2011-06-16, 12:46
Medlem
Rommelsteins avatar
Inget speciellt lag, men jag har lite tycke för Anaheim Ducks, Calgary Flames och San Jose Sharks.. Ducks har ju Selänne, Flames har Olli Jokinen som är kanske min favoritspelare i hockey öht.. San Jose främst för att min farsa gillar dem.
Citera
2011-06-16, 13:32
Medlem
edberg24s avatar
Jag håller både på Boston, Capitals och Flyers. Det kan verka vara lite mysko då lagen inte gillar varandra speciellt mycket men det är dom jag har vuxit upp med, utom Capitals där mina favoritspelare spelar (Laich och Ovechkin).

Boston är för att jag kommer ihåg att jag fick en riktig matchpuck från slutspelet typ -89 eller när det var. Flyers för att jag tyckte deras tröjor var asballa när jag började spela hockey själv. (Våra tröjor hade samma färger och nästan tryck som Flyers)

Det enda lagen jag hatar är Penguins och Montreal.
Citera
2011-06-16, 13:35
Medlem
knullklassons avatar
Jag höll på San José Sharks när jag var mindre. Det var enbart loggan som jag föll för. Nu när jag är äldre och visare har jag insett att det inte alls är coolt att hålla på lag i NHL överhuvudtaget.
Citera
2011-06-16, 13:35
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kommer ihåg deras tröjor, den var riktigt snygg.
http://espn.go.com/i/magazine/new/050113_islanders2.jpg

Tycker nuvarande (?) är riktigt snygg också
http://www.nhlfansjerseys.com/images...%20Jerseys.jpg

Deras lagfärg är sjukt ball när det kommer till handskarna, vissa Bauer och Easton handskar är helt orangea och lite blått i. Ska se om man inte kan beställa hem ett par såna till nästa säsong
Citera
2011-06-16, 14:27
Medlem
Kruzs avatar
Fastnade för Detroit Red wings. Det var ryssarna i Detroit som gjorde att jag fastnade för just det laget. det var Fetisov, Larionov, Konstantinov, Koslov delar av den stora ryska femman i Ryska landslaget som på den tiden dominerade på isen kan man väl lugnt säga.

Har samtidigt en liten "weak-spot" för Ottawa Senators, av vilken anledning vet jag faktiskt inte. Det har bara blivit så.
Citera
2011-06-16, 21:38
Bannlyst
När Nicklas Bäckström blev draftad av Washington Capitals blev jag intresserad. Följde dem lite lätt under säsongen sedan när Bäckis åkte över så såg jag varenda match. Sen han började i Caps så har jag kanske missat fem matcher.

Jag har just nu Bäckström för han var så jävla dålig denna säsong och ville att caps skulle skicka honom till AHL och hela kittet. Bäckis är långt ifrån min favoritlirare i caps, men utan honom så hade jag varit en neutral åskådare av NHL!
Citera
2011-06-21, 00:06
Medlem
karlolof89s avatar
För att min idol Peter Forsberg spelade i Colorado. Jag hållde på dom tills han bytte lag
Citera
2011-06-21, 21:52
Medlem
cherepanovas avatar
Sommaren 2002, då draftades Alexander Semin av Caps och det var då jag började hålla på dem. Sedan dess har intresset bara växt sig starkare och för mig är det verkligen ett perfekt lag med tanke på alla ryssar (och nu svenskar!) de har.
Citera
2011-06-22, 01:07
Medlem
Mr.Maazes avatar
När jag var 10 år och började spela hockey och följa NHL lite smått blev det Chicago Blackhawks direkt, vet inte varför men nu 10+ år senare är man fortfarande ett troget Blackhawks-fan.

Mr.Maaze
Citera
2011-06-22, 11:25
Medlem
När jag var i lågstadieåldern så höll alla mina kompisar på Red Wings. Det var Yzerman, Fedorov, Shanahan osv. Jag ville vara lite annorlunda och fattade tycke för Flyers som på den tiden hade "Legion of doom" med Renberg, LeClair och Lindros. Sedan dess, Flyers fan!
Citera
2011-06-22, 12:26
Medlem
Började hålla på Columbus Blue Jackets 2000 när dom kom in i ligan, tyckte det var häftigt med ett nytt lag och sedan dess har jag hållt laget kärt. Innan dess hade man "små hållt" på olika lag då man hade ju sina favoritspelare som foppa, yzerman, sakic osv.
Senast redigerad av Nasher 2011-06-22 kl. 12:27. Anledning: stavfel
Citera
2011-06-23, 08:24
Medlem
I början var det ju såklart Mighty Ducks Helt och håller pga filmerna och tröjorna som var så j*vla snygga! Skulle dock ta ett tag innan jag såg min första NHL match med dem, och då hade de ju redan bytt tröjor och lagnamn

Efter det så började jag kolla in vilket lag som spelade roligast hockey. Stannade på Bruins med deras hårda spel med mycket tacklingar och giganten Chara. Chara hade ju även spelat i fbk som jag hejade på förut i ES (Innan SAIK gick upp i Elitserien).

Så, Boston blev det, Kul att se mycket tacklingar och riktigt hårt spel!
Senast redigerad av Kyozoku 2011-06-23 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in