Citat:
Sedan har du några av dem som var en riktig maktfaktor där, de sitter idag vid Gamlestadstorget för att de lämnas ifred mer där samt att jag vet en sa,Ad**e, att på F-Torg så kunde det komma folk från förr som han lekte ner i backen, som skulle börja dabbas nu, 20 årefter närt de såg hur svag han är. Så han bytte miljö bort mot Gamlestan, plus att jag blev så glad en gång när det var gamla töntar som skulle hoppa på Ad'e och N-pierre klev emellan för då var han i bra skick vilket han är nu med, relativt sett. Han minns när Adde räddade honom på torget från den uppretade mobben, en gång när han lappade till en av Aziz-bröderna, Meher, den yngste, och han blev rädd och sprang och hämtade Usama och Sam och massa andra kom. Eller det mest kända, när assyrerna hade en konflikt med Pierre, det var ju bara assyrier på den tiden, en förening, en kyrka, nu ska ju vissa vara syrianer helt plötsligt, men iaf så kommer det en jävla samling gubbar, 20-30 uppretade gubbar som fick fatt på Pierre nere vid spåret, och då Adde hade en av sina bästa polare bland dem, inte just där med hans polare, B''''e, var ju en väldigt respekterad Assyrier, så lyssnade de på honom för de var i färd med att slå på honom framför folk och väktarna och hela skiten. Då låg han illa till pierre, fy fan. Och att han inte glömt det och vill typ hjälpa tillbaka tyckte jag var så jäkla bra gjort, nästan fint för de hade kanske haft ihjäl Adde som inte kunde försvara sig själv och jag vet att speciellt några från förr är så fega så de tar honom när han e som fullast och svagast, då får han tjuvsmällar och skit.
Jag snackade med Pierre efter det och sa att hans agerande var ruskigt fint gjort och att Adde som inte fattade hur illa det var, att Pierre skulle veta hur mycket han uppskattade det. För Adde har sagt till mig, jag var nära vän till honom när han bodde vid Axel D-torg, att det var så jävla jobbigt att hela tiden se sig om så att inte någon jävla mes från förr uttnyttjade läget.
Fö är det så tragiskt att se en av stadens definitivt tyffaste killar, numera vara en skör spillra som är ett lätt byte. Hemskt. För Adde var aldrig feg, slog på folk för att han kunde utan han slog dem som han hamnade i konflikt med. Peter Malm hade en fet höger på den tiden men han åkte alltid på pumpen mot Adde, men han har varit en av dem som försökt ta Adde nu, den fega nollan.