Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Jaså? Själv skulle jag nog skita i dig och rädda min katt. Allting är relativt. Självklart vill de flesta att alla ska ha det bra och ingen dödar någon, alla tror på en gud och att vi var dag mumsar på hallonpaj som gör oss sådär lagom mätta. Men världen ser inte ut så. Vi bryr oss om de som är nära och kära, och om vi i dagens samhälle hade levt närmare djuren, gårdar, osv. hade vi respekterat och värderat djuren på ett helt annat sätt(vilket det självklart finns folk som gör). Som någon sa innan i tråden är köttindustrin ett resultat av överbefolkningen och att tro du kan "tala vett" med folket och göra dem till bättre människor är lönlöst. Det är ju som du säger Xcore, att människor är dumma osv., vilket självklart är sant. Så.. ge fan i att försöka tala vett i dem då? Spräng bort några svensson och _förändra_ istället för att föreläsa om hur vänlig och fin du är.
Det är ju en snygg ursäkt, - Allting är relativt. Skall jag säga det nästa gång jag sätter upp en djurfabrik då? Att inte världen är speciellt bra har du helt rätt i, och vilkas fel är det? Jag tror inte du behöver speciellt lång betänketid, inte jag heller.
Köttindustrin är ett resultat av girighet och bekvämlighet, precis som allt annat vi sätter upp eller uppfinner som skall "förenkla", göra det "bekvämare" och "billigare" för oss att utarma planeten. Resultatet för de som utsätts skiter vi tyvärr i. Djur har inga som helst rättigheter i vårt "fina" samhälle, tyvärr.
Visst, folk är egoistiska, dumma och ser inte längre än näsan räcker, i alla fall inte medans det finns tid, sen är det försent. Jag skrev en bok, men när jag upptäckte hur folk ser världen och hur trångsynta de är, så gav jag helt enkelt upp. Lönlöst att ens försöka få folk att se annorlunda på nånting.
Vad boken hette?
"Lär dig se och höra"
Citat Xcore
"Folk ser sällan det som de
egentligen ser, utan det som de
vill se, till sist blir det som de
vill se till det som de
egentligen ser"
Sing along...........
varje dag får jag ett nytt bevis
folk är idioter
inte konstigt att vårt land är i kris
folk är idioter
jag vill att alla försvann
död åt gemene man
ge mig ett gevär
folk är idioter
http://sr.se/p3/rally/texter/21.stm
Och visst har du rätt, varför lägga ned tid på att försöka övertyga någon, de lär inte lyssna ändå. Och angående min flotta signatur, den gäller givetvis mig själv också, jag är ju också människa, eller hur?. Vi är den dummaste rasen på den här sidan universum.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Äh, sluta löja dig. Du säljer hellre en bakterie, insekt, groda eller ciklid än att själv offra dig; eller hur ?
Det handlar inte om att lida. Det handlar om att sätta referensramar mellan olika levande organismer.
MEN VAFAN BUHUHUHU ... BAKTERIER OCH VIRUS MÅSTE LEVA PÅ LANDET; I FRIA SKOGAR !!!! ELLER ?
Sätt upp en terminologi om vad som "inte skall få leva fritt och vad som skall få leva fritt"; så återkommer jag. Detta inkluderar brun/svart råttor, hundratals olika arter av kackerlackor, husspindlar, myggor ( inkl. de som sprider malaria, dvs. ett par av våra svenska myggor), husflugor, svartmyror osv.. jaja.
Det jag pratade om var experiment (ofta väldigt grymma sådana) på katter, apor, kaniner, möss, odyl. Sånt följer jag helst inte eftersom jag inte klarar av det. Jodå, jag har läst om en del riktigt otrevliga sådana experiment.
Du förstår poängen utan att dra det för långt, eller?
Jag är emot djurfabriker samt att man plågar djur i onödan därför att man inte vill genomgå samma sak själv. Djuren har lika stor rätt som vi till planeten.