2016-12-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Sitter en där med tatuering på halsen och ser inte pigg ut nästan likblek är han.
Sedan har du några av dem som var en riktig maktfaktor där, de sitter idag vid Gamlestadstorget för att de lämnas ifred mer där samt att jag vet en sa,Ad**e, att på F-Torg så kunde det komma folk från förr som han lekte ner i backen, som skulle börja dabbas nu, 20 årefter närt de såg hur svag han är. Så han bytte miljö bort mot Gamlestan, plus att jag blev så glad en gång när det var gamla töntar som skulle hoppa på Ad'e och N-pierre klev emellan för då var han i bra skick vilket han är nu med, relativt sett. Han minns när Adde räddade honom på torget från den uppretade mobben, en gång när han lappade till en av Aziz-bröderna, Meher, den yngste, och han blev rädd och sprang och hämtade Usama och Sam och massa andra kom. Eller det mest kända, när assyrerna hade en konflikt med Pierre, det var ju bara assyrier på den tiden, en förening, en kyrka, nu ska ju vissa vara syrianer helt plötsligt, men iaf så kommer det en jävla samling gubbar, 20-30 uppretade gubbar som fick fatt på Pierre nere vid spåret, och då Adde hade en av sina bästa polare bland dem, inte just där med hans polare, B''''e, var ju en väldigt respekterad Assyrier, så lyssnade de på honom för de var i färd med att slå på honom framför folk och väktarna och hela skiten. Då låg han illa till pierre, fy fan.

Och att han inte glömt det och vill typ hjälpa tillbaka tyckte jag var så jäkla bra gjort, nästan fint för de hade kanske haft ihjäl Adde som inte kunde försvara sig själv och jag vet att speciellt några från förr är så fega så de tar honom när han e som fullast och svagast, då får han tjuvsmällar och skit.

Jag snackade med Pierre efter det och sa att hans agerande var ruskigt fint gjort och att Adde som inte fattade hur illa det var, att Pierre skulle veta hur mycket han uppskattade det. För Adde har sagt till mig, jag var nära vän till honom när han bodde vid Axel D-torg, att det var så jävla jobbigt att hela tiden se sig om så att inte någon jävla mes från förr uttnyttjade läget.

Fö är det så tragiskt att se en av stadens definitivt tyffaste killar, numera vara en skör spillra som är ett lätt byte. Hemskt. För Adde var aldrig feg, slog på folk för att han kunde utan han slog dem som han hamnade i konflikt med. Peter Malm hade en fet höger på den tiden men han åkte alltid på pumpen mot Adde, men han har varit en av dem som försökt ta Adde nu, den fega nollan.
Citera
2016-12-06, 11:55
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Sedan har du några av dem som var en riktig maktfaktor där, de sitter idag vid Gamlestadstorget för att de lämnas ifred mer där samt att jag vet en sa,Ad**e, att på F-Torg så kunde det komma folk från förr som han lekte ner i backen, som skulle börja dabbas nu, 20 årefter närt de såg hur svag han är. Så han bytte miljö bort mot Gamlestan, plus att jag blev så glad en gång när det var gamla töntar som skulle hoppa på Ad'e och N-pierre klev emellan för då var han i bra skick vilket han är nu med, relativt sett. Han minns när Adde räddade honom på torget från den uppretade mobben, en gång när han lappade till en av Aziz-bröderna, Meher, den yngste, och han blev rädd och sprang och hämtade Usama och Sam och massa andra kom. Eller det mest kända, när assyrerna hade en konflikt med Pierre, det var ju bara assyrier på den tiden, en förening, en kyrka, nu ska ju vissa vara syrianer helt plötsligt, men iaf så kommer det en jävla samling gubbar, 20-30 uppretade gubbar som fick fatt på Pierre nere vid spåret, och då Adde hade en av sina bästa polare bland dem, inte just där med hans polare, B''''e, var ju en väldigt respekterad Assyrier, så lyssnade de på honom för de var i färd med att slå på honom framför folk och väktarna och hela skiten. Då låg han illa till pierre, fy fan.

Och att han inte glömt det och vill typ hjälpa tillbaka tyckte jag var så jäkla bra gjort, nästan fint för de hade kanske haft ihjäl Adde som inte kunde försvara sig själv och jag vet att speciellt några från förr är så fega så de tar honom när han e som fullast och svagast, då får han tjuvsmällar och skit.

Jag snackade med Pierre efter det och sa att hans agerande var ruskigt fint gjort och att Adde som inte fattade hur illa det var, att Pierre skulle veta hur mycket han uppskattade det. För Adde har sagt till mig, jag var nära vän till honom när han bodde vid Axel D-torg, att det var så jävla jobbigt att hela tiden se sig om så att inte någon jävla mes från förr uttnyttjade läget.

Fö är det så tragiskt att se en av stadens definitivt tyffaste killar, numera vara en skör spillra som är ett lätt byte. Hemskt. För Adde var aldrig feg, slog på folk för att han kunde utan han slog dem som han hamnade i konflikt med. Peter Malm hade en fet höger på den tiden men han åkte alltid på pumpen mot Adde, men han har varit en av dem som försökt ta Adde nu, den fega nollan.

Så han som ser likblek ut med en tatuering på halsen sen ser ut att ha förlorat ett öga heter Adde?
Citera
2016-12-08, 22:38
Medlem
Citat:
Så han som ser likblek ut med en tatuering på halsen sen ser ut att ha förlorat ett öga heter Adde?
Det är"ljuset", han är bara en trasig stackare som inte hör hemma i den här tråden.
Citera
2016-12-12, 21:19
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Det är"ljuset", han är bara en trasig stackare som inte hör hemma i den här tråden.

Jaså vadå vad har han för bakgrund?

Vad hände med de som var med och startade Gamlestans mc?
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-12-12 kl. 21:27.
Citera
2017-01-13, 19:46
Medlem
Inlägg om RK från september 2007 här nedan (RK:s egna tråd: (FB) Yxmördaren Roger Carlsson)

Frågor till någon som har mer info om det dessa användare var inne på:

Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Apropå "Tok-Roger", han jobbade rätt länge på Dailys där Lasse som han senare mördade var ägare och var tillsammans med Lasses dotter ett tag. Kan tillägga att Roger är extremt smart och definitivt ett "raketforskarämne" dock flippade han rejält under sina drogpsykoser, väldigt trevlig och sympatisk när han var "ren".
Vet du eller annan när RK "flippade" första gången ungefär? 80-talet, 90-talet, början av 00-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Att Roger gick loss med yxan hade med tjacket att göra samt att hans morsa hade utsatt honom för incest sedan barnsben, därav kvinnohatet. Han var definitivt inget ämne för raketforskning utan en manipulativ fullblodspsykopat
Samma fråga som ovan. RK och tjack: sedan när?

Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Han sökte t.o.m jobb hos Lasses dotter några år efter mordet.
Efter mordet? När då, vilket år, vad du eller annan känner till?

Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Roger har inte frigång har är fri.
Vet du eller annan användare på Flashback när han blev helt fri?

Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
I vilket fall som helst bor han i Linköping idag och har barn ihop med ett psycho han träffade under en permission.....fin unge det kommer bli
När träffades de, vilket år? Bor han kvar i Linköping?
Någon annan som har koll på dessa frågor (användaren i fråga är avstängd)?

Citat:
Roger var även inblandad i kola härvan med han agenten Kurt i Stockholm på 90 talet när han torskade första gången, nu torskade han igen förra året och skrev en bok om sig själv???
När var det på 90-talet? Vad var RK:s roll i denna härva?
Senast redigerad av nexaty 2017-01-13 kl. 20:26.
Citera
2017-02-19, 22:22
Medlem
Citat:
Sex män har under helgen häktats för grova narkotikabrott och en för grov stöld, efter en razzia på en parkeringsplats utanför Bauhaus i Bäckebol. Samtliga nekar till misstankarna.

Citat:
Flera av de nu frihetsberövade personerna har tidigare fällts för olika typer av knarkhantering. De är födda mellan 1961 och 1984.
I ärendet ingår också en stulen bil av mycket exklusiv modell, som försvann från Skandiahamnen samma dag.

Historia inom BMW-ligan
När fordonet stoppades satt en man i 50-årsåldern bakom ratten.
Han har tillhört den en gång så beryktade BMW-ligan.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ngen-1.4164697
Citera
2017-02-23, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ngen-1.4164697

Tok Roger vart väl blåst på en miljon, när gamle port ägaren o han öppnade en krog i Varberg. Roger stod ju för alla handlingar, han bara skrev under, sen brakade allt ihop. Då flippade Roger helt ur. Det var anledningen till resten. träffade han då o då förut. verkade okej trots det han hade gjort.
Citera
2017-04-02, 06:02
Bannlyst
(FB) Aron (Tayson)

Hittade man turken Tysons mördare? Tyson vs Dano, vem skulle vinna i en fight då?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...surte-1.669111
Citera
2017-04-02, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bråket var mellan två klaner eller som du säger, familjer, och i/kring kyrkan, och det hade en ganska allvarlig grund.

Han var en liten pojke utan sitt prepp. Fullpreppad och påtänd är väl inget att skryta med om man kan vara galen då, liksom.

Helt fel för vid den tiden hade inte splittringen skett mellan Assyrier och Syrianer. Fanns bara Assyriska föreningen då. Denho satt inne så sluta ljug, han kom ut på en bevakad permis, som hade med detta bråket att göra, kan man säga.

OG fanns ju då och Assyrierna var utåt sett iaf de enda. Bråket där de slogs med påkar har INGENTING att göra med några olikheter som de ansåg hos varandra, utan av en helt annan anledning. Det började ju för fasen på en begravning. Detta var efter 1998, jag påstår att det måste varit 99-01, typ. Det var väl efter detta som det började spricka i deras fasad.

Är du efterbliven? De har vart splittrade innan du föddes pojk. Bevisa att Dano satt då, kom ut på permis för detta och varför bråket ägde rum. Ska du läsa fler fuppar din lögnare? När du sög av Ali Khan råttorna så sjönk du ännu mer. Bajenvrak finns nog in real life och inte på nätet som dig.
Citera
2017-04-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
(FB) Aron (Tayson)

Hittade man turken Tysons mördare? Tyson vs Dano, vem skulle vinna i en fight då?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...surte-1.669111
Vem skulle vinna i en fight, din jävla mupp, du vet ju inte vem nån av dem är/var.

Dano hade slaktat Tyson, Tyson kunde inte slåss, det kunde Denho.
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Är du efterbliven? De har vart splittrade innan du föddes pojk. Bevisa att Dano satt då, kom ut på permis för detta och varför bråket ägde rum. Ska du läsa fler fuppar din lögnare? När du sög av Ali Khan råttorna så sjönk du ännu mer. Bajenvrak finns nog in real life och inte på nätet som dig.
Denho satt nästan hela kriget med albanerna, Nas''och Denho träffades ju på ett besök av N´, din idiot. Det började typ år 2000, med OG, och då var det ju just Assyriska flaggan som de hade som symbol, fanns inga syrianer utåt, ingen förening.

Haha, vem hade vunnit i en fight, din jävla nolla
Citera
2017-04-03, 23:24
Medlem
Gaupes avatar
Kan hända detta är en lite äldre lirare men är det någon som känner till Gaddas från biskopsgården?
Skulle ha varit blind och ha mördat nån tjej.
Citera
2017-04-04, 19:28
Medlem
Antar att allt är relativt men visst kunde Orhan ta för sig och han var inte rädd av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in