Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-24, 13:19
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Minns det som om det vore igår, jag fyllde 5 år och mor och far kom och väckte mig på sängen med presenter. Bland annat fick jag ett paket hockeykort, som jag med iver slet upp. Och det första jag fick se var på Dimitri Yuskevich som då spelade i Philadelphia. Detta kortet var det http://www.checkoutmycards.com/Cards/Hockey/1994-95/Ultra/161/Dimitri_Yushkevich. Jag fattade tycke för laget, för jag gillade dräkten samt hade spelaren nr. 2 som jag själv hade.
Och så uppstod en livslång förälskelse till philadelphia flyers. Köpte förresten ett paket hockeykort härom veckan för att återuppleva minnen, lukten är precis densamma som när man var liten
Citera
2008-10-24, 13:25
Medlem
St Louis Blues! - Någon i laget är gift med en jag känner

Nädå, jag kikar ej på hockey och bryr mig inte om att kolla hur det går, men hör jag att det går bra så kan jag ju komma ihåg att gratulera
Citera
2008-10-24, 20:02
Medlem
Skulle vara tjänstefel å påstå att jag är ett stort fan, men Pittsburgh har alltid varit ett litet "favoritlag". Detta på grund av att min stora idol Mario Lemieux(stavning?) lirade där.
Citera
2008-10-24, 20:05
Medlem
Hakapelitas avatar
Sharks, snyggast märke + idolen Arturs Irbe i målet.

Hade väldigt mycket saker i Sharks, cykelhjälm, filtar, jacka osv.
Citera
2008-10-24, 20:10
Medlem
sleinads avatar
Har väl inget favoritlag egentligen.
Höll på Colorado när jag var "liten", men det var ju bara för Foppas skull.
Numera är jag glad när Sverige (Detroit) vinner och smyghåller på Rangers för att jag älskar New York.
Citera
2008-10-24, 23:21
Medlem
NHL är en stängd liga vilket bör medföra att man inte följer skiten. NHL är en kommersiell smörja som bör bojkottas i alla dess former.
Citera
2008-10-24, 23:49
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
NHL är en stängd liga vilket bör medföra att man inte följer skiten. NHL är en kommersiell smörja som bör bojkottas i alla dess former.

Hello Mr Stone age!
Citera
2008-10-25, 03:00
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapt3n Rövskägg
Köpte förresten ett paket hockeykort härom veckan för att återuppleva minnen, lukten är precis densamma som när man var liten

Det finns inte mycket i retroväg som slår lukten av ett nyöppnat paket hockeybilder
Citera
2008-10-30, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Hello Mr Stone age!

Dessutom bör det icke kallas ishockey, då rinkstorleken är horribelt liten. Fyra reklampauser i varje period. Det äcklar mig bara.
Citera
2008-10-30, 04:51
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Dessutom bör det icke kallas ishockey, då rinkstorleken är horribelt liten. Fyra reklampauser i varje period. Det äcklar mig bara.

Haha, det var ett jäkla gnäll på dig.

Jag håller på Detroit, har gjort det så länge jag kan minnas. Vet faktiskt inte varför jag började hålla på dem.
Citera
2008-10-30, 11:49
Avstängd
perry2s avatar
Utan svenskar hade mitt intresse varit mindre. Nu ser jag gärna highlights och några matcher per år.
Gillar egentligen bara de 6 första och särskilt Habs (kassa länge nu) so e en go club.
Hockeyintresset och kunnandet bland publiken är egentligen bara stort i Canada. På många håll är det bara ett enda stort ätande .......
Citera
2008-10-30, 12:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Utan svenskar hade mitt intresse varit mindre. Nu ser jag gärna highlights och några matcher per år.
Gillar egentligen bara de 6 första och särskilt Habs (kassa länge nu) so e en go club.
Hockeyintresset och kunnandet bland publiken är egentligen bara stort i Canada. På många håll är det bara ett enda stort ätande .......

Habs vann eastern förra säsongen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in