2010-10-20, 16:46
Medlem
zowie.s avatar
Jag minns att när jag var mindre hade jag endast hockey-affischer uppsatta i mitt pojkrum. Bland annat hade jag en ovanför sängen på Gretsky iklädd Edmontons ställ. Men den viktigaste affischen jag hade var en på Peter Forsberg som spelade i Nordiques, så då bestämde jag mig för att heja på Quebec-laget tills min pappa någon gång berättade att laget var sålt. Jag bestämde mig inte för att bli Avs-fan då utan jag behövde hitta ett nytt lag. Jag hade en Los Angeles Kings- och en Anaheim Mighty Ducks-keps, en huvtröja med San José Sharks logga, en New Jersey Devils- och en Detroit Red Wings-t-shirt. Just då tyckte jag att Devils hade häftigast logga så de fick det bli. Mitt första NHL-spel jag lirade var NHL 2003 och jag spelade alltid med Devils som hade Niedermayer, Elias, Nieuwendyk, Langenbrunner, Brodeur,Rafalski, Gomez och Friesen bland andra. Jag älskade det laget då, och saknar självklart spelare från den eran och deras bästa hockey. Jag hejar fortfarande på Devils dock, men nära hjärtat ligger också Colorado och i år även Canucks (på grund av Sedinarna).
Citera
2010-10-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?

Höll på Québec Nordiques som barn och tonåring, mest på grund av språket men Sundin (och Foppa på slutet) gjorde ju inte saken sämre. Att hålla på Avalanche var omöjligt, hatar när lag blir uppköpta och tvingas flytta från hockeystäder till amerikanska städer där ingen ens sett is. Så då blev Habs det naturliga alternativt, speciellt som jag flyttade till Montréal vid ungefär samma tidpunkt.
Citera
2010-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Höll på Québec Nordiques som barn och tonåring, mest på grund av språket men Sundin (och Foppa på slutet) gjorde ju inte saken sämre. Att hålla på Avalanche var omöjligt, hatar när lag blir uppköpta och tvingas flytta från hockeystäder till amerikanska städer där ingen ens sett is. Så då blev Habs det naturliga alternativt, speciellt som jag flyttade till Montréal vid ungefär samma tidpunkt.

Att påstå att folket i Denver, Colorado inte har sett snö är ganska inkorrekt
Citera
2010-10-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4gge

Kommentaren om att lag blir uppköpta och flyttar söderut var mer allmän. Inte så vanligt med is i Dallas, Miami, Anaheim och så vidare. Och jämfört med Québec är Denver på inget sätt en hockeystad.
Citera
2010-10-22, 17:41
Medlem
toxicitys avatar
Beror på när man var mindre och samlade på hockeykort. Gillade Bostons dräkter.
Kan vart runt 93-94. Sedan legender som Bourque,Oates och Neely gjorde ju inte saken sämre.
HAde inget vidare roligt,2000tal men nu är vi på gång igen!
Citera
2010-10-22, 18:07
Medlem
zowie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4gge

Haha. Förstår grundtanken. Att det finns hockeylag i bland annat Arizona och Texas men inget i Québec är verkligen skandal. Man ska komma ut ur en hockey arena och mötas av kyla och iskristall-klädda träd och inte av värme och palmer. Av den anledningen har jag svårt att gilla lag som exempelvis Coyotes och Stars.
Senast redigerad av zowie. 2010-10-22 kl. 18:09. Anledning: Felstavning
Citera
2010-10-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zowie.
Haha. Förstår grundtanken. Att det finns hockeylag i bland annat Arizona och Texas men inget i Québec är verkligen skandal. Man ska komma ut ur en hockey arena och mötas av kyla och iskristall-klädda träd och inte av värme och palmer. Av den anledningen har jag svårt att gilla lag som exempelvis Coyotes och Stars.

I provinsen Québec finns förstås Habs, fortfarande det överlägset bästa NHL-laget i historien (sett till vunna titlar), men i till exempel Manitoba finns inte ett enda lag, och så som sagt inget i staden Québec heller. Håller helt med om kylan, gärna också att man kan se småkillar spela hockey på gatan framför husen. Inte sitta under palmerna och dricka piña coladas omgiven av människor som aldrig sett en puck i sitt liv.
Citera
2010-10-23, 16:50
Medlem
zowie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
I provinsen Québec finns förstås Habs, fortfarande det överlägset bästa NHL-laget i historien (sett till vunna titlar), men i till exempel Manitoba finns inte ett enda lag, och så som sagt inget i staden Québec heller. Håller helt med om kylan, gärna också att man kan se småkillar spela hockey på gatan framför husen. Inte sitta under palmerna och dricka piña coladas omgiven av människor som aldrig sett en puck i sitt liv.

Citera
2010-10-24, 00:30
Medlem
Ja håller på Phoenix coyotes och det har inte med att göra att det ligger i öknen utan för att dom har grymma spelare och en bra målvakt!
Citera
2010-10-24, 20:58
Medlem
zowie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizk123
Ja håller på Phoenix coyotes och det har inte med att göra att det ligger i öknen utan för att dom har grymma spelare och en bra målvakt!

Där ser man. Tycker dock att det finns lag med betydligt bättre trupp och målvakter.
Citera
2010-10-25, 12:50
Medlem
SnygGo16s avatar
Har alltid varit ett NHL-fan. Men det var inte förrän säsongen 05-06 som jag riktigt kunde börja följa denna underbarar liga, i och med att man skaffade sig kabel-tv.
Fram tills dess hade jag inte haft något favoritlag utan man var väll som vilken Svensson som helst och sympatiserade med lagen där Svenskarna befann sig.
Men jag kände att det var dags att välja ett lag och Blue Jackets kändes helt rätt. Ungt lag, både klubb och spelarmässigt.
Sedan ska också tilläggas att de var oerhört spännande att titta på med en Zherdev i form, den karln kan göra allt med pucken.

Det var verkligen overkligt att få se dem i Sverige i år, och förhoppningsvis väntar många resor över pölen för att följa mitt Columbus!
Citera
2010-10-26, 14:26
Bannlyst
Höll på Anaheim ett par år när jag var mindre, för jag hade köpt en keps och gillade loggan.

Håller inte så stor koll på NHL längre, bara Markström/Lindbäck som man är uppväxt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in