Minns det som om det vore igår, jag fyllde 5 år och mor och far kom och väckte mig på sängen med presenter. Bland annat fick jag ett paket hockeykort, som jag med iver slet upp. Och det första jag fick se var på Dimitri Yuskevich som då spelade i Philadelphia. Detta kortet var det http://www.checkoutmycards.com/Cards/Hockey/1994-95/Ultra/161/Dimitri_Yushkevich. Jag fattade tycke för laget, för jag gillade dräkten samt hade spelaren nr. 2 som jag själv hade.
Och så uppstod en livslång förälskelse till philadelphia flyers. Köpte förresten ett paket hockeykort härom veckan för att återuppleva minnen, lukten är precis densamma som när man var liten
Skulle vara tjänstefel å påstå att jag är ett stort fan, men Pittsburgh har alltid varit ett litet "favoritlag". Detta på grund av att min stora idol Mario Lemieux(stavning?) lirade där.
Har väl inget favoritlag egentligen.
Höll på Colorado när jag var "liten", men det var ju bara för Foppas skull.
Numera är jag glad när Sverige (Detroit) vinner och smyghåller på Rangers för att jag älskar New York.
Utan svenskar hade mitt intresse varit mindre. Nu ser jag gärna highlights och några matcher per år.
Gillar egentligen bara de 6 första och särskilt Habs (kassa länge nu) so e en go club.
Hockeyintresset och kunnandet bland publiken är egentligen bara stort i Canada. På många håll är det bara ett enda stort ätande .......
Utan svenskar hade mitt intresse varit mindre. Nu ser jag gärna highlights och några matcher per år. Gillar egentligen bara de 6 första och särskilt Habs (kassa länge nu) so e en go club.
Hockeyintresset och kunnandet bland publiken är egentligen bara stort i Canada. På många håll är det bara ett enda stort ätande .......