2013-01-23, 01:01
Medlem
Såg filmen Mästarna och den är råbra.
Citera
2013-01-23, 01:08
Medlem
Ess85s avatar
Började väl med Penguins i mitten på 90-talet. Kommer inte riktigt ihåg varför men det kan ha att göra med att Lemieux och Jagr spelade där under det tiden.
Håller även Detroit varmt om hjärtat på grund av deras många svenskar, Lidström framför allt.
Citera
2013-01-23, 02:20
Medlem
Surtrs avatar
Colorado Avalanche. Varför? Roy,Foppa,Sakic,Hejduk osv. Tycker de har snygga tröjor också.
Citera
2013-01-23, 11:07
Medlem
Inzaneclowns avatar
Fick en riktigt sliten och gammal hockeybild av en granne i mitten av 90-talet med någon totalt okänd spelare i Sharks. Sen blev den bara San José för hela slanten.
Citera
2013-01-23, 20:16
Medlem
xiderlemon94s avatar
Detroit Red Wings. Varför? Datsyuk,zäta,lidas och några ryssar. Älskade även deras lagtröja med.
Citera
2013-01-24, 01:18
Medlem
wemas avatar
Började hålla på Hawks för att jag gillade färgen och loggan.
Har inga som helst fallenheter för VF, så varför det blev en indian som fångade mitt intresse i unga år, det vet jag inte.

Det var i krokarna kring 99. När Probert, Amonte, Gilmour och även Chelios var i klubben. Nu var alla kanske inte där samtidigt. Men ja, det var grabbar man lät sig imponeras av.

Att sedan hela 00-talet var rent kattskit från Hawks håll fick mig inte att vackla det minsta.
Och det ihädriga försvaret gentemot mitt val av lag gav äntligen utdelning 2010.
Aldrig känt en så häftig känslan inombords som vid Kane´s avgörande.

Men så är man leksing och hawks-fan. (Häftiga känslor har varit sällsynt som supporter till dessa lag, framförallt som blåvit.)
Senast redigerad av wema 2013-01-24 kl. 01:44.
Citera
2013-01-26, 22:10
Medlem
Pendeks avatar
Jag håller på Jets och började göra det därför att de var nya. Jag följde Atlanta lite sporadiskt före, så det blev naturligt att jag övergick till Jets då Atlanta la ner.

Mitt andra lag är Flordia. Florida började jag hålla på denna säsong. Jag har alltid sett dem som ett "bortglömt" lag, så jag ger dem chansen denna säsong och skall försöka se några matcher med dem. Förhoppningsvis blir jag inte besviken, hehe...
Citera
2013-01-27, 15:51
Medlem
Höjas avatar
Håller och håller, jag gillar Boston och Philadelphia Flyers.

Boston då staden producerat så mycket bra musik och alla de banden älskar sina lag.

Philadelphia Flyers för broadstreet bullies.
Citera
2013-01-27, 16:50
Medlem
unleash82s avatar
Som ung grabb älskade jag filmerna the mighty ducks.
Var ett stort fan av Paul kariya, synd att han är så otursförföljd.

Anaheim är jag trogen även om intresset inte är vad det har varit
Citera
2013-01-28, 17:48
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag håller på Jets och började göra det därför att de var nya. Jag följde Atlanta lite sporadiskt före, så det blev naturligt att jag övergick till Jets då Atlanta la ner.

Mitt andra lag är Flordia. Florida började jag hålla på denna säsong. Jag har alltid sett dem som ett "bortglömt" lag, så jag ger dem chansen denna säsong och skall försöka se några matcher med dem. Förhoppningsvis blir jag inte besviken, hehe...
Jag får nog byta plats på dessa två lag. Det känns som att mitt intresse för Jets har försvunnit samtidigt som mitt intresse för Florida har ökat. Än så länge har jag ingen förklaring hur detta kan ske.
Citera
2013-01-28, 22:24
Medlem
Hardfells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleFjongberg
Håll på Colorado då eftersom du hejade på dom när du var liten. Givet val tycker jag.

Helt rätt faktiskt. Då kan du alltid dra den gamla men ack så accpeterade frasen "började hålla på dom när jag va typ 5, håller fortfarande på dom".
Citera
2013-01-28, 23:12
Medlem
Började hålla på Flyers på 90-talet under hockeykortens era med spelare som Recchi,Brind A mour,Lindros,Renberg,Recchi,Hextall. Sen har sympatierna för laget blivit starkare på senare år dels för de varit otroligt nära att vinna cuppen ett par gånger och det känns som nån gång ska Pokalen återvända till Philadelphia dels har man lärt sig om historien kring laget sett dokumentären om Broad Street Bullies etc. Sen har dem en skön hemma arena och supporterkultur det lag med flest likes på Facebook men ändå känns dem inte så hypade här hemma i Sverige. Känns som truppen har potential med närmsta åren Claude Giroux är en riktig stjärnspelare som blev vald till omslaget för Fifa 13 för förra säsongens bravader. Bristerna ligger i försvar och målvakt men någon gång hittar man väl rätt.

Har sympatier för Bruins i East pga favoritspelaren Ray Bourques fantastiska karriär i Bruins samt att de är ett så pass klassiskt lag.

I West är det Red Wings dels för alla svennar som lirat där genom åren men även staden är riktigt working class hero med halvt nerlagd bilindustri passar så fint med ett hårdnackat hockeylag som har fina traditioner och haft legendariska spelare som Yzerman,Lidström,Fedorov,Larionov,Shanahan

Skönaste hatlagen för möta Flyers blir Penguins,Canes,Rangers härliga östderbyn med mycket bra hockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in