2007-08-11, 05:22
Medlem
Philadelphia

Eric Lindros är anledningen, heter själv Erik och när man var liten gillade man ju såklart någon med samma namn sen hade häftiga tröjor också.
Citera
2007-08-11, 13:19
Medlem
koreas avatar
Har alltid gillar Mats Sundin, både pga av att vi har samma efternamn och för att han är en grym hockeyspelare, så valet föll enkelt på Toronto. Sen är ju hockeyn nästan religös i Toronto, så det blir väl lite extra kul att hålla på dom då.
Detroit är även ett favoritlag då det finns mycket svensk blod där.
Citera
2007-08-16, 11:42
Bannlyst
NJ Devils

Devils hade den tuffaste kepsen när jag var liten hockeyknatte, (runt 89-90).

Sen var Albelin och gästspelade på vårt lokala sommarläger, glömmer aldrig hur coolt jag tyckte det var när han åkte ifrån vår tränare baklänges (som fram till dess var bäst i världen...).
Citera
2007-08-16, 12:26
Medlem
C64s avatar
Penguins, tack vare Lemieux, men jag har även Detroit som jag har lite extra bevakning på.
Citera
2007-08-16, 12:28
Medlem
C64s avatar
Penguins, tack vare Lemieux. Men jag har även Detroit som jag har lite extra bevakning på.
Citera
2007-08-16, 16:33
Medlem
Colorado

Anledningen stavas Patrick Roy och Joe Sakic, såg de två dominera totalt i slutspelet 1996. Föll också för lagets offensiva spelstil.
Citera
2007-08-19, 09:33
Medlem
Rocky69s avatar
Någongång på 70-talet så blev Rangers mitt lag bara för att Anders Hedberg och Ulf "lillpröjsarn" Nilsson spelade där. Tyckte att dessa lirare var ascoola som liten valp. Speciellt fastnade jag för lillpröjsarn som namn bara för att det lät så fränt. Så kan det vara när man är 6-7 år.
Citera
2007-08-26, 14:32
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag började hålla på Quebeck Nordiques 1995 i samband med att jag fick datorspelet NHL96, tack vare det lärde jag in samtliga laguppställningar & spelare, och NHL intresset höll i 7 år baserat på dessa spelare

men det var inte klychan att bara Foppa spelade där som gjorde att det blev just Quebeck, kan ha varit Sakic, Kamensky, Young, Ricci..eller så var det bara den granna färgen på tröjorna föresten

Qubeck har än idag dom snyggaste tröjorna NHL någonsin sätt

Givetvis höll jag även senare på Colorado..men idag känner jag ingenting för klubben längre, för alla spelare jag växte upp med har försvunnit & lagt av
håll med mig alla FB-Colorado-fans, att vad finns det för anledning att hålla på AVS idag när hjältar som Roy, Lemieux, Foote osv, samt rivaliteten med Detroit har försvunnet?
Citera
2007-08-26, 22:16
Medlem
hakkapelits avatar
Började hålla på Oilers iom Kurris framfart, bytte sedan till Kings (Kurri bytte lag) & nu håller jag inte på något lag i NHL (Kurri har slutat med all hockey).

För att vara kort & koncist.
Citera
2007-08-27, 13:31
Medlem
SPACEACEs avatar
håller på Toronto pga av mats sundin, han var min idol när jag va liten. dessutom så fick jag massa toronto souvenirer för 10 års sen när farsan var där
Citera
2007-08-27, 22:19
Medlem
TonyYayos avatar
Dallas Stars, tyckte dom hade snyggast logo och matchdress
Citera
2007-08-27, 22:20
Medlem
buffalo
anledningen var spelgeniet Pat LaFontaine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera