2007-07-11, 20:51
Medlem
jens__Es avatar
Hejsan.

Jag skulle behöva göra rent två par skor och nu undrar jag om det går bra å tvätta dom i tvättmaskin.
Det är ett par converse och ett par vans slip-ons.

/Jens
Citera
2007-07-11, 21:33
Medlem
Misstags avatar
i vilket material är skorna? är det canvas så ska det gå bra. jag körde ett par riktigt skitiga låga converseliknande skor på 60 gradig vittvätt, skinande rena och hade inte krympt
Citera
2007-07-11, 21:45
Medlem
glupsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag
i vilket material är skorna? är det canvas så ska det gå bra. jag körde ett par riktigt skitiga låga converseliknande skor på 60 gradig vittvätt, skinande rena och hade inte krympt

Oj, inga limningar som släppt? eller missfärgningar längs sulan? Tvättade min Levis Horse på 40grader och dom vart rena, förutom längst nere vid sulan där det vart en gul rand.

Men ja, det beror ju helt på vilket material skon är gjord av. Men man ska nog försöka att hålla efter skorna så pass så att man inte ska behöva tvätta dom, alltså torka av dom efter varje gång du använt dom. Så man slipper trasiga sömmar, limningar som släpper och missfärgningar.

Ett snabbt tips, använda inte sköljmedel
Citera
2007-07-12, 12:02
Medlem
jens__Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag

Om converse skorna så står det att det är 100% canvas.
Med vans dojjorna vet jag inte.
Citera
2007-07-12, 12:10
Bannlyst
Kört en massa sneakers i maskin, både skinn och canvas:

Stan Smith
Reebok S Carter
Flera olika Nike
All Stars

Funkar klockrent! 40 grader brukar räcka fint...

Skinnskorna brukar jag ge lite färglöst fett efter då de blir lite torra i skinnet...
Citera
2007-07-12, 21:42
Medlem
mojo_13s avatar
om det är tyg dojor så är det bara att slänga dom i ett bad med klorin så blir dom som nya plus att det luktar badhus om skorna.

Det funkade för mig efter jag hade varit på hultsfred, dom vart som nya
Citera
2007-07-13, 15:54
Medlem
Tjippmunks avatar
40 grader i tvättmaskinen så blir dom bra igen
Citera
2008-02-16, 03:23
Medlem
schabo-labos avatar
Har precis slängt in mina favorit adidas i tvättmaskinen. Får se hur de ser ut när de är rena och torra. Spänningen är olidlig.
Citera
2008-02-16, 09:39
Medlem
ergo1024s avatar
Har någon något tips på hur jag kan rengöra mina vita Stan Smiths?
Jag provade med tandborste och tandkräm för några veckor sen men det blev inte riktigt bra...
Citera
2008-02-16, 12:36
Medlem
murdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Har någon något tips på hur jag kan rengöra mina vita Stan Smiths?
Jag provade med tandborste och tandkräm för några veckor sen men det blev inte riktigt bra...

Jag burkar använda en tvättsvamp med ytterst lite diskmedel. Fungerar mot så gott som all smuts.
Dock har jag problem med är råa jeans som färgar av sig. Finns det någon speciell metod mot just det?
Citera
2008-04-11, 16:41
Medlem
Skokräm

Tjenna,
Någon som vet om det finns någon svart skokräm som man kan använda till svarta tygskor(vans)?
Citera
2008-04-11, 16:42
Medlem
zzwampens avatar
Öh? Får man fråga varför? Kan du inte bara tvätta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in