2013-01-07, 02:12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Jag förstår att det låter som en konstig fråga men jag vill verkligen hitta "mitt" lag. Funderar på att dra upp några "Best of" videor med diverse lag.

Men för att hitta ditt lag bör du titta på matcher.
Och därav hitta en favorit till vad som är "ditt lag".
Har en förkärlek till redwings, men gillar att titta på Nhl oavsett lag.
Intressant underhållning när hockey spelas som det ska.

Titta på denna korta säsong och se ifall du fastnar för ett lag.
Gör du inte det har du trots allt fått bra underhållning.
Man kan ju även titta på Nhl utan att ha ett lag.
Det är trots allt underhållningen som är det viktiga.
Citera
2013-01-07, 02:19
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Hallå i stugan.

Jag tänkte börja följa NHL nu när det ser ut att börja komma igång igen (eller?) men jag kan inte bestämma mig för vilket lag som jag ska följa och heja på. När jag var liten så samlade jag och mina bröder på hockeykort och då tyckte jag att Colorado var bäst, mest för att Peter Forsberg spelade där hehe.

Jag vill ha ett lag som spelar bra hockey, är roliga att se på även fast det inte alltid är seger i slutändan av matchen och att det är ett lag som spelar lite tufft ibland och trycker till lite extra om man säger så.

Tack på förhand för svar!
Just den här delen gjorde det klart: Boston Bruins. Zdeno Chara och Milan Lucic tycker om att trycka till kan jag säga.

Själv är jag väldigt osäker på vilka jag hejar på... Finns så många lag jag gillar.
Detroit för alla svenska spelare
Boston för Chara
Toronto och Montreal för det enorma hockeyintresset
Rangers för Lundqvist
Devils för Larsson och Tedenby
Ottawa för Alfredsson och Lehner
Minnesota för den svenska utvandringen dit
Flyers för Bryzgalov och Pronger
Vancouver eftersom jag har släkt där och jag höll på dem när jag var liten
Edmonton utan någon konkret anledning
Montreal för Subban och den snygga loggan samt att det är ett så klassiskt lag

Har kanske glömt något lag. Känns som att det är Vancouver jag bör välja iom att jag har en ordentlig anledning till det (släkt där) och för att jag dessutom hejade på dem som liten knodd...
Senast redigerad av klockan123 2013-01-07 kl. 02:31.
Citera
2013-01-07, 02:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordberg
Håller inte med om det där längre, det är roligt att hacka på Feaster men han och hans folk har gjort det ganska bra tycker jag. Finns en del prospects att glädjas åt numer, mest synliga är Sven Bärtschi och Johnny Gaudreau. Ska bli spännande att se huruvida Bob Hartley kan lyckas med vår lineup. Tror mer på honom än på Sutter iallafall.

Läst Fleurys självbiografi? Rätt intressant och väldigt underhållande, kan rekommenderas om nu ingen läst den.

Själv intresserar jag mig gärna för den franska kopplingen till ishockeyn och då är laget framför alla Montreal Canadiens som är den framgångsrikaste organisationen i NHL med klassiska ishockeylegender som Maurice och Henri Richard, Guy Lafleur, Jéan Béliveau och Guy Lapointe m.m.

Det faktum att de konsekvent höll på sin "fina" hockey istället för att ägna sig åt spelförstörande hockey under Broadstreet Bullies-eran är något som de skall ha en eloge för. Sedan att de tog 4 raka Stanley Cup-vinster efter just Flyers dubbla vinster är rätt svårt att överträffa.

Kolla in dessa klipp om några av deras profiler, fick mig att bli lite mer intresserad utav laget. Däremot tycker jag de har ett fruktansvärt tråkigt lag nuförtiden.

Henri Richard

Jean Beliveau
Guy Lapointe
Serge Savard
Larry Robinson
Guy Lafleur
Yvan Cournoyer

Ett urval utav spelare ifrån en fantastisk organisation. Men som sagt finner jag inget intressant i dagens, det borde istället bestå utav enbart fransktalande kanadensare och Christopher Huet.

Edit: Länkarna är sådär jobbiga nu igen. Klistra och klipp in i sökfältet. Grrrr....
Senast redigerad av Fjodorov 2013-01-07 kl. 02:30.
Citera
2013-01-07, 02:53
Bannlyst
Har inget favoritlag men gillade de lagen Roman Cechmanek spelade i förut då han var mitt "favorit" målvakt när jag var liten. Det började när jag läste i en stor artikel om honom i en hockey tidning .

Han började spelade som hockey målvakt vid 15 års åldern!! och hade knappt råd till benskydd, blev väldigt inspirerad av hans historia, då spelade han i Los Angeles Kings.

Idag håller mestadels på New York Rangers.
Citera
2013-01-07, 02:54
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
vilket lag som helst utom new york rangers, det överlägset tråkigaste laget i nhl de roligaste lagen hittar man såklart i kanada

Är själv rangers fan men är alltid glad när det går bra för Senators eller Toronto för hockey är typ religion där ju! (Och Affe!)
Citera
2013-01-07, 03:00
Medlem
Bastukjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
vilket lag som helst utom new york rangers, det överlägset tråkigaste laget i nhl de roligaste lagen hittar man såklart i kanada

På vilket sätt är Rangers tråkigast?
Citera
2013-01-07, 03:12
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Jag höll inte på något särskilt, NHL (precis som amerikansk sport i allmänhet) är ju ren underhållning, matcherna är intet mer än ett biobesök. Att underkasta sig ett blott profitjagande företag ser jag ingen nytta i. I Sverige är man ju en del av det lag man håller på, i USA är sport bara ett rent ekonomiskt utbyte mellan fans och ägare, där ägaren tjänar pengar på det och fansen får sig lite underhållning. Att det sen finns folk som ändå identifierar sig med laget får stå för dem.

Så att det inte är samma franchise nu som då gör egentligen inte så mycket, att man håller på ett amerikanskt lag är ju bara för att det blir roligare att se på hockey så. Jag höll på Jets när jag var liten, sen har jag småhejat lite på det lag som för tillfället känts mest sympatiskt, och nu slår jag mig till ro med Jets igen. Varför jag då återigen väljer Jets? Tja, det är det som ger minst invanda kulturkrockar mot hur det är här i Sverige där fansen faktiskt är laget och inte bara ett ett företag i underhållningsbranschen. Illusionen av att också Jets faktiskt betyder något gör mig lycklig.

Att amerikaner faktiskt själva pratar om medgångare och supporterskap och whatnot kan jag inte säga annat än att jag tycker är patetiskt, det är bara en jäkla tröja ni håller på, gjord för att tjäna pengar på er.
Intressant att det finns människor som tänker som du verkligen gör om de amerikanska klubbarna som verkligen är till för det du säger.
Var bara mest nyfiken vad man som fan tycker och tänker då hela franchisen drar till Phoenix. Om man fortsätter följa franchisen fast den byter namn och styre eller om man bara byter. Känns som om jag själv borde börja fundera på detta då det fortfarande inte är säkert om franchisen stannar i Phoenix.

Tack för svaret iaf.
Citera
2013-01-07, 03:15
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Vilka var det?
Missade ett h i Thrashers, skyller på att jag skriver från mobilen.
Men menade Atlanta Thrashers som flyttade hela sin franchise till Winnipeg och blev Winnipeg Jets 2011.
Citera
2013-01-07, 03:24
Medlem
man väljer ju lag oftast med hjärta, du talade om Colorado de brukar vara rätt så starka.
Själv är jag ett Blackhawks fan tills jag dör!!
Citera
2013-01-07, 03:28
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Håll på Colorado då eftersom du hejade på dom när du var liten. Givet val tycker jag.
Citera
2013-01-07, 03:56
Medlem
azions avatar
Detroit Red Wings har många svenska spelare. fö, hur ska man som svensk kunna se matcherna?
Citera
2013-01-07, 03:57
Medlem
Nekro.s avatar
Var dig själv istället, rösta på det lag som har vunnit mest de ßenaste säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in