Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Då kanske det är så att du är väldigt begåvad, för jag och och en hel del av dem som jag gått med skulle nog inte beskriva det som något annat än ett hundår.
Nja, jag är som sagt inte speciellt begåvad. Jag har däremot ganska bra hör- och synminne(?) så det gynnas jag helt klart av, har ganska lätt för att se och "förstå" vad andra gör och vad det leder till. Är väl lite "monkey see, monkey do" över det kan jag tänka mig.
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
För mig blir det raka motsatsen då.
Det behöver verkligen inte bli så, jag tycker inte att jag var mycket mer än en average joe när jag började på basåret, men tar man det seriöst så får man verkligen tillfälle att utveckla sin studieteknik och förståelse. Jag rekommenderar verkligen att du söker basåret, tar du det seriöst så tar du dig igenom det.
Citat:
Ursprungligen postat av Duckmysick
Det verkar som att det skillnade på basår och basår, dom flesta jag pratat med säger att basåret på chalmers är jobbigt och ger riktigt bra förberedelser för framtida studier på Chalmers. Bl a en på teknisk fysik som sa att dom som hade gått basåret inte alls hade lika stora problem som dom andra, rent generellt såklart.
Basårsstudierna på de flesta högskolorna i landet ger nog stora fördelar inför kommande studier om man jämför med gymnasiet, de är ju trots allt mer eller mindre till för fortsatta ingenjörsstudier eller liknande.