Oj vad många replies.
Ja som jag tidigare sa, är det så att svenskar är bra på att skriva och förstå texter, men när dte väl kommer till kritan har många mycket svårt för att hålla konversation. Då spelar det ingen roll hur bra man kan skriva, det viktiga är att kunna hålla en konversation. Och om man då inte kommer på ordet, måste man kunna
förklara ordet, kan man inte det är det mycket svårt att prata. Och när jag menar att jag pratar flytande menar jag att jag förstår allt som en engelsman/amerikan säger, och om jag ska säga något som jag för tillfället inte minns exakta översättningen på har jag inga som helst problem att förklara ordet. Kan tillägga att mina jänkar-polare inte har 75000 ord i huvet heller, min polare Chris visste inte ens vad "apalling" eller tex "conceivably" betydde.så jag som svensk fick förklara..

f ö kan jag namnge 90 procent av verktygen i mitt hem, kanske inte de svåraste man som sagt de kan jag åtminstone förklara utan att stamma mig fram!
Beklagar att jag inte tog upp från början att jag känner massa amerikanare, förklarar ju faktiskt en del. Men min point är fortfarande att det inte bör vara så svårt att konversera utan att uttala t o m de lättaste ord/namn så fel. tex
"aj am from sviden" istället för correct uttal "am from swidn"