2012-08-14, 21:49
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Läs ditt påstående igen samt min fråga och kom tillbaka, istället för att ägna tid åt påhopp som saknar grund.
om du läser vad du själv skrivit så ser du att påhoppen, dem står du för.

ta en gammal svensk katekes och bilda dig uppfattning om språket, säker på att det ger dig de förklaringar du verkar fråga efter, fast du frågar inte, du som sagt leker med ord, du kan gå till annat forum och fråga vad bön är och få ett vackert svar som passar ditt humör.
Citera
2012-08-14, 21:53
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
om du läser vad du själv skrivit så ser du att påhoppen, dem står du för.

ta en gammal svensk katekes och bilda dig uppfattning om språket, säker på att det ger dig de förklaringar du verkar fråga efter, fast du frågar inte, du som sagt leker med ord, du kan gå till annat forum och fråga vad bön är och få ett vackert svar som passar ditt humör.
Du är dvs inkapabel att förstå frågan och inkapabel att ge mig belägg för ditt påstående. Ännu ett bevis på att lägre IQ korrelerar med en tro på Gud
Citera
2012-08-14, 21:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du är dvs inkapabel att förstå frågan och inkapabel att ge mig belägg för ditt påstående. Ännu ett bevis på att lägre IQ korrelerar med en tro på Gud
Kunskap om hur gud uppfattas och dina utomstående uppfattningar om bibel koran och andra skrifter är två ting, du har teosofi och så har du religionsutövare, du misstar dig på begreppen och läser alltså fortfarande språket fel. Särskilt syftar du galet.

Är det så att du uppfattar dig som filosof så tycker jag inte du lyckas.
Citera
2012-08-14, 22:09
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Kunskap om hur gud uppfattas och dina utomstående uppfattningar om bibel koran och andra skrifter är två ting, du har teosofi och så har du religionsutövare, du misstar dig på begreppen och läser alltså fortfarande språket fel. Särskilt syftar du galet.

Är det så att du uppfattar dig som filosof så tycker jag inte du lyckas.
Och detta är relevant för diskussionen därför att?
Citera
2012-08-14, 22:14
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Och detta är relevant för diskussionen därför att?
Klart det är relevant, forumet tar upp diskussionen "gud"

gud återfinns alltså i skrifter och du har vad du visat svårt med de religiösa begreppen, vad är nytt med det.

bön och gud är relaterade till varandra, men det förstår du nog inte, det är operation omkullkastning för din del.
Citera
2012-08-14, 22:19
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Klart det är relevant, forumet tar upp diskussionen "gud"

gud återfinns alltså i skrifter och du har vad du visat svårt med de religiösa begreppen, vad är nytt med det.

bön och gud är relaterade till varandra, men det förstår du nog inte, det är operation omkullkastning för din del.
Vad jag ville ha svar på, var om bön ger effekt i form av gudomligt ingripande. Du påstod att det gjorde det. Jag efterfrågade därpå om belägg för detta vilket du inte har gett. Allt annat du har babblat om är irrelevant.
Citera
2012-08-14, 23:04
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vad jag ville ha svar på, var om bön ger effekt i form av gudomligt ingripande. Du påstod att det gjorde det. Jag efterfrågade därpå om belägg för detta vilket du inte har gett. Allt annat du har babblat om är irrelevant.
nej jag svarade faktiskt att bön sker mellan människor, ändå sitter du och smyger in en fel beskrivning av det jag sade, taffligt av dig, diskussionen om bön är slut.

jag sade inte, att gud ingriper vid böner, jag förklarade upprinnelsen till böner,därför inget mer att tillägga om din s.k fråga om bön.
Citera
2012-08-14, 23:09
Medlem
baylifes avatar
Citat:
nej jag svarade faktiskt att bön sker mellan människor, ändå sitter du och smyger in en fel beskrivning av det jag sade, taffligt av dig, diskussionen om bön är slut.

jag sade inte, att gud ingriper vid böner, jag förklarade upprinnelsen till böner,därför inget mer att tillägga om din s.k fråga om bön.
Du svarade på mitt inlägg "dvs, bön har ingen verkan." och påstod att bön hade verkan. Du utgick därmed från min definition av formuleringen, dvs. huruvida bön gav verkan i form av gudomligt ingripande. Taffligt av dig, diskussionen om bön är slut.

Samt, att du har förklarat upprinnelsen till böner, är just det som jag anser är irrelevant då det inte svarar på min fråga.
Senast redigerad av baylife 2012-08-14 kl. 23:15.
Citera
2012-08-15, 00:11
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du svarade på mitt inlägg "dvs, bön har ingen verkan." och påstod att bön hade verkan. Du utgick därmed från min definition av formuleringen, dvs. huruvida bön gav verkan i form av gudomligt ingripande. Taffligt av dig, diskussionen om bön är slut.

Samt, att du har förklarat upprinnelsen till böner, är just det som jag anser är irrelevant då det inte svarar på min fråga.
Återigen en tafflighet till, jag berörde inte ens guds ingripande, jag svarade på saken om vad bön är och om det hjälper, ja det hjälper att be varandra om varor och tjänster.
Det har inget med gud att göra, gud återfinns enbart i religiösa ceremonier där avancerad hypnos äger rum med lite belöningar, som förstärker tron att det är guds ingripande som jobbar när det i själva verket är mäniskors viljor eller oviljor som avgör.
Citera
2012-08-15, 00:17
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Återigen en tafflighet till, jag berörde inte ens guds ingripande, jag svarade på saken om vad bön är och om det hjälper, ja det hjälper att be varandra om varor och tjänster.
Det har inget med gud att göra, gud återfinns enbart i religiösa ceremonier där avancerad hypnos äger rum med lite belöningar, som förstärker tron att det är guds ingripande som jobbar när det i själva verket är mäniskors viljor eller oviljor som avgör.
dvs, diskussionen började med en feltolkning från din sida. Taffligt värre
Citera
2012-08-15, 00:24
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
dvs, diskussionen började med en feltolkning från din sida. Taffligt värre
det gjorde den inte eftersom guds ingripande inte fanns i din fråga
Citera
2012-08-15, 09:44
Medlem
Roulettekotletts avatar
Citat:
ojsan du inriktar dig fortsättningsvis på mig och inte på frågan, då ser jag förstås att du på riktigt har svårt med orden, ja allt är ju inte att bön är en bön är en bön, är en bön...

bön kan du få till böner eller bönor, beroende på vad du alls ska med svar till, fast jag förstår att det är kontexten som du inte klarar, och där är du alltså allergisk.

Jag måste säga att du har ett intressant sätt att formulera dig. Men det är inte så lätt att hänga med när du till exempel pratar om allergier i samband med böner/bönor, svar och kontext.

Förstår du själv vad jag menar om jag skulle skriva att att "du skulle vrida dig om i ditt språkdräktsutnyttjande med resultatet att ordflödet blev mer sammanhangstillvänt? Eller?

Gorbatjafs Lurvigsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in