Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-10, 10:15
Medlem
Heinkel: Jag tycker att det blev ett stort lyft, originalfärgen såg väldigt död och trist ut i jämförelse. Måste också säga att jag beundrar ditt mod, jag hade antagligen fått en ångestrelaterad hjärnblödning efter första omgången bensin
Citera
2010-09-10, 14:06
Medlem
Aimberts avatar
Finns det något att göra med en lädersko som har fått en "buckla" framme i tån?
Citera
2010-10-25, 01:46
Medlem
Var kan man hitta mockaspray med färpigment? Har ett par stålgrå mockaskor som fått sig riktigt tråkiga fläckar som inte går bort. Har hittat brun och svart, de flesta skoaffärer har ingen aning om vad jag pratar om när jag frågar.
Jag har provat allt så tips på hur jag ska få dem rena undanbedes.
Citera
2010-10-25, 11:24
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Var kan man hitta mockaspray med färpigment? Har ett par stålgrå mockaskor som fått sig riktigt tråkiga fläckar som inte går bort. Har hittat brun och svart, de flesta skoaffärer har ingen aning om vad jag pratar om när jag frågar.
Jag har provat allt så tips på hur jag ska få dem rena undanbedes.
Jag har bara sett färglös, svart och brun. Är du säker på att det finns andra färger?
Citera
2010-10-25, 13:11
Medlem
Jag har en skokräm som det står "Tan" på, men i sig är den ju brun.
Citera
2010-10-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag har bara sett färglös, svart och brun. Är du säker på att det finns andra färger?

Har ingen aning, jag hoppas bara.
Citera
2010-10-27, 22:53
Medlem
Har ett par mockaskor i min ägo, innan jag använde dem för första gången impegnerade jag skorna väl. Min fråga är bara, hur hanterar man en mockaborste? Hur ofta ska den användas, ska man impegnera på nytt efteråt, hur använder man den? Något annat man kan behöva veta, eller andra tips, är jag mycket tacksam för.
Citera
2010-10-28, 10:09
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Har ett par mockaskor i min ägo, innan jag använde dem för första gången impegnerade jag skorna väl. Min fråga är bara, hur hanterar man en mockaborste? Hur ofta ska den användas, ska man impegnera på nytt efteråt, hur använder man den? Något annat man kan behöva veta, eller andra tips, är jag mycket tacksam för.
Borsta av smutsen från skorna, impregnera, låt torka in, borsta upp ytan. Hur ofta man "ska" göra det vet jag inte, men jag brukar göra det när de ser trötta ut. Använder dem ungefär en gång i veckan och impregnerar dem väl varannan månad.
Citera
2010-11-13, 02:42
Medlem
Maareks avatar
För ett par dagar sedan köpte jag ett par skor via nätet. Brukar i vanliga fall dra mig för att handla just skor via nätet, men jag hade testat dem i en affär innan, där de tyvärr inte hade min storlek, så jag gjorde en chansning.

Hursomhelst, skorna passar utmärkt, men tyvärr så var färgen inte den jag trodde att det skulle vara.

Skorna jag fick hem var mer rödbruna, som på bilden här.

Den färgen jag var ute efter är något i stil med den här.

Går detta att lösa på något vis med skokräm eller dylikt? Alla lösningar och förslag välkomnas!
Citera
2010-11-13, 10:57
Medlem
Agitatzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarek
För ett par dagar sedan köpte jag ett par skor via nätet. Brukar i vanliga fall dra mig för att handla just skor via nätet, men jag hade testat dem i en affär innan, där de tyvärr inte hade min storlek, så jag gjorde en chansning.

Hursomhelst, skorna passar utmärkt, men tyvärr så var färgen inte den jag trodde att det skulle vara.

Skorna jag fick hem var mer rödbruna, som på bilden här.

Den färgen jag var ute efter är något i stil med den här.

Går detta att lösa på något vis med skokräm eller dylikt? Alla lösningar och förslag välkomnas!

Vågar du chansa? Finns olika vax för skinn som gör skorna lite mörkare. Så om du använder ett vax för brunt skinn så borde det ju göra någon skillnad, men det är ju svårt att veta resultatet på förhand.
Det bästa är väl att returnera skorna om du är missnöjd med färgen.
Citera
2010-11-13, 13:19
Medlem
Maareks avatar
Har inget emot att chansa. Har inte hittat skon i min storlek någon annanstans och jag är sjukt nöjd i övrigt.
Citera
2010-11-14, 21:24
Medlem
Shiiiits avatar
Har ett par bruna skinnskor och efter en blöt kväll så har man lyckats göra en 3cm reva i dom som är mycket ljusare än skinnet Nått man kan göra för att få bort den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in