Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-07, 03:57
Medlem
Hjortronsylts avatar
Tycker det låter givet att du ska hålla på Colorado om det var för dem som hjärtat bankade lite extra förr i tiden.

Håller själv på Colorado (i den mån jag håller på något lag i NHL) och började av samma anledning som du. Samma anledning som jag håller på MoDo i Sverige :P
Men det hela utvecklades efter det. Man kan inte följa ett lag (hur passiv man än är) så länge utan att byga upp någon form av relation till laget och alla tv-spelsmatcher man kört med Avalanche gör ju sitt till.
Tycker dessutom att de har snyggast färger och är ju kul att de har ett så ungt lag som förhoppningsvis kommer slå igenom rejält om något år. Att Landeskog har ett C på bröstet gör väl sitt till.

Hade dock unnat NY Rangers segern i år. Eller hade snarare unnat en viss herr Lundqvist segern i år...

Är du fortfarande osäker så rekommenderar jag dig att kolla på de två säsongerna av 24/7 Road to Winter Classic. Skitbra serie som följer två lag under förberedelserna till den årliga utomhusmatchen i NHL. Du kommer garanterat fatta tycke för något av de fyra lagen som porträtteras! Och du kommer dessutom lära känna en del av deras spelare, både på och utanför planen vilket ger dig en stabil grund att bygga din fanrelation på.
Citera
2013-01-07, 04:13
Medlem
Om du nu ska välja ett lag tycker jag att du ska välja ett original six lag. Av dessa lag tycker jag att du ska välja Boston då de spelar, enligt mig, den mest fysiska hockeyn med tacklingar osv. Samt att de har haft två legender ( Bobby Orr och Ray Bourque).

Ett annat tips är att kolla division och hitta den som verkar mest intressant och bjuder, enligt dig, på bäst matcher.
Citera
2013-01-07, 04:44
Medlem
kefrenss avatar
Kolla på lite intressanta möten när det sätter igång, så hittar du säkert en favorit. Ett lag med minst en svensk i är väl att föredra.
Jag kan rekommendera en Red Wings match, och hoppas på att du får se en 'Kronwall tackling'. Då får du automatiskt blodad tand, kanske stånd, dina pupiller utvidgas och du kommer antagligen vilja ägna tid och pengar åt att följa Detroit resten av livet.

Själv är jag ett fan av Rangers, pågrund av att Lundqvists fru Therese, är en nära släkting.
Men kollar förstås på alla bra matchups.

EDIT:
http://kronwalled.net/
Senast redigerad av kefrens 2013-01-07 kl. 04:59.
Citera
2013-01-07, 05:15
Medlem
gato12s avatar
Personligen tycker jag inte det är så viktigt att hålla på ett specifikt lag, tycker det är mycket roligare att följa vissa lag som är roliga att se på av vissa anledningar.

Som Blackhawks för att se Toews. Och Hjalmarsson.

Som Red Wings för att se svenskarna och Datsyuk. Och Darren Helm.

Som Flyers för att se Claude Giroux

Som Oilers och Wild för att de har spännande, unga, lag på gång.

Dessutom alltid varit lite svag för Islanders. Mest för att jag gillar deras färger tror jag. Samt lite av underdog känslan.
Citera
2013-01-07, 05:36
Medlem
Thejocks avatar
När jag var liten höll jag på Ducks pga filmerna Sen när man väl såg riktiga ducks lira såg man hur bra Teemu Selänne och Paul Kariya var.

Nuförtiden håller jag på Boston Bruins. Började hålla på dom under guldåret när jag såg dom i kvartsfinalen och tänkte att "dom där vill jag vinner Stanley Cup" och på den vägen har det lett.
Citera
2013-01-07, 05:39
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Vilket lag började ni hålla på när laget flyttades till Phoenix? Följde ni Coyotes istället då och gick tillbaka till Jets förra säsongen eller bytte ni lag helt? Ni kanske var Trashers-fans?
Thrashers all the way. Var lite osäker på hur jag skulle göra när laget flyttade, men blev till att följa spelarna.

Ångrar det inte nu när jag har följt laget en säsong och sett hur det behandlas i Winnipeg.
Senast redigerad av Romang67 2013-01-07 kl. 05:42.
Citera
2013-01-07, 05:49
Medlem
När jag väljer nytt lag att heja på inför kommande säsong går jag på snyggast tröjor och tränare.
Citera
2013-01-07, 08:58
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Det var någon som nämnde "Road to the Winter classics" och att det skulle vara 4 lag i den dokumentär serien men är det inte bara två? Flyers och Rangers?

Just nu tror jag att jag ska vänta tills säsongen börjar och försöka se varje match och hoppas att jag har en favorit i slutet. Om jag hittar ett lag innan dess, all the better.

Förvånad över hur stor den här tråden blev, tack för svaren

EDIT:
Som jag sa tidigare så gillar jag Oregon men tyvärr så har dom inget lag i NHL. Närmast är väl Vancouver Canucks då kanske, men jag får se hur det går i serien helt enkelt.

Kan ju alltid hoppas på att Portland Pirates flyttar upp från AHL till NHL
Senast redigerad av UnknownAwareness 2013-01-07 kl. 09:03.
Citera
2013-01-07, 09:03
Medlem
Kingers avatar
Rangers. Då har du en anledning att åka till New York i framtiden. Sen är Lundqvist sjuk i huvet.

Men jag hade ändå valt Pittsburgh. De har Sidney Crosby, han är som fotbollens Messi.
Citera
2013-01-07, 09:14
Medlem
Om du verkligen måste heja på ett lag mer än något annat tycker jag att du kan ta lite vilket som helst. Man kan visst börja heja på ett lag "bara så där". I synnerhet om man inte har någon naturlig koppling till något av dom. Annars får du väl bara titta lite och låta det växa fram, hockey kan ju vara roligt ändå.
Citera
2013-01-07, 10:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Läst Fleurys självbiografi? Rätt intressant och väldigt underhållande, kan rekommenderas om nu ingen läst den.

Själv intresserar jag mig gärna för den franska kopplingen till ishockeyn och då är laget framför alla Montreal Canadiens som är den framgångsrikaste organisationen i NHL med klassiska ishockeylegender som Maurice och Henri Richard, Guy Lafleur, Jéan Béliveau och Guy Lapointe m.m.

Det faktum att de konsekvent höll på sin "fina" hockey istället för att ägna sig åt spelförstörande hockey under Broadstreet Bullies-eran är något som de skall ha en eloge för. Sedan att de tog 4 raka Stanley Cup-vinster efter just Flyers dubbla vinster är rätt svårt att överträffa.

Kolla in dessa klipp om några av deras profiler, fick mig att bli lite mer intresserad utav laget. Däremot tycker jag de har ett fruktansvärt tråkigt lag nuförtiden.

Henri Richard

Jean Beliveau
Guy Lapointe
Serge Savard
Larry Robinson
Guy Lafleur
Yvan Cournoyer

Ett urval utav spelare ifrån en fantastisk organisation. Men som sagt finner jag inget intressant i dagens, det borde istället bestå utav enbart fransktalande kanadensare och Christopher Huet.

Edit: Länkarna är sådär jobbiga nu igen. Klistra och klipp in i sökfältet. Grrrr....
Dåtidens Montreal = Nutidens Barcelona

Nej men grejen att Montreal alltid hade första tjing på spelare från Quebec gjorde väldigt mycket imo. Tänk om det fungerade likadant nu
Citera
2013-01-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Det var någon som nämnde "Road to the Winter classics" och att det skulle vara 4 lag i den dokumentär serien men är det inte bara två? Flyers och Rangers?

Just nu tror jag att jag ska vänta tills säsongen börjar och försöka se varje match och hoppas att jag har en favorit i slutet. Om jag hittar ett lag innan dess, all the better.

Förvånad över hur stor den här tråden blev, tack för svaren

EDIT:
Som jag sa tidigare så gillar jag Oregon men tyvärr så har dom inget lag i NHL. Närmast är väl Vancouver Canucks då kanske, men jag får se hur det går i serien helt enkelt.

Kan ju alltid hoppas på att Portland Pirates flyttar upp från AHL till NHL

Finns två säsonger, varje innehåller såklart två lag. Vilket blir 4
Den första var med Caps & Pens om jag inte miss minner mig.
För övrigt så tycker jag inte man byter lag, så lets go Avs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in