Citat:
Ursprungligen postat av
WalkStrong
Hej!
Har ett par nya loake cannon i brunt läder. Jag ska använda skorna imorgon men har inte fått hem skokrämen jag beställt än.
När jag köpte skorna fick jag med en burk skoputs från herring, hittade även en gammal "shoe creame" från boston hemma. Hur gör jag nu det bästa av den här situationen? Min första tänkte var att bara putsa dom med skoputsen den här gången för att sedan snörja in med spahire MDO när jag får hem den, men tar skorna stryk av detta?
Nu gissar jag att problemet redan är ur världen men ändå. Personligen brukar jag alltid köra en grundputs med kräm + polish då skorna är nya, har även fått intrycket att de flesta gör det. Den skomakare jag oftast gått till säger dock att endast polish de två första månaderna duger fint. Det är kul att se att folk verkar bry sig om sina första kvalitetsskor men ni behöver inte oroa er så fasligt, det är trots allt bara ett par skor. Ser man till att borsta dem ofta, putsa med skokräm varannan månad eller så, rotera väl och alltid använda skoblock spelar det mindre roll vad man gör eller inte gör första veckan...