2007-07-18, 00:04
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Om alla hjälps åt så kommer det nog bli en hel del FB sedlar ute, oddsen att få en är väl fortfarande rätt så jävla liten men den finns ju där. Nu när vi har börjat kan vi ju inte sluta.

Jo iofs, räknar man på det så kan det ju faktiskt gå. Rent statistiskt sett så borde någon få en sedel efter 1411 märkta, spridda sedlar. (50818/36 enl. uppgifterna jag tidigare angav) Att sedlarna ofta är föremål för destruktion när de är märkta är inte medräknat i analysen.
Citera
2007-07-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statemachine
Inte för att jag vill vara negativ, men ingen lär få en märkt sedel, och om nån skriver att han fått en är det nästan garanterat en bluff. Kolla på http://www.sek-tracker.se/, www.wheresgeorge.com mfl. sidor... inte många sedlar som registreras mer än en gång och ändå är det MÅNGA som registreras där.

På sektracker är just nu 50 818 sedlar till ett värde av 9 297 620 kr registrerade, ändå har bara 36 träffar registrerats av systemet!

Vi får hjälpas åt så gott det går, blir vi tillräckligt många som aktivt märker sedlar ökar ju chansen hela tiden att någon på FB får en märkt sedel i handen.

Om vi är många som även lägger in en länk till projektet i vår signatur kommer snart hela Flashback veta om det här, och då har vi fler ögon.

HTML-kod:
[center][url=http://www.flashback.info/showthread.php?t=516635]Projekt FB-märkning av sedlar![/url][/center]

Jag har höga förhoppningar att detta kommer att ske.
Citera
2007-07-18, 00:10
Medlem
Racooons avatar
Racooon on the pitch!

FB/Racooon
Citera
2007-07-18, 00:16
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstar82
Vi får hjälpas åt så gott det går, blir vi tillräckligt många som aktivt märker sedlar ökar ju chansen hela tiden att någon på FB får en märkt sedel i handen.

Om vi är många som även lägger in en länk till projektet i vår signatur kommer snart hela Flashback veta om det här, och då har vi fler ögon.

HTML-kod:
[center][url=http://www.flashback.info/showthread.php?t=516635]Projekt FB-märkning av sedlar![/url][/center]

Jag har höga förhoppningar att detta kommer att ske.
Hur exakt gör man? Visst kan jag stoppa in länken, men hur gör man när det bara ska stå "Projekt FB- märkning av sedlar"?
Citera
2007-07-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Hur exakt gör man? Visst kan jag stoppa in länken, men hur gör man när det bara ska stå "Projekt FB- märkning av sedlar"?

Om du kopierar hela den kod-raden kommer det stå "Projekt FB-märkning av sedlar", länkat och klart. PMa om du stöter på problem.
Citera
2007-07-18, 00:26
Medlem
Sampors avatar
Undra när aftonbladet tar upp detta projekt?
Citera
2007-07-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sampor
Undra när aftonbladet tar upp detta projekt?
Att ett forum som FB märker sedlar är ju långt ifrån unikt så jag förstår inte varför aftonbladet skulle ta upp det? Jag hoppas hur som att de inte gör det alls då det skulle förstöra grejen lite om massa utomstående också börjar märka.
Citera
2007-07-18, 00:47
Medlem
FB Turbo75 är på.
Citera
2007-07-18, 00:47
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Att ett forum som FB märker sedlar är ju långt ifrån unikt så jag förstår inte varför aftonbladet skulle ta upp det? Jag hoppas hur som att de inte gör det alls då det skulle förstöra grejen lite om massa utomstående också börjar märka.
Det är sommar, nyhetstorka och Aftonbladet tar upp allting som FB gör.
Citera
2007-07-18, 00:49
Medlem
zugs avatar
Fanns en sida som vars syfte var att plotta ut en tjugas färd genom landet..
Man skrev helt sonika URL'en på sedeln och då kunde nästa ägare knappa sig fram till den sidan och registrera vart i landet den befann sig osv osv osv..

Hade jag inte varit så lat så hade jag satt upp en egen sida. Men orkar inte..

OBS.. SIDAN ÄR NERE
Citat:
Spåra Selma
Har du någonsin undrat vart just din tjugolapp tog vägen efter att den lämnade din plånbok? ”Starta” en sedel på den här sidan och följ dess resväg över Sverige. För sysslolösa.
www.cint.se/selma
Citera
2007-07-18, 00:49
Medlem
Funcadelics avatar
FB Func sätts i omlopp snarast!

Lägg in signaturen, det var så jag hittade hit
Citera
2007-07-18, 00:54
Medlem
MistaDobalinas avatar
FB/MD