Dom som kidnappar dessa djur och sedan dumpar dom i skogen är dom största djurplågarna som finns. Dessutom torterar katter genom vegan mat är bara början. Ledsen om jag är hård i mina ord men det gör ont i mig när jag tänker på dom stackars djuren.
Dom aldra flesta dör en långsam och plågsam död redan dom första timmarna. Antagligen dör ett par under kidnappningen och transporten också.
Om djuren hade varit kvar så hade dom klarat sig mycket bättre. Se det så här enkelt. Varför tror ni djuren dör? Jo för att naturen är hård. Varför överlever djuren som dom har det nu? För att dom har det mycket bättre.
Okej läste en artikel med en "befriare" som var ganska hög inom något sådant som DBF eller FDR, När han fick en fråga som löd ungefär:
-"Vad tycker du om att 98 % av djuren dör inom 48 timmar från att ni har släppt dom?"
-"Dom får åtminstone dom sista minutrarna i frihet och känna det i sina små kroppar"
Killen trodde verkligen att djuren ens kan uppfatta en sådan sak som frihet och att dom skulle tycka det är en bra sak trots rovdjuren.
Jag skulle vilja dra ut han på en isbelagd sjö, tvinga av honom alla kläder och fråga honom om han är nöjd med sin frihet utan kläder?