Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Tack för rådet. Har inte Shoeboy-skummet hemma så jag kör på bensinen lite försiktigt och ser var det slutar. Glömde nämna det men det rör sig om svarta skor ändå, så jag kan komma undan med smärre missar lättare än på ett par bruna skor vill jag tro.
Uppföljning:
Jag duttade lite bensin på en trasa och torkade ganska försiktigt över hela skon, vilket gjorde att den släppte en hel del färg (inte så mycket som jag förväntat mig dock), varpå färgen blev ganska matt.
Därefter smorde jag in skorna med Renovateur (väldigt sparsamt). sen smorde jag in skon med kräm borstade med borste och upprepade samma process en andra gång. Kanske att jag borde ha tagit en 3e gång, då jag var väldigt(!) återhållsam med krämen. Efter omgång 2 av borstning så putsade jag skorna med en putshandske och nu såg de klart trevligare ut än de gjorde innan de fick sig behandlingen. Jag är ingen polish-ivrare så jag får se hur det blir med den biten, men nu skall jag i alla fall inhandla Saphirs Renomat samt deras Dubbin Graisse, som jag tänker testa när jag behöver låta ett par skor få ett rejält lyft.
Tror jag skall testa ovanstående process idag på ett par mörkbruna skor som fått lite för ljus skokräm vid något tillfälle och därför är lite flammig kring vecken.