manér använts i samband med 2C-B intag nasalt. Givetvis utan snorrester.

Spenderades sedan smått vriden på en grådaskig fredagkväll i en matbutik i Täby Centrum/Sthlm.

Bilder så fort Samsungs PC mjukvara börjar älska XP-64bit
Citera
2007-08-11, 01:10
Medlem
Ska börja så fort jag får sedlar! Skriver FB- happy
Citera
2007-08-11, 02:12
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Bästa grejjen på länge! Jag är lätt med!!
Citera
2007-08-11, 02:47
Medlem
Riggiss avatar
Mina sedlar vandrar ändå! FÖRKLARA DET Doctor Who !!! :D Jag är inte diskad? Kolla i träfftråden

Din bank måste ha fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in