2010-04-11, 00:09
Medlem
Slufsgrunkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?

Började redan 1993 som ett skämt. Sedan lade Red Wings de sista pusselbitarna på plats. "Russian five" var ett faktum. Mycket har hänt sedan dess och numera är Red Wings ju, som bekant, ett svensklag mer eller mindre.
Citera
2010-04-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?

Toronto Maple Leafs

Mest för att jag som liten gillade namnet. Sen så blev det så när man lirade NHL 98 att Per Gustafsson var med i spelet.. på den vägen är det.
Citera
2010-04-11, 16:47
Medlem
Sir.Ps avatar
Var som barn besatt av Wayne Gretzky, så Los Angeles Kings blev det naturliga valet. Hade ett tiotal plagg med deras logga, en jävla massa hockeybilder och en stor flagga. Idag följar jag bara detroit när det kommer till NHL. Detta tack vare svenskarna i laget, men kan inte säga att jag håller på detroit på samma sätt som jag gör med t.ex. HV. Kings känns inte särskilt intressant idag...
Citera
2010-04-11, 16:50
Medlem
Colorado avalanche

Har för mig att det var det första laget som jag spelade på något av dom äldre NHL spelen. Sedan att foppa spelade där gjorde ju inte att jag tyckte mindre om laget. Har även för mig att jag var ett fan av Joe Sakic och Patrick Roy.
Citera
2010-04-11, 19:59
Medlem
B. Mystics avatar
Chicago Blackhawks.

Hade precis köpt NHL 96 till Mega Drive. När jag så skulle välja vilket lag jag skulle vara så beslöt jag mig att välja det lag som hade näst högst ranking på målvaktssidan. Det blev alltså hökarna från svenskstaden. Eller om det var bäst ranking på målvaktssidan. Spela roll. så var det iallafall.

På köpet fick man Bob Probert och en stor fascination överhuvudtaget för hockeybusar.
Citera
2010-04-12, 12:34
Medlem
Kaustis avatar
Jag kan inte säga att jag håller åp något speciellt lag idag. Spelar nån svensk så är jag dock gärna på deras sida.

När jag var yngre gillade jag dock Chelios och Belfour i Chicago. Dom hade ju 100 av 100 möjliga skillpoäng på NHL 95. Kanske borde man börja stötta Kane och kompani igen?
Citera
2010-05-03, 20:58
Medlem
Ja det hela började ju med att man som knodd började samla på hockeybilder och man samlade på de som hade coolast logga och då var det ju mitt älskade San Jose Sharks som till slut vann, men blev inte uberfan förns 6.an då det började en ny kille i klassen som spelade hockey och han kunde man snacka matcher med.
Citera
2010-05-03, 21:14
Medlem
Boston Bruins - Sedan man spelade NHL 1999-2000 eller nått sånt. Vet inte varför det blev bruins, men kan nu så här i efterhand inte tänka mig något annat lag
Citera
2010-05-03, 22:45
Medlem
Jag har inget lag att hålla på i NHL, vilket ska jag välja?
Citera
2010-05-03, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jag har inget lag att hålla på i NHL, vilket ska jag välja?

Carolina Hurricanes. De är sämst, vilket innebär att du kommer bli superglad (och superrik om du spelar) ifall de någon gång vinner.
Citera
2010-05-03, 23:34
Medlem
Finns det något lag som spelar frejdig offensiv hockey. Med högt pucktempo hög press och många skönlirare i laget?
Citera
2010-05-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Finns det något lag som spelar frejdig offensiv hockey. Med högt pucktempo hög press och många skönlirare i laget?

Om du inte bryr dig om hur det går i slutspelet så låter Caps som ett bra lag för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in