2007-07-11, 11:44
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Alex är en dagsslända som enbart är satt för att locka folk till skittidningen Aftonbladet. Det kvittar vad alla tycker om honom då folk läser skiten. Han är verkligen ine begåvad. Det räcler at vara kontroversiell och hoppa på folk då och då. Han är snart borta så simma lugnt!

Har du läst något lite längre eller mer seriöst han skrivit? Alex är en mycket begåvad stilist.
2007-07-11, 12:11
Medlem
Otympligs avatar
Jag kom in i tråden lutandes åt TS's håll, lite. Men efter att ha läst länkarna så tycker jag tamefan att han är lite rolig.
2007-07-11, 12:23
Medlem
aikonstyles avatar
Jag som trodde att trådskaparen skulle ha något vettigt att komma med, så visar det sig att han inte förstått ett skit.

Det bara rinner massa ord som inte har något med saken att göra och han förklarar sig dum i inlägg efter inlägg. Det är nästan starkt gjort.
2007-07-11, 12:33
Medlem
D3ans avatar
vill bara påpeka för framförallt trådskaparen, detta stod på bloggen när ja vaknade precis...
Citat:
"Min dagbok nådde under gårdagskvällen en absolut toppnotering.
Jag har nu 200 000 besökare i veckan,"
haha du inser att du är del i de här va
2007-07-11, 13:01
Medlem
Coleridges avatar
Titta på denna, om du efter det fortfarande inte fattar att många av AS inlägg är med glimten i ögat så är du dum i huvudet.

http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/463397/
2007-07-11, 13:09
Medlem
Ledarens avatar
Han är riktigt rolig och har bra ideer och åsikter om saker och ting. Jag läser hans blogg varje dag.
2007-07-11, 13:14
Medlem
Jag hade svårt för honom i början men sedan han började blogg på aftonbladet så gav jag honom en chans.... Nu är man nästan beroende.
Har till och med börjat kolla in hans brors blogg och han har sina ljusa stunder.
Dock så är hans tjej´s blogg inte mycket att läsa... Hon försöker göra det AS gör men är inte ens i närheten
2007-07-11, 13:20
Medlem
Raouls avatar
Varför bry sig?
Låt honom skriva vadhelst han önskar kräka ur sig, så länge någon vill avlöna honom för det så är det ok med mig. Inte för att jag skulle få för mig att läsa något, eller är det inte skriver han gör?
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hade jag inte råkat läsa en liten spalt i .Se (Aftonbladets gratistidning på tunnelbanan i Stockholm bl a ) där han erkände sej pennaliserad av hantverkare, så hade jag helt ärligt inte känt igen hans namn.
Kanske är han lite mindre betydelsefull än vad både ni och han själv vill tro?
Instämmer, men byter .SE mot FB. Hade jag inte hängt i skvallerforat på FB hade jag inte känt igen hans namn, ärligt talat. Har aldrig sett röken av honom utanför nämnda skvalleravdelning...
Antingen är jag väldigt o-inne, eller så är människan ännu en stureplansfixerad pajas?
2007-07-11, 13:22
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Problemet är att Alex inte vara skriver "provocerande" utan kommer med rena faktafel, såsom att han hävdar att det är han och Fredrik Reinfeld som är sveriges största bloggare när Fredrik så vitt jag vet aldrig skrivit i en blogg.

Sedan så är det knappast för att provocera som han tar udda namn på sin "ute & innelista" utan snarare för att lille Alex inte begriper bättre.

För att koncentrera sig på hans blogg. Man bara slänger ett öga på en video som han har lagt upp med sin lillebror kalle med överskriften:

Han tror i sin enfald att b-kändisen Carolina Gynning raggar på Alex lillebror C-kändisen Calle

Sedan att skriva flera blogginlägg om ett IQ-test, ett inlägg som lyder som följande är både hånfullt och förnedrande. Knappast "intelligent provocerande". Dessutom styrker han inte sitt påstående med tillräckliga bevis utan bara ett litet diagram:

Jag orkar inte ens gå in i en diskussion med dig, allt du skrivit hittils bevisar bortom allt tvivel att du helt enkelt missar hela konceptet. Jag måste verkligen anstränga mig för att inte kunna se den skämtsamma undertonen i de exempel du har tagit upp, men du lyckas ideligen, kan inte annat än beklaga.
2007-07-11, 13:43
Medlem
Dharmas avatar
Succéfamiljen Schulman!
Skrivet av Alex Schulman 11 juli 2007, klockan 10:50

Min dagbok nådde under gårdagskvällen en absolut toppnotering. Jag har nu 200 000 besökare i veckan, enligt Bloggportalen.se.. Det gör att min dagbok inte bara är Sveriges i särklass största blogg - numera tillhör den toppskiktet av sajter över huvud taget i hela landet.
2007-07-11, 18:41
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Förrutom stulna bilder från stureplan.se publicerade Alex nyligen en artikel där han stoltserade över ett IQ-test där han enligt egen utsago fick 125 i IQ.
När hans läsare påpekade att de fick högre än honom skapade han ett blogginlägg med titeln "Om era lögner" i vilket han anklagar sina läsare för att ljuga.
Vet du vad, jag tror han har rätt i sina anklagelser. Det låter rätt rimligt att begåvade underviker hans blogg och Aftonbladet överhuvudtaget.
2007-07-11, 18:44
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hur många är det som liksom jag börjar misstänka att trådskaparen har ett visst intresse i att se bloggen få många besökare?

Jag skriver inte direkt ut vem jag misstänker vara trådskapare - för det skulle strida mot regel 1.06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in