Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-01, 17:40
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Göran åkte dit tillsammans med DK 1990. Snutsonen har jag inte hört talas om innan händelsen tillsammans med DK.

Göran var allmänt känd under ett par år, han arrangerade demonstrationer, var med i NRP, såna saker. Dock finns inte så mkt att hitta om man googlar.
Men då det begav sig var han väl kanske lite av en hotshot.

Det kom på tal några år senare när han blivit lite "hipp", efter att han haft Svarta orden med DK och sedan börjat dona med Dragon Rouge samt klubben Pandemonium.

Nej, det ringer ingen klocka alls. 80-82 är något yngre än mig men borde ändå hört om det. Du har inga namn alls att gå på?

Aha okej mina kunskaper sträcker väl sig inte längre än till aftonbladets m.fl kartläggningar i slutet på 90 talet å framåt å artiklar i expo osv.. Men vissa här i Gbg hör man ju om ändå men har aldrig hört om "Dk" heller kanske kallas han något annat med jag hört om...Ingen av dm va från Kålltorp eller så va? Nee man brukar inte hitta så mycket sånt på nätet iaf inte gamla Gbg dråp har googlat en massa efter olika händelser.. Vad är Svarta Orden och Dragon Rouge?
Är han nazist fortfarande? Är han fortfarande "farlig"?
Citera
2008-04-01, 18:01
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Aha okej mina kunskaper sträcker väl sig inte längre än till aftonbladets m.fl kartläggningar i slutet på 90 talet å framåt å artiklar i expo osv.. Men vissa här i Gbg hör man ju om ändå men har aldrig hört om "Dk" heller kanske kallas han något annat med jag hört om...Ingen av dm va från Kålltorp eller så va? Nee man brukar inte hitta så mycket sånt på nätet iaf inte gamla Gbg dråp har googlat en massa efter olika händelser.. Vad är Svarta Orden och Dragon Rouge?
Är han nazist fortfarande? Är han fortfarande "farlig"?

DK har alltid gått under just DK. Men som sagt, suttit på hispan länge, och nu med särskild utskrivningsprövning.

Nej, Göran är från början från angered, men bor nu i Linné. DK vet jag inte vart han kom ifrån om jag ska vara ärlig.

Svarta Orden var naziockultistiskt , det var väl inte många medlemmar utöver Göran och DK. Det var när de började hålla på med sitt hokus pokus som det började skära sig med resten av Heil-gubbarna.

Dragon Rouge är också ockult-tjosan, http://www.dragonrouge.net/swedish/aktuellt.htm

Nja, jag vet inte vad man ska kalla honom nuförtiden. Han är något av en kappvändare, är han med några som har den läggningen tycker han likadant, men är det andra med vill han inte kännas vid såna saker osv osv. Det ser väl itne bra ut bland hans nya goth-kompisar.

Du har säkert settt honom, knappt medellängd, lite stissig, ett tag hade han även en liten flottig hästsvans.

Han var med i Blågul nazism bland annat, hade på sig rånarluva och pratade om svarta orden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svarta_Orden
Citera
2008-04-01, 18:35
Medlem
David416s avatar
Citat:
DK har alltid gått under just DK. Men som sagt, suttit på hispan länge, och nu med särskild utskrivningsprövning.

Nej, Göran är från början från angered, men bor nu i Linné. DK vet jag inte vart han kom ifrån om jag ska vara ärlig.

Svarta Orden var naziockultistiskt , det var väl inte många medlemmar utöver Göran och DK. Det var när de började hålla på med sitt hokus pokus som det började skära sig med resten av Heil-gubbarna.

Dragon Rouge är också ockult-tjosan, http://www.dragonrouge.net/swedish/aktuellt.htm

Nja, jag vet inte vad man ska kalla honom nuförtiden. Han är något av en kappvändare, är han med några som har den läggningen tycker han likadant, men är det andra med vill han inte kännas vid såna saker osv osv. Det ser väl itne bra ut bland hans nya goth-kompisar.

Du har säkert settt honom, knappt medellängd, lite stissig, ett tag hade han även en liten flottig hästsvans.

Han var med i Blågul nazism bland annat, hade på sig rånarluva och pratade om svarta orden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svarta_Orden

Jo men det är han som jag gått på stadsvandringar med, hade flottigt hår med en hästsvans och det e ju samma nick med..han pratade lite speciellt med har jag för mig...
hmm blågul nazism vet jag inte om jag sett faktiskt... Dom hade inget med MLO att göra eller kom MLO efter dom i Gbg?
Citera
2008-04-01, 19:00
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Jo men det är han som jag gått på stadsvandringar med, hade flottigt hår med en hästsvans och det e ju samma nick med..han pratade lite speciellt med har jag för mig...
hmm blågul nazism vet jag inte om jag sett faktiskt... Dom hade inget med MLO att göra eller kom MLO efter dom i Gbg?

Blågul nazism gick på svt för ganska länge sedan..

Nej, det var helt skilda saker.

Ja, han pratar lite speciellt, läspar nästan också. Upprepar gärna vad andra säger. "visst är det så, visst är det så" är ett typiskt göran-uttryck.
Citera
2008-04-01, 19:15
Medlem
Citat:
Blågul nazism gick på svt för ganska länge sedan..

Nej, det var helt skilda saker.

Ja, han pratar lite speciellt, läspar nästan också. Upprepar gärna vad andra säger. "visst är det så, visst är det så" är ett typiskt göran-uttryck.

Joo det stämmer! Aha okej men det var inte om satanism och dyl i den med eller? Sett en dokumentär med en del knepiga sådana killar som gick på tv för en massa årsen..Där hade nån rånarluva tror jag..
Okej hade för mig att någon av dom som dömdes för "bög/satanist-mordet" på ramberget var lite "nazistisk" fast han var invandrare... Dom borde väl legat rätt nära varandra tisdsmässigt..

EDIT: Hehe råkade posta från en kompis konto... Lånande hans dator/David416
Citera
2008-04-01, 19:19
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoon
Joo det stämmer! Aha okej men det var inte om satanism och dyl i den med eller? Sett en dokumentär med en del knepiga sådana killar som gick på tv för en massa årsen..Där hade nån rånarluva tror jag..
Okej hade för mig att någon av dom som dömdes för "bög/satanist-mordet" på ramberget var lite "nazistisk" fast han var invandrare... Dom borde väl legat rätt nära varandra tisdsmässigt..

EDIT: Hehe råkade posta från en kompis konto... Lånande hans dator/David416

De kan ha varit med där också. Tror iofs att de var med i båda programmen. Vlad var med där, han som var med om homomordet på Ramberget. Han satt i ett muggigt hönshus typ. Detta var i satanist-programmet, tror Siewert var programledare. Detta tror jag gick nångång 95-96

Nåt att slå till på kanske? http://www.levandehistoria.se/node/143

Många roliga scener med, bland annat Donald Hanssons klassiska uttalande om judar.
Citera
2008-04-02, 10:55
Medlem
David416s avatar
Citat:
De kan ha varit med där också. Tror iofs att de var med i båda programmen. Vlad var med där, han som var med om homomordet på Ramberget. Han satt i ett muggigt hönshus typ. Detta var i satanist-programmet, tror Siewert var programledare. Detta tror jag gick nångång 95-96

Nåt att slå till på kanske? http://www.levandehistoria.se/node/143

Många roliga scener med, bland annat Donald Hanssons klassiska uttalande om judar.

Aha okej! Jo får beställa den, Tack för bra länkar i din inlägg btw
Citera
2008-04-02, 11:29
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Aha okej! Jo får beställa den, Tack för bra länkar i din inlägg btw

Notera att det bara är del 3 som är "moderna" grejer.
Citera
2008-04-02, 11:32
Medlem
David416s avatar
Citat:
Notera att det bara är del 3 som är "moderna" grejer.

Jo läste att det var nått sånt, Men den verkar bra..

Känns som att jag kan behöva lära mig lite sån historia med
Citera
2008-04-03, 11:14
Medlem
master_bs avatar
Ingen som har några rövarhistorier om Kortedala-Gamlestan från sent 70-tal, tidigt 80-tal?
Citera
2008-04-04, 22:09
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Ingen som har några rövarhistorier om Kortedala-Gamlestan från sent 70-tal, tidigt 80-tal?

En som härja i Kortedala på den tiden var väl Rickard Tyft, född -56. Minns att han spelade fotboll i ÖIS som pojklagsspelare, för att sedan gå till Götaholm. Flippa väl ut fullständigt senare o blev av med ena örat då han ramla under en spårvagn.... Vet att avled då han blev påkörd då han gick mot trafiken på någon gata i stan.

De flesta i Kortedala på den tiden höll väl till på Kortedala torg o några på "Norra torget" uppe vid Januarigatan ?

"Svarten", "Toke Kent", Stefan Hagberg mfl mfl. Är det någon som vet hur det är med Hagberg idag? Har för mig att han flyttade neråt Varbergstrakten ?

Försöker drar mig till minnes namnet på den killen som knivhögg en ung kille till döds på Timmens fritidsgård i K-dala på 70-talet. Nån som minns?
Citera
2008-05-01, 09:37
Medlem
Någon som hört talas om martin kobbel, reine fredriksson, janne olofsson, "berra"? höll igång i göteborg under 70-80 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in