Citat:
Ursprungligen postat av
cold444
Tjena
Äldre blivande student från Norrbotten som kommit in på KTH tekniskt basår campus HT 2017. Köpte en bostadsrätt och bor norr om Stockholm, bott här nu i ungefär 1,5 veckor med ca 4-5 veckor kvar till skolstart. Ganska taggad även fast jag kommer vara "gammal gubbe".
Jag är säker på att jag kommer ändra mig flera gånger under resans gång men jag har länge varit intresserad av ekonomi och funderade tidigare på att läsa till ekonom. Men nu då jag snöat in mig på ingenjör så känns Industriell Ekonomi mest intressant för mig. Maskinteknik med ekonomi-master är ett annat alternativ.
6 års studier är länge dock och jag är som sagt inte ung. Inte omöjligt att det blir högskoleingenjör istället för civilingenjör med möjlighet till en master om jag känner för det.
Just nu har jag inga aktiviteter som jag håller på med förutom att sadla in och fixa och dona med lägenheten. Kommer säkert att fixa nåt efter att skolan dragit igång som t.ex. engagemang i kåren, träning eller som kontaktperson för utbytesstudenter..
Kul, jag är också från Norrbotten från början men har bott här sen några år tillbaka. Det är bra att du redan har fixat en bostad, det kan bli lite krångligt om man inte har någonstans att bo vid skolstarten.
Jag tycker inte riktigt att man kan vara för gammal för att plugga, om man vill göra någonting annat och har möjligheten så är det väll bara bra.
I är ändå den mest populär utbildningen KTH har att erbjuda, tyvärr innebär det såklart att konkurrensen är relativt hög men den hade inte varit det om den inte var en bra utbildning. Jag har också funderat lite på Maskinteknik, det verkar väldigt intressant och tydligen ska det finnas många jobb. Däremot är jag ganska säker på att jag kommer välja antingen Data, Media eller Elektro, jag behöver bara prata lite mer med de som läser vid programmen. Oavsett hur det blir så är jag övertygad om att de kommande sex åren kommer vara underbara.
Jag hörde att KTHs olika sektioner tävlar mot varandra i ett sport event som kallas THS eller något sånt, jag är inte direkt aktiv i någon sport men jag ska försöka komma med i något volleybollag.