2011-06-24, 20:24
Medlem
Jag har egentligen 2 "favoritlag". Men New Jersey Devils blev det lag jag håller mest på så sent som förra säsongen. När min favorit spelare Kovalchuk blev tradad dit. Sen gillar jag även Chicago Blackhawks för där lirar ju Toews som även han är en av mina favorit spelare.
Citera
2011-06-24, 20:48
Medlem
Mithrandirs avatar
Började hålla på Edmonton redan 85-86 då jag fick upp ögonen för NHL, men bytte till Chicago efter att Gretzky tradats mycket p.g.a de autografer jag fick av Chicagospelare runt 91-92 då jag skrev till mängder av spelare. Fick bl.a ett mycket trevligt brev från Stu Grimson som blev min hjälte
Citera
2011-06-24, 23:30
Medlem
Mitt favoritlag är Pittsburgh Penguins. Det började med att jag som liten tyckte att deras logga var så fin. Minns att jag fick en Penguins t-shirt från min morbror när han hade varit i USA och att killarna i klassen höll på och retades och sa att jag skulle hålla mig till att titta på konståkning. "Tjejer kan ju inget om hockey det vet ju alla och dessutom ska man heja på Foppa!", var en kommentar som jag minns än idag. 16 år senare och jag är fortfarande ett Penguins fan. Jag har varit på matcher och fått autografer och jag kan slå vad om att jag kan mer om hockey än de där töntiga killarna från min lågstadieklass.
Senast redigerad av LiaLiaLin 2011-06-24 kl. 23:35.
Citera
2011-06-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Doh!

För övrigt går det väl ganska hyfsat för Ottawa nu för tiden,det är väl inga lik längre precis eller?

Visst är Ottawa ett bättre lag idag. Men nu pratade jag ju om när jag började hålla på Detroit, och då var det ju som både du och jag sa att Ottawa var bottengänget.
Citera
2011-06-25, 14:56
Medlem
MrHellmans avatar
Lite ovanligt men favoritlaget blev Dallas Stars, detta beror på att när jag var mindre så drogs jag direkt till detta laget när jag spelade NHL spelen. Har därför alltid hejat lite extra på dom!
Sen om hockey verkligen hör hemma i Texas är en annan fråga men det är ju inget man tänker på som liten pojke

På senare tid har jag även börjat följa Chicago lite för att jag tycker dom har ett bra lag med många fina lirare!
Citera
2011-06-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHellman
Lite ovanligt men favoritlaget blev Dallas Stars, detta beror på att när jag var mindre så drogs jag direkt till detta laget när jag spelade NHL spelen. Har därför alltid hejat lite extra på dom!
Sen om hockey verkligen hör hemma i Texas är en annan fråga men det är ju inget man tänker på som liten pojke

På senare tid har jag även börjat följa Chicago lite för att jag tycker dom har ett bra lag med många fina lirare!

Då kanske du gillade Chicago tidigare med me spelare som Chelios, Amonte, Roenick, Belfour, Coffey, Gilmour, Zhamnov, Gary Suter, Probert? Jag gillade Chicago på 90talet, men höll\håller på Detroit.
Citera
2011-06-26, 20:26
Medlem
Började följa Chicago i början på 90-talet. Kommer inte ihåg exakt när, men minns att jag inte ville att Pittsburgh skulle vinna finalen 92, eftersom "alla andra" höll på dem, så antagligen var det väl där någonstans det började.

Efter det så fastnade jag för deras spelare, och den fantastiska tröjan
Citera
2011-06-29, 23:30
Medlem
NHL 98 är orsaken till att jag hejar på Boston. Gillade loggan och spelade det hela tiden. Fick 2001 en mössa med det stora B:et. Så ja, i 12-13 år är det Boston som gäller och trots att jag var i Kroatien under de 2 sista finalmatcherna köpte jag faktiskt internet-tid bara för att kunna se klart finalserien. haha
Citera
2011-06-30, 01:53
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
NHL 98 är orsaken till att jag hejar på Boston. Gillade loggan och spelade det hela tiden. Fick 2001 en mössa med det stora B:et. Så ja, i 12-13 år är det Boston som gäller och trots att jag var i Kroatien under de 2 sista finalmatcherna köpte jag faktiskt internet-tid bara för att kunna se klart finalserien. haha
Wow, här har vi äkta supportertakter gubbs!
Citera
2011-06-30, 22:25
Medlem
Ja <3333333333333333333333333333333333333333333333333 33333333333
Haha har till och med mäktat med att se dem i TD Garden live
Citera
2011-07-01, 10:18
Medlem
Vet inte varför jag började hålla på Anaheim. Kommer inte från någon hockey intresserad familj och dom klagar också på att jag ser så mycket nhl som jag gör för de tror att skolan lider :P men Anaheim håller jag kärt och ser ca 10-20 matcher per säsong
Citera
2011-07-01, 10:53
Medlem
HerrGarbos avatar
San Jose Sharks i silicon valley.

Född och uppväxt på 90-talet innebar för många att mighty ducks of anaheim var filmen och laget att hålla på, Men de minnen jag har från filmen och deras orignal-logo har alltid varit lite obehagliga och läskiga. Jag måste ha sett fel film eller missupfattat innehållet, då jag trodde det var en typisk "otecknad" film som barn igentligen inte skulle se och att ankan var ett monster/mördare i stil med Jason.

Innan pokemonkorten slog igenom var det dom runda platta diskarna som jag nu inte kan namnet på som dominerade, Och i min samling fanns en haj som bet av en hockeyklubba - mycket coolare än den där läskiga ankan. Jag var då runt 5-6 år och hade ingen aning om vad hajen tillhörde.

Dock dök den upp här och var och jag har svaga minnen av tröjor, hockeykort m.m och inte nog med det så dök hajen upp i den oerhört omtyckta julkalendern Mysteriet på greveholm där sonen Ivar har en Sjs mössa.

Men det var inte för ens efter lockoutsäsongen och Thornton traden som jag fick upp ögonen för nhl och sharks på riktigt, och har sedan dess följt laget. Såg SJS i globen och har sett 80% av alla matcher på stream och varje match i slutspelen.

Är fortarande rädd för Anaheim, men nu beror det mer på deras obehagligt fula jerseys och satan själv corey perry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in